2025-09-05, 23:55
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
[Mer trams.]

Personligen tycker jag mest att det är fascinerande att du får tokpisk av feminister i frågor som handlar om logik. Inte precis feminismens starka sida om man säger så. Men tokpisk är precis vad du fått genom ditt totalt felaktiga användande av klassisk logik där det inte är tillämpbart och din bristande förståelse för kausalitet, med mera.

Men men, jag har alltid tyckt att antirasister är betydligt mer ologiska och puckade än feminister, så särskilt förvånad är jag inte.
2025-09-06, 00:01
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Men jag gillar smarta kvinnor, kvinnor som säger att män är rädda för deras intelligens är ofta inte vidare intelligenta.
Jag skulle gärna ha en smart kvinna som kunde försörja mig.

Ja, vem gillar inte intelligenta kvinnor? Jag tror faktiskt att det rent generellt bara är bullshit. Män prioriterar inte intelligens hos en potentiell partner lika högt som kvinnor gör, men att män skulle föredra korkade kvinnor känns som rent nonsens. Vad som egentligen avses är antagligen "män gillar inte feminister" och "män kan tänka sig att dejta nedåt".
2025-09-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker jag inte...det div. antifeminister kallar för manshat, är inte manshat.

Jo det är det vanligtvis. Men det feminister kallar för kvinnohat är inte kvinnohat.
2025-09-06, 00:22
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ok då är vi åtminstone överens om att pellefant ljuger när han påstår sig ha högskoleutbildning!

Att vara högskoleutbildad är inte mycket att skryta med nu för tiden, vilket till stor del beror på att feminismen och annan vänsterideologi har infiltrerat den akademiska världen. "Genusvetenskap" är pseudovetenskap. Högskolor idag släpper igenom folk som knappt kan skriva begripliga meningar men är jättekunniga inom den senaste ideologiproduktionen från Södertörn.

Med det sagt har Pellefant uppenbarligen både en och flera skruvar lösa, klarar inte av att resonera normalt och har en självbild som är så uppblåst att han får Donald Trump att se ut som ett under av ödmjukhet och självreflektion i jämförelse. Har nog aldrig sett ett bättre skolboksexempel på Dunning-Kruger.
2025-09-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ok då är vi åtminstone överens om att pellefant ljuger när han påstår sig ha högskoleutbildning!

Det vet jag ingenting om. Men din beskrivning stämmer ju minst lika bra in på dig själv så enligt din egen logik bör DU inte vara högskoleutbildad.

Lägg till den enorma dumhet du uppvisat i snart 19 000 inlägg så är ju det hela bevisat bortom allt rimligt tvivel.
Senast redigerad av Joe88 2025-09-06 kl. 00:27.
2025-09-06, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Att vara högskoleutbildad är inte mycket att skryta med nu för tiden, vilket till stor del beror på att feminismen och annan vänsterideologi har infiltrerat den akademiska världen. "Genusvetenskap" är pseudovetenskap. Högskolor idag släpper igenom folk som knappt kan skriva begripliga meningar men är jättekunniga inom den senaste ideologiproduktionen från Södertörn.

Med det sagt har Pellefant uppenbarligen både en och flera skruvar lösa, klarar inte av att resonera normalt och har en självbild som är så uppblåst att han får Donald Trump att se ut som ett under av ödmjukhet och självreflektion i jämförelse. Har nog aldrig sett ett bättre skolboksexempel på Dunning-Kruger.
Vi kan väl säga att högskoleutbildning inte är mycket att skryta med bland högskoleutbildade utan något som är rätt standard och normalt , men kanske i en värld där Pellefant lever låter det märkvärdigt. Han vill gärna vara en av dessa i hans tycke högstående människor.

Exakt, jag har sagt det länge att jag aldrig sett ett tydligare exempel på Dunning Kruger.
Senast redigerad av Ipsi 2025-09-06 kl. 01:23.
2025-09-06, 00:32
Medlem
Citat:
Fast skillnaden är att jag är det.

Ipsi-mongots beskrivning stämmer ju in perfekt på henne själv så jag gissar att det bara är ännu ett klassiskt fall av feministisk projicering.
2025-09-06, 00:40
Medlem
Citat:
Vi kan väl säga att högskoleutbildning inte är mycket att skryta med bland högskoleutbildade, men kanske i en värld där Pellefant lever låter det märkvärdigt.

Exakt, jag har sagt det länge att jag aldrig sett ett tydligare exempel på Dunning Kruger.

Om du skulle titta i spegeln skulle du nog se ett tydligare exempel.
2025-09-06, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det vet jag ingenting om. Men din beskrivning stämmer ju minst lika bra in på dig själv så enligt din egen logik bör DU inte vara högskoleutbildad.

Lägg till den enorma dumhet du uppvisat i snart 19 000 inlägg så är ju det hela bevisat bortom allt rimligt tvivel.
Jag tänkte på att du skrev ”Du är inte heller” vilket jag tolkade som att du höll med om att Pellefant saknade utbildning.
2025-09-06, 02:38
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Vi kan väl säga att högskoleutbildning inte är mycket att skryta med bland högskoleutbildade utan något som är rätt standard och normalt , men kanske i en värld där Pellefant lever låter det märkvärdigt. Han vill gärna vara en av dessa i hans tycke högstående människor.

Jag tycker inte att det är något man skryter med över huvud taget, helt enkelt. Nästan värre att göra det inför någon som saknar högskoleutbildning, som om det skulle göra att du har rätt och han fel. Då är man en diplomviftande pseudointellektuell i mina ögon. Någon som behöver påpeka att han är professor för att vinna en diskussion visar bara att hans argument inte står på egna ben.

Argument talar för sig själva och om någon har rätt, så har han rätt. Jag känner en rörmokare som är en intellektuell gigant jämfört med många högskoleutbildade jag träffat. (Nåja, numera är han faktiskt ingenjör och författare, men han var lika kunnig inom politik och historia när han "bara" var röris - och framförallt bra på att tänka logiskt och resonerande kring de kunskaper han hade, vilket man inte blir per automatik bara för att man har en examen i statsvetenskap eller historia.)

TL; DR: Intelligens, självreflektion och andra personliga egenskaper >> formell utbildning.

Jag tvivlar för all del på att Pellefant har högskoleutbildning, men skulle väl inte bli jätteförvånad ifall han faktiskt har det. Kan du råplugga fakta inför prov så kan du ta dig igenom många utbildningar utan att faktiskt kunna tänka eller föra en civiliserad diskussion, vilket är det egentliga problemet.
Senast redigerad av Threadkiller 2025-09-06 kl. 02:41.
2025-09-06, 09:22
Medlem
Citat:
Men tokpisk är precis vad du fått genom ditt totalt felaktiga användande av klassisk logik

Påhitt. Nej, jag har inte använt det fel . Jag har svarat på allt också.

Citat:
Din bristande förståelse för kausalitet

Jag förstår mig på kausalitet 100 gånger bättre än vad du gör. Faktum är att jag förstår det så bra så att jag t o m har rättat professorer och världsledande universitet i världen. Exakt, du hörde rätt. Även detta är väldokumenterat på forumet så det går att bekräfta. Du pratar med en person med spetskompetens. Om du vill ha belägg för dessa rättningar så kan du skicka ett PM så skickar jag dig bevis för detta.

Sitt inte och hitta på saker om människor bara för du har så stort ego.

Du projicerar dina misstag på mig.

Du sänker din trovärdighet på det här forumet genom att hitta på saker.

Citat:
Personligen tycker jag mest att det är fascinerande att du får tokpisk av feminister i frågor som handlar om logik.

Fast det där har du inget belägg för lilla vän.

Fast du är ju mytoman så det är ju inte konstigt att du säger så och du kan ingenting om statistik vilket vi också vet nu. Du är en bitter förlorare. Uppenbarligen kan du inte läsa om du tror att jag fick pisk.

Du har ingenting på mig. Du fick smisk, inte jag. Att du inte kan se det själv är faktiskt riktigt tragikomiskt.

Du är sjukt korkad om du inte kan se att det var du som förlorade diskussionen.

Dessa två meddelanden nedanför (jag länkar båda) illustrerar ganska tydligt vem som fick smisk:

Citat:
Jag kommer inte svara mer efter det här svaret.

Finns ingen anledning att lägga in andra delar av konversationen. Det är en medveten distraktionsteknik som bara förvirrar AI chatbotarna och det är löjligt att du förnekar det du har sagt när det är glasklart.

Det som ska matas in är det som har sagts ordagrant:

Detta skrev du ord för ord:

Mitt resonemang:
Du antyder i citatet ovanför att risken för våldtäkt är högre om mannen är n-ordet. Det du säger är alltså att ifall mannen som kvinnan tar hem ifrån krogen är n-ordet, så är risken högre för våldtäkt. Denna ''regel'' gäller ju givetvis då i ALLA scenarion när mannen är n-ordet, dvs. även i situationer där allt annat är lika förutom att mannen är n-ordet istället för etniskt svensk. Om du förnekar att det gäller i alla scenarion, så har du ett logiskt problem (logisk motsättning).

Det går inte att uttrycka tydligare än såhär.

Så om du erkänner att det gäller i alla scenarion --> ditt citat antyder kausalitet (jag har rätt).
Om du förnekar att det gäller i alla scenarion --> logiskt problem (logisk motsättning).

Du förlorar hur du än gör.

Det här resonemanget förstår de flesta och det är redan klart nu. Men låt oss även titta på vad ChatGPT och Grog säger, shall we?

Videobevis även ifrån ChatGPT och Grog (räcker med att klicka på play, så kan man se videorna online utan att ladda ner dem och videofönstret förstoras):

https://gofile.io/d/y8kmWE
https://gofile.io/d/z12QzR

Jag kommer inte ens bemöda mig med att läsa ditt svar. Det är klart som korvspad detta. Jag ogillar oärliga människor.

Diskussionen är över och du har blivit intellektuellt överkörd. Om du inte köper resonemanget så är du efterbliven.

Hejdå.

Citat:
Nu pratar du om risk igen trots att jag sa att jag inte syftar på risk. Risk är kopplat till ogynnsamma händelser.

Min poäng var att vi män kan också lägga inflammatoriska kommentarer och säga saker såsom: ''Alla män är icke-potentiella våldtäktsmän'', ett uttalande som är mer statistiskt försvarbart än att säga: ''Alla män är potentiella våldtäktsmän'', detta eftersom vi har sannolikheterna på vår sida.

Nu pratar du om individer, jag pratar om gruppnivå. Poängen är att även män kan tramsa med orden. Det är beklämmande att du fortfarande inte förstår dig på poängen.

Poängen är att feminister vill framställa män på ett osmakligt sätt och vi män kan vända detta emot dem. Se min kommentar ovanför för att förstå min poäng. Om du förstår dig på sannolikheter så förstår du dig på varför det är mer statistiskt försvarbart att säga såsom jag sa . Det är ett betydligt mer träffsäkert uttalande eftersom majoriteten av män inte är våldtäktsmän. Betydligt mer rimligt utifrån ett statistiskt perspektiv. Men jag orkar inte förklara detta mer. Om du inte förstår, så förstår du inte och det är okej.

Nu ska jag göra annat.

Överrepresentation är inte samma sak som kausalitet. Det är två helt olika saker. Att de är överrepresenterade är inget snack om saken men det är inte det vi talar om här.

Du gjorde ett kausalt uttalande nämligen:

Om ditt resonemang ovanför stämde så hade det inneburit att i en situation där vi har en grupp vita män och en grupp mörkhyade män, allt annat lika, så hade det varit mer riskabelt för en kvinna att dra med sig någon av de mörkhyade männen hem ifall hon vill undvika att bli våldtagen? Du tror verkligen på detta? Herrejösses.... .

Detta är givetvis rent nonsens. Du blandar ihop association med kausalitet (false cause fallacy). Om personen är etniskt svensk eller mörkhyad (n-ordet), har ingen betydelse, det är givetvis andra saker som avgör. De faktiska orsaksfaktorerna är associerade med att vara mörkhyad (confounding), det är därför de mörkhyade dyker upp i statistiken. Som sagt, gäller att skilja på association och kausalitet.

Som sagt, överrepresentation och kausalitet är två olika saker. Se min kommentar ovanför.

Citera ordentligt istället för att ta saker och ting ur sitt sammanhang. Jag har aldrig förnekat invandrares överrepresentation så vad dillar du om? Ren halmgubbe.

Jag tror faktiskt alla kan se nu vem som är okunnig om statistik efter att ha läst mitt svar här.

Vad skrev jag i början? Jo, jag skrev följande:

Det jag hintar om med min kommentar ovanför är att detta räknesätt är inte det korrekta eftersom inte hänsyn tas till hur stora olika grupper är. Det är inte en lämplig statistisk uträkning. Vi ska använda lämpliga, korrekta statistiska uträkningar. Punkt slut.

Vad fick vi lära oss i skolan? Jo, vi fick lära oss att lärarna även behöver se uträkningarna, inte bara svaren. Uträkningarna måste vara logiskt korrekta.

Problemet med uträkningen som jag beskriver i kommentaren ovanför är att den saknar statistisk relevans eftersom uträkningen inte beaktar gruppernas storlek. Uträkningen är alltså rätt så intetsägande utan kompletterande information.

Vad var ditt svar till det jag skrev ovanför? Jo, du skrev följande:

Om du inte håller med mig kring det jag skrev ovanför så förstod du alltså inte att det är en felaktig måttstock att enbart titta på hur stor % av alla brott eller en viss brottstyp som begås av en viss grupp (detta eftersom gruppernas respektive storlekar inte vägs in).

Eftersom du inte höll med så tog jag upp den statistiska problematiska följden av detta ---> base rate fallacy. Ett misstag som du själv nyss begick när du inte höll med men det är också ett misstag som många feminister regelbundet begår på det här forumet.

Jag har skrivit mer om detta här:

När jag tog upp base rate villfarelsen så kläcker du ur dig följande:

Här missar du det sammanhang som jag skrev ''base rate fallacy'' kommentaren i. Jag pekade ut att du begick base rate villfarelsen vilket du absolut gjorde eftersom du inte höll med mig i det jag sa. Jag skrev även att feminster begår detta misstag ofta. Det var allt. Jag hävdade aldrig att män de facto inte är överrepresenterade när man räknar på ett korrekt sätt.

Vi kan alltså notera att du nu helt plötsligt (efter min rättning) medger betydelsen av gruppernas respektive storlekar vilket logiskt krockar med det du skrev ovanför när du skrev: ''Jag håller inte med''.

Vem är det inte som förstår statistik nu igen och sysslar med en massa mentala knep i efterhand?
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-06 kl. 09:48.
2025-09-06, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad är manshat då?

Well du, på gruppnivå: om ett samhälle aktivt diskriminerar män som grupp, ex. förbjuder män samma rättigheter och möjligheter som kvinnor. ex. att män inte ska få rösta, eller att män inte får söka sig till vissa linjer på universiteten, eller bli präster eller makthavare, eller "äga" sina barn, att man försöker begränsa och kontrollera dem, etc etc....
På normnivå; att man skambelägger män för ett beteende som är helt ok för kvinnor, ex. ha mycket sex med många partners.

På individnivå: att man aktivt nedvärderar män, ex. kallar dem för massa epitet...säger att de som grupp är sämre människor, ex för känslostyrda, inte tillräckligt intelligenta, inte klarar ditt eller datt, borde utsättas för X eller Y...

Och det senare ser du mycket lite av kontra män på flashback ex. Ingen av de fåtal kvinnor som sitter här ägnar sig åt detta, och när de skriver något nedvärderande om män som grupp så handlar det i regel om whataboutism/ försvar...dvs som svar/ kontring på nått skit en snubbe skriver om kvinnor.

Motsatsen däremot...oändligt antal trådar och inlägg som nedvärderar kvinnor det ser du hela tiden på FB och andra liknande internetforum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in