Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Pontus tycker det är helt okej att dra in alla som finns på Youtube även om det är barn, förståndshandikappade eller dom med andra medfödda problem.

Det räcker med att han tror att du är med i kommentarsfält så kan du bli uthängd.
Då är det också okej att kontakta arbetsgivare, skolkamrater när man var på dagis och läsa dagböcker för att trycka ner sitt offer.

Han har en skev syn på andra människor och vilken skada detta kan göra.
Allt pekar mot att han själv mår så dåligt psykiskt att han måste trycka ner andra för att försöka må bättre.
Detta behov förstärks med hans YouTube kanal då följarna hejar på hans dåliga beteende.

För att Pontus ska må bättre så måste han radera/ändra innehåll på sin kanal, gå i terapi och hitta en rutin i sin vardag genom exempelvis skaffa ett vanligt dagtidsjobb.
Han har större chanser att gå vidare än Rask som är oanställningsbar.

Och det gör det okej att ge sig på hans barn? vilket bra tänk du har.
Låt alla barn vara ifred istället.
Citera
2025-09-07, 00:56
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Anjo har ju alltså grovt förtalat samt tryckt upp tröjor på ett oskyldigt barn.

Varför kritiserar du inte det?

Du är inte objektiv för fem öre

Har också hört att det finns flera oroliga mammor i klassen som är rädda för att Anjo ska hänga ut deras barn
Citera
2025-09-07, 00:56
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Jag håller inte med. Skulle Anjo förlora sociala medier som inkomst är han exakt lika totalt oanställningsbar som Rask, kanske till och med mer oanställningsbar eftersom Rask åtminstone har fysik för enklare arbetsuppgifter: exempelvis dela ut post. Hur skulle fläskvulkanen Anjo, som flåsar av ansträngning enbart av att äta mat, någonsin kunna klara av det?
Här håller jag inte med dig. Jag tror att Ponte skulle klara sig i exempelvis en kundtjänst, butik, taxi, säljare eller liknande utan problem. Finns många jobb som även de i rullstol kan utföra utan problem så då borde han som knappt kan gå kunna klara samma.

En av skillnaderna mellan Anjo och rask är att Anjo kan röra sig bland folk, har några vänner och ett socialt liv.
Även om hans hälsa begränsar han i livet så tror jag han faktiskt kan ändra sitt beteende med lite hjälp.

Ett problem är dock Lisen som inte vill jobba, vill inte bo här och har skulder hon inte vill betala av. Hon tycker att hon är kändis för hon har 103 betalande följare på instagram.
Anjo skulle aldrig hitta ett jobb som betalade nog mycket för att även försörja hennes liv.

Jag har känslan av att om han tappar sin inkomst så skulle hon dra samtidigt. Knappast dom har investerat eller sparat pengar för regniga dagar eller pension.
Citera
2025-09-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag tror man måste komma ihåg att hon, eller de (om maken fungerat som hallick), frivilligt spridit enorma mängder bilder helt utan betalvägg. Precis som jag antog har hon/de har haft reddit- och instagramkonton dedikerade för att nå största möjliga spridning på materialet. Den största samlingen jag sett hade nästan 3000 unika bilder, producerade och spridda över mer än ett år. Kontona på Reddit och IG raderades först när sexköp på distans kriminaliserades tidigare i år.

Det är troligt att både Anjo och Rask bidragit till en ökad spridning av bilderna, men att det skulle röra sig om olaga integritetsbrott har jag svårt att se när materialet frivilligt både i stor mängd och över tid publicerats av producenterna själva. Vissa av bilderna har kanske legat bakom betalvägg, de kan således ha stulits och upphovsrätten kan ha skadats, men då återstår att klargöra om Anjo och Rask isåfall bär skuld i just det fallet.

Jag har inte följt dramat mellan sekten och temu i nån större utsträckning så vet inte vilka stenar man vänt på, men i det fall bilderna har legat bakom betalvägg och inte bara spridits fritt som reklam på Reddit och IG, så vore det intressant att veta i vilken utsträckning de kommersiella bilderna har skapat några inkomster att ta om. Det bör synas i hennes deklaration om inkomsterna varit större än de som en mer blygsam hobbyverksamhet tillåter.

Svårt att hindra så många bilder från att spridas men om Rask & Anjo kan bevisa att dom fått det till sig i dm av någon samt att Rask säger att han inte skickat dessa bilder vidare vilket lätt går att se av polisen så kan det ju inte vara olaga integritets brott?
Det ska bli intressant att se deklarationen.
Citera
2025-09-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Anjo har ju alltså grovt förtalat samt tryckt upp tröjor på ett oskyldigt barn.

Varför kritiserar du inte det?

Du är inte objektiv för fem öre

Har också hört att det finns flera oroliga mammor i klassen som är rädda för att Anjo ska hänga ut deras barn

Det är alltid fel att barn hängs ut det var fel med tröjan på Cluees barn, det var inte rätt att Chloe hängdes ut men där bidrog pappan & frun rejält själva.
Rasks barn hängs ut hela tiden i hans tråd.

Oj oj du har hört det också då borde du också veta att Anjo aldrig filmar i barnens skola och vad jag vet så är mammorna inte så oroliga för det, kan ju vara värt att kolla på måndag pratar ofta med mammor.

Som sagt det är inte rätt att använda barn i något sammanhang men du verkar tycka det är okej att göra så med Anjos barn.
Citera
2025-09-07, 01:19
Avstängd
Citat:
Här håller jag inte med dig. Jag tror att Ponte skulle klara sig i exempelvis en kundtjänst, butik, taxi, säljare eller liknande utan problem. Finns många jobb som även de i rullstol kan utföra utan problem så då borde han som knappt kan gå kunna klara samma.

En av skillnaderna mellan Anjo och rask är att Anjo kan röra sig bland folk, har några vänner och ett socialt liv.
Även om hans hälsa begränsar han i livet så tror jag han faktiskt kan ändra sitt beteende med lite hjälp.

Ett problem är dock Lisen som inte vill jobba, vill inte bo här och har skulder hon inte vill betala av. Hon tycker att hon är kändis för hon har 103 betalande följare på instagram.
Anjo skulle aldrig hitta ett jobb som betalade nog mycket för att även försörja hennes liv.

Jag har känslan av att om han tappar sin inkomst så skulle hon dra samtidigt. Knappast dom har investerat eller sparat pengar för regniga dagar eller pension.

Tja, du kanske har rätt. Kundtjänst kanske skulle passa Anjo. Det är väl ett alltför lågavlönat arbete för att försörja familjen emellertid?

Det fetade: Ja men Anjo ju har redan fått en massa hjälp, som till och med sänts på TV under bästa sändningstid?

Anjo har:

1. Fått hjälp, av experter, med sina matvanor, vikt och hälsa i programmet "Biggest Loser". Detta misslyckades han med.

2. Fått hjälp, av experter, med sin egen och familjens ekonomi i programmet "Lyxfällan". Resultatet av denna hjälp har ej heller givit ett imponerande utfall.
Citera
2025-09-07, 01:35
Medlem
GravitySwitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Det verkar ju inte bättre?

Citat:
Tja, du kanske har rätt. Kundtjänst kanske skulle passa Anjo. Det är väl ett alltför lågavlönat arbete för att försörja familjen emellertid?

Det fetade: Ja men Anjo ju har redan fått en massa hjälp, som till och med sänts på TV under bästa sändningstid?

Anjo har:

1. Fått hjälp, av experter, med sina matvanor, vikt och hälsa i programmet "Biggest Loser". Detta misslyckades han med.

2. Fått hjälp, av experter, med sin egen och familjens ekonomi i programmet "Lyxfällan". Resultatet av denna hjälp har ej heller givit ett imponerande utfall.

Han är idag smalare än när han var med i biggest loser. Han har idag bättre ekonomi än när han var med i lyxfällan.

Du är en hjärndöd horunge. Ska du kritisera så gör det där det stämmer. Så jävla dum
Citera
2025-09-07, 01:41
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Tror också Lisen kommer sticka när youtube raderar kanalen när domen vunnit laga kraft.

Frågan är hur attraktiv en arbetsskygg trebarnsmorsa är på datingmarknaden.

Kanske kan hon flytta in med ungarna hos morsan och farsan, vilket drömliv dom väntar

Ponta lär iaf vara tillbaka i pojkrummet innan sommaren
Citera
2025-09-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tror också Lisen kommer sticka när youtube raderar kanalen när domen vunnit laga kraft.

Frågan är hur attraktiv en arbetsskygg trebarnsmorsa är på datingmarknaden.

Kanske kan hon flytta in med ungarna hos morsan och farsan, vilket drömliv dom väntar

Ponta lär iaf vara tillbaka i pojkrummet innan sommaren

Oj så fel du har din stackare du kommer bli besviken.
Men det kanske blir en flytt till Spanien men då är Anjo med
Citera
2025-09-07, 01:55
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Oj så fel du har din stackare du kommer bli besviken.
Men det kanske blir en flytt till Spanien men då är Anjo med
Flytta in i svärföräldrarnas sommarstuga, ja så vill man ju verkligen leva när man närmar sig 40

Det positiva är att med hans fetma lär han klara sig åtminstone ett par månader utan mat när yt strypt hans enda inkomstkälla.
Citera
2025-09-07, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Flytta in i svärföräldrarnas sommarstuga, ja så vill man ju verkligen leva när man närmar sig 40

Det positiva är att med hans fetma lär han klara sig åtminstone ett par månader utan mat när yt strypt hans enda inkomstkälla.

Vem har sagt att dom ska flytta till dom? kartan kanske visar något annat ställe i solen där det är fint att bo 😉
Citera
2025-09-07, 02:07
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Anjo har sagt han tycker det är helt okej att exempelvis trycka upp tröjor med hans barn då dom är på YouTube.

Om jag har en kollega som kritiserar mig eller den som sitter i kassan på ica så kommer jag självklart inte dra in deras barn. Så gör inte en frisk människa, sånt gör Anjo.

Citat:

Anjo har:

Anjo behöver hjälp av experter som är opartiska och inte är ute efter att göra bra förnedrings-tv.

Är speciella människor som söker sig till dessa program och syftet är att man vill ha en snabb lösning på sina problem plus man vill bli känd.
Anjo är lat, har ingen drivkraft eller den faktiska viljan att styra upp sitt liv.
Letar alltid den lättaste vägen.
Bara se hur hans Youtube kanal har förändrats senaste.. han har slutat klippa för att det är så jobbigt för han.

Man kan tänka att när man får barn så vill man ha fysik för att orka, vara förebild och ha stabil inkomst.
Fam Björlund lever på att förtalar folk på internet, ljuger och tar bilen när sträckan är mer än 100meter. Flyttade ut ur ett hus för det var för mycket jobb. Gissar tvillingarna delar rum igen då det är ovanligt med 5rums lägenheter.

Vad gör ens Lisen på dagarna?
Har dom ens lärt barnen att cykla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in