2025-09-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Fråga vad är NC serier

Slarvig inlägg av mig menade nordic kategorien i min app, menar filmer.
Citera
2025-09-04, 10:20
Medlem
Har någon här erfarenhet av att betala med litecoin genom Safello eller Revolut?
Citera
2025-09-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Har någon här erfarenhet av att betala med litecoin genom Safello eller Revolut?
Vad skulle det vara för erfarenheter????? Betala eller betala inte, vad vill du göra. Om du vill ha produkten betala eller låt bli. sjutton också använd huvudet (inte det mellan benen)
Citera
2025-09-04, 11:37
Medlem
Däremot kan jag berätta att just nu är live TV nere men all filmer och serier går att titta på (från Kina för 250 Kr/året) Sen har jag köpt full legal från Mark o Teknik(fullt legal Företag) i Tyskland programmet OnlineTV19 OBS fullt legal den har alla fria TV kanaler så jag kan titta vanligt TV via den och casta till TV:n.
Citera
2025-09-04, 12:12
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Har för första gången i mitt 40 åriga liv testat på IP-TV. Utbudet är ju 👌🏻👌🏻
Men till min fråga, hur mkt bättre blir upplevelsen med box istället för app? Testar just nu IBO player och är inte super imponerad. Den har bytt film av sig själv ett par ggr.

Har jag box hemma, måste jag ändå skaffa tvilling-abonnemang då frun ser hemma och jag är på jobbet och vill kolla på telefon via app?
Tacksam för svar 😇

Box vs. app handlar mest om stabilitet och användarupplevelse.

En dedikerad box (t.ex. MAG eller Formuler) brukar köra smidigare än appar som IBO Player – färre buggar, bättre zapping, ofta stöd för EPG och timeshift. På app blir det mer ”budgetkänsla” ibland, särskilt om servern är lite halvdassig.

När det gäller tvilling-abonnemang: det beror helt på leverantören. Vissa tillåter två samtidiga streams, andra låser hårdare. Om du ska köra hemma på TV och samtidigt på jobbet i mobilen så får du nästan alltid fixa en ”multi connection” (kostar oftast lite extra). Annars blir du utkastad när ni tittar samtidigt.

Så: box = stabilare, app = funkar men kan strula.

Och ja, vill du och frun kolla samtidigt behöver du kolla med leverantören om fler anslutningar.
Citera
2025-09-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Vad skulle det vara för erfarenheter????? Betala eller betala inte, vad vill du göra. Om du vill ha produkten betala eller låt bli. sjutton också använd huvudet (inte det mellan benen)

vad är du för rikspucko? jag kanske har frågor om det? kan du tänka så långt?
Citera
2025-09-04, 16:07
Medlem
Tack så mycket för svar 🙏🏻

Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Box vs. app handlar mest om stabilitet och användarupplevelse.

En dedikerad box (t.ex. MAG eller Formuler) brukar köra smidigare än appar som IBO Player – färre buggar, bättre zapping, ofta stöd för EPG och timeshift. På app blir det mer ”budgetkänsla” ibland, särskilt om servern är lite halvdassig.

När det gäller tvilling-abonnemang: det beror helt på leverantören. Vissa tillåter två samtidiga streams, andra låser hårdare. Om du ska köra hemma på TV och samtidigt på jobbet i mobilen så får du nästan alltid fixa en ”multi connection” (kostar oftast lite extra). Annars blir du utkastad när ni tittar samtidigt.

Så: box = stabilare, app = funkar men kan strula.

Och ja, vill du och frun kolla samtidigt behöver du kolla med leverantören om fler anslutningar.
Citera
2025-09-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
vad är du för rikspucko? jag kanske har frågor om det? kan du tänka så långt?
Ja jag kan, frågor kan vara blir det dyrar med att betala med SEK eller med bitcoin etc
med kort eller Swish etc. men erfarenhet ja det går snabbare med swish eller vad tror du, rikspocko själv.
Citera
2025-09-05, 21:21
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Och det är nästan lika stor skillnad om man slår över till parabolen istället för att titta på Telia/Tele2 och deras kanaler via streaming.

Herregud vilken bild parabolen ger istället för att kolla via streaming eller iptv.

Exakt.

Parabol (eller marksänd digital-TV) ligger alltid steget före eftersom signalen inte behöver komprimeras lika hårt som när den ska skickas över nätet. Streaming och IPTV måste anpassa sig till nätverkshastigheter och mängder av samtidiga användare, därför pressas bitraten ner.

Så vill man ha maxad bild, särskilt på sport, är parabol eller fiber-TV med hög bitrate fortfarande i en klass för sig.
Citera
2025-09-05, 21:27
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingping20
Vilket iptv är bäst idag utan krångel som är bäst att köpa streamar mycket fotboll och ishockey vill inte ha lagg. Obs jag Vet att det är olagligt

Det går inte att säga ‘bäst’ eftersom alla IPTV-leverantörer i grunden kör på samma princip: låg bitrate för att kunna pressa in tusentals kanaler.

Du kan ha tur med stabiliteten en period, men du kommer aldrig få samma flyt på sport som hos Telia eller Viaplay.

Vill du se mycket hockey och fotboll utan lagg, det som avgör är linan hemma.

Kör alltid kabel framför wifi och undvik boxar/appar som strular med buffring.

IPTV är alltid en kompromiss: du får mängder av kanaler för småpengar, men det blir aldrig samma kvalitet som en riktig operatör.

Det kan funka för att zappa runt och ha mycket kanaler billigt, men ska du se mycket fotboll och hockey utan att bli galen så är IPTV alltid en kompromiss.

Vill du ha äkta stabilitet och skarp bild så finns det bara ett alternativ: de riktiga leverantörerna.
Citera
2025-09-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det går inte att säga ‘bäst’ eftersom alla IPTV-leverantörer i grunden kör på samma princip: låg bitrate för att kunna pressa in tusentals kanaler.

Det kan funka för att zappa runt och ha mycket kanaler billigt, men ska du se mycket fotboll och hockey utan att bli galen så är IPTV alltid en kompromiss.

Vill du ha äkta stabilitet och skarp bild så finns det bara ett alternativ: de riktiga leverantörerna.

helt riktigt, tänk om dom äntligen skulle begripa det. förresten parabol är verkligen topen topen
Citera
2025-09-05, 22:19
Medlem
AngelDevils avatar
Hej jag fick precis problem med min IP-tv. Har Formuler Z11 Pro och jag får upp felmeddelande när jag försöker ansluta: " Fel ditt konto är blocked vänligen kontakta din leverantör code 7".

Förstår inte vad som hänt? Internet fungerar som vanligt.

Edit; nu fungerar det plötsligt igen. Så ni kan bortse från ovan.
Senast redigerad av AngelDevil 2025-09-05 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in