Nu pratar du om risk igen trots att jag sa att jag inte syftar på risk. Risk är kopplat till ogynnsamma händelser.
Min poäng var att vi män kan också lägga inflammatoriska kommentarer och säga saker såsom: ''Alla män är icke-potentiella våldtäktsmän'', ett uttalande som är mer statistiskt försvarbart än att säga: ''Alla män är potentiella våldtäktsmän'', detta eftersom vi har sannolikheterna på vår sida.
Nu pratar du om individer, jag pratar om gruppnivå. Poängen är att även män kan tramsa med orden. Det är beklämmande att du fortfarande inte förstår dig på poängen.
Poängen är att feminister vill framställa män på ett osmakligt sätt och vi män kan vända detta emot dem. Se min kommentar ovanför för att förstå min poäng. Om du förstår dig på sannolikheter så förstår du dig på varför det är mer statistiskt försvarbart att säga såsom jag sa

. Det är ett betydligt mer träffsäkert uttalande eftersom majoriteten av män inte är våldtäktsmän. Betydligt mer rimligt utifrån ett statistiskt perspektiv. Men jag orkar inte förklara detta mer. Om du inte förstår, så förstår du inte och det är okej.
Nu ska jag göra annat.
Överrepresentation är inte samma sak som kausalitet. Det är två helt olika saker. Att de är överrepresenterade är inget snack om saken men det är inte det vi talar om här.
Du gjorde ett kausalt uttalande nämligen:
Om ditt resonemang ovanför stämde så hade det inneburit att i en situation där vi har en grupp vita män och en grupp mörkhyade män, allt annat lika, så hade det varit mer riskabelt för en kvinna att dra med sig någon av de mörkhyade männen hem ifall hon vill undvika att bli våldtagen? Du tror verkligen på detta? Herrejösses....

.
Detta är givetvis rent nonsens. Du blandar ihop association med kausalitet (false cause fallacy). Om personen är etniskt svensk eller mörkhyad (n-ordet), har ingen betydelse, det är givetvis andra saker som avgör. De faktiska orsaksfaktorerna är associerade med att vara mörkhyad (confounding), det är därför de mörkhyade dyker upp i statistiken. Som sagt, gäller att skilja på association och kausalitet.
Som sagt, överrepresentation och kausalitet är två olika saker. Se min kommentar ovanför.
Citera ordentligt istället för att ta saker och ting ur sitt sammanhang. Jag har aldrig förnekat invandrares överrepresentation så vad dillar du om? Ren halmgubbe.
Jag tror faktiskt alla kan se nu vem som är okunnig om statistik efter att ha läst mitt svar här.
Vad skrev jag i början? Jo, jag skrev följande:
Det jag hintar om med min kommentar ovanför är att detta räknesätt är inte det korrekta eftersom inte hänsyn tas till hur stora olika grupper är. Det är inte en lämplig statistisk uträkning. Vi ska använda lämpliga, korrekta statistiska uträkningar. Punkt slut.
Vad fick vi lära oss i skolan? Jo, vi fick lära oss att lärarna även behöver se uträkningarna, inte bara svaren. Uträkningarna måste vara logiskt korrekta.
Problemet med uträkningen som jag beskriver i kommentaren ovanför är att den saknar statistisk relevans eftersom uträkningen inte beaktar gruppernas storlek. Uträkningen är alltså rätt så intetsägande utan kompletterande information.
Vad var ditt svar till det jag skrev ovanför? Jo, du skrev följande:
Om du inte håller med mig kring det jag skrev ovanför så förstod du alltså inte att det är en felaktig måttstock att enbart titta på hur stor % av alla brott eller en viss brottstyp som begås av en viss grupp (detta eftersom gruppernas respektive storlekar inte vägs in).
Eftersom du inte höll med så tog jag upp den statistiska problematiska följden av detta --->
base rate fallacy. Ett misstag som du själv nyss begick när du inte höll med men det är också ett misstag som många feminister regelbundet begår på det här forumet.
Jag har skrivit mer om detta här:
När jag tog upp base rate villfarelsen så kläcker du ur dig följande:
Här missar du det sammanhang som jag skrev ''base rate fallacy'' kommentaren i. Jag pekade ut att du begick base rate villfarelsen vilket du absolut gjorde eftersom du inte höll med mig i det jag sa. Jag skrev även att feminster begår detta misstag ofta. Det var allt. Jag hävdade aldrig att män de facto inte är överrepresenterade när man räknar på ett korrekt sätt.
Vi kan alltså notera att du nu helt plötsligt (efter min rättning) medger betydelsen av gruppernas respektive storlekar vilket logiskt krockar med det du skrev ovanför när du skrev:
''Jag håller inte med''.
Vem är det inte som förstår statistik nu igen och sysslar med en massa mentala knep i efterhand?