2025-09-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Belägg då. Fram med examensbevis.

Då ska du också visa det och givetvis sker det över PM. Jag skickar inte något som röjer min identitet. Det förstår du nog själv?

Ifall du vill ta reda på vad som är möjligt, så är det PM som gäller.
2025-09-05, 14:09
Medlem
Citat:
Belägg då. Fram med examensbevis.

Sedan ska det tilläggas att du är inte rätt käft att kräva bevis för saker för du struntar i att fullfölja bevisbördan för dina egna påståenden. Men vill du diskutera vad som är möjligt så är det PM som gäller.
2025-09-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Då ska du också visa det och givetvis sker det över PM. Jag skickar inte något som röjer min identitet. Det förstår du nog själv?

Ifall du vill ta reda på vad som är möjligt, så är det PM som gäller.
Nu är det du och inte jag som pratat om sin höga utbildning.

PM går bra. Bara att skicka. Däremot vet jag inte om det kan räknas som belägg om du ändå måste anonymisera examensbeviset.

Min poäng är att du inte kan belägga din höga utbildning på ett trovärdigt sätt och därmed inte borde skriva att du kan det. Det är inte samma sak som att jag påstår att du ljuger dock.
2025-09-05, 14:40
Medlem
Citat:
Min poäng är att du inte kan belägga din höga utbildning

Så varför kräver du något av mig som du anser att jag inte kan göra?

Dessutom har du ingen rätt att kräva andra på bevis när du själv flyr din bevisbörda regelbundet.

Jag sätter villkoren, inte du. Jag vill se vad du själv är för någon.
2025-09-05, 14:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du har ingen aning om hur jag har lagt upp mitt arbetsliv. Jag pratade från ett större perspektiv.

Det gäller även i ett större perspektiv. Om frågan är hur vi kan vara så rika jämfört med för 70 år sedan men ändå jobba så mycket och stressa sönder oss så är svaret att vår levnadsstandard är enormt mycket högre nu än vad den var då.
2025-09-05, 14:45
Medlem
Citat:
Så varför kräver du något av mig som du anser att jag inte kan göra?

Dessutom har du ingen rätt att kräva andra på bevis när du själv flyr din bevisbörda regelbundet.

Jag sätter villkoren, inte du. Jag vill se vad du själv är för någon.
Absolut. Men det var du som skrev att du kunde belägga något du inte kan belägga. Som en välutbildad person borde du veta bättre.
2025-09-05, 16:56
Avslutad
Citat:
Det räcker med att visa vad man går för, man behöver inte trycka upp det i mäns ansikte. Det blir nästan som ett litet barn som vill visa upp sin förträfflighet. Det bästa är att låta resultaten tala.

Utifrån dina resonemang på det här forumet så vet vi i varje fall med väldigt stor säkerhet vart du befinner dig i livet och intelligensmässigt. Av allt att döma bor du på något form av boende. Det är det som det finns bäst stöd för. För tillåt mig att vara fördomsfull - vilken egenföretagare klarar inte av att citera korrekt efter 12 år och 40 000 inlägg på forumet? Det är en bedrift i re*arda**on. Japp, du hörde rätt. För är man normalbegåvad så tar det endast ett par minuter att lista ut, om ens det. Du själv har inte listat ut det på 12 år!!!! Om man inte ens klarar av att citera korrekt, hur fan ska du då kunna förmå att driva företag? Nej du, du lurar ingen.

Så ja, du är inte den du vill ge sken av. Personligen kan jag belägga att jag både är högskoleutbildad och vass i en mängd olika områden. Områden där jag ligger långt över snittet. Vem är du själv? En mytoman som hittar på att du är egenföretagare.

Det syns vad du är för typ av person. Men det förstår inte du. Dina resonemang saknar djup. Du resonerar banalt, på en låg nivå.
Nej du är inte högskoleutbildad vilket märks på att du inte förstår sammanhang och komplexitet, utan hoppar in i nån irrelevant detalj istället, du använder ord och begrepp som du tycker låter fina men utan att förstå hur de ska användas korrekt, du uttrycker dig tvärsäkert som om du vet hur det ligger till men har svårt att resonera på djupet eller använda nyanser och när du möts av kritik kan du inte besvara kritiken sakligt utan börjar med personangrepp istället.

Du har läst nån litteratur på egen hand men inte riktigt förstått hur den ska användas.
2025-09-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej du är inte högskoleutbildad vilket märks på att du inte förstår sammanhang och komplexitet, utan hoppar in i nån irrelevant detalj istället, du använder ord och begrepp som du tycker låter fina men utan att förstå hur de ska användas korrekt, du uttrycker dig tvärsäkert som om du vet hur det ligger till men har svårt att resonera på djupet eller använda nyanser och när du möts av kritik kan du inte besvara kritiken sakligt utan börjar med personangrepp istället.

Du har läst nån litteratur på egen hand men inte riktigt förstått hur den ska användas.

Du är inte heller högskoleutbildad vilket märks på att du inte förstår sammanhang och komplexitet, utan hoppar in i nån irrelevant detalj istället, du använder ord och begrepp som du tycker låter fina men utan att förstå hur de ska användas korrekt, du uttrycker dig tvärsäkert som om du vet hur det ligger till men har svårt att resonera på djupet eller använda nyanser och när du möts av kritik kan du inte besvara kritiken sakligt utan börjar med personangrepp istället.
2025-09-05, 17:23
Medlem
Dom har för höga krav antagligen.
Men drömkvinnan är ju en smart snygg som älskar dig.

Arg bigga är kanske smart men allt skulle då kretsa kring krav .

Intelligent är ju inget begrepp om man är human eller jävligt eller bara krävande.

Tänk Bianca värsting men vilka krav hehe
Ingen normal orkar vara så aktiv

Man skulle bli utsuddade till noll
Senast redigerad av troligengud 2025-09-05 kl. 17:26.
2025-09-05, 17:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det gäller även i ett större perspektiv. Om frågan är hur vi kan vara så rika jämfört med för 70 år sedan men ändå jobba så mycket och stressa sönder oss så är svaret att vår levnadsstandard är enormt mycket högre nu än vad den var då.

Nu kan man ju inte riktigt jämföra 1955 med 2025. Efter andra världskriget gick svensk industri på högvarv. Plus att kapitalismen inte var så urspårad. Det fanns jobb, det fanns lågkvalitativa jobb, det var inte så koncentrerat till städerna, man kunde fortfarande bo ute på landet billigt och byskolorna var fulla för alla bodde inte i städerna. Osv.
2025-09-05, 17:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Vilket imperium stöder ditt påstående?

The Empire
2025-09-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det flödar mot både kvinnor och män men intelligenta människor får knappast hat för att de är intelligenta.

Tycker jag inte...det div. antifeminister kallar för manshat, är inte manshat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in