Citat:
Ursprungligen postat av
Takeseven
Tips:
Skit i Kivra, SJÄLVKLART.
Använd minmyndighetspost istället för Kivra
Skit i mindre kvitton och sluta använd papperskvitton som kommer erbjudas i mindre och mindre skala.
Alla viktiga kvitton fotar ni eller sparar pdf till samma ställe där ni backar upp de kort ni tar med telefonen. Jag som har Android använder google photos och där gör ni ett album som ni kallar Kvitton och där lägger man viktiga kvitton. Gör det enkelt, ta ett kort på kvittot och släng pappret.
Man kan alternativt spara kvitton till google drive eller liknande tjänster där man har en mapp som man döper till kvitton.
Varför krångla till det så där förbaskat?
Jag har haft Kivra i många år och tycker det är en bekväm tjänst som jag tänker behålla.
Inte många brev man behöver spara mer än 30 dagar. Om det kommer någon viktig post till Kivra så kan du tanka ner det som pdf-fil till din dator enkelt på två röda sekunder med en knapptryckning. Senast jag gjorde det var min självdeklaration.
Sen är det befriande att slippa pappershelvetet brev och räkningar har en konstig förmåga att försvinna med tiden.
minyndighetspost.se är ett alternativ men begränsat.
Finns fördelar med Kivra, t.ex. om du har glömt en räkningar så får du en påminnelse i god tid, en annan fördel att du kommer åt posten oavsett var du är, på resande fot, sommarstugan etc.
Men är man boomer med tre räkningar i månaden så kanske enklare ta dessa pappersvägen...