2025-08-30, 07:46
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shawcross
Då håller du dig till sunk servrar om du inte kan hitta 4K material.
Tv sändningar kan man dock räkna på en hand men det finns oftast på något utvald
PL match. Serier/Film i 4K finns det riktigt mycket av om man är på "rätt" server.

Nu ska vi bena ut detta en gång för alla.

Det spelar ingen roll vilken “server” du är på. Kvalitén avgörs av bitrate, inte av servernamnet. IPTV kör alltid med lägre bitrate för att kunna pumpa ut fler kanaler och det märks direkt på sport där det blir grynigt när det går fort.

Lite siffror som jämförelse:

Telia/Tele2: HD runt 12–15 Mbit/s, äkta 4K 25–50 Mbit/s
Viaplay: HD 6–8 Mbit/s, 4K 12–16 Mbit/s
IPTV: HD 3–5 Mbit/s, “4K” 8–10 Mbit/s

Så ja, IPTV kan visa “HD” eller “4K” i listan, men i praktiken är det nedskruvad kvalitet. Ingen IPTV-tjänst når Telia, Tele2 eller Viaplay när det gäller riktig HD/4K på sport. “Rätt server” ändrar inte på det utan det är en teknisk begränsning.
Citera
2025-08-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Nu ska vi bena ut detta en gång för alla.

Det spelar ingen roll vilken “server” du är på. Kvalitén avgörs av bitrate, inte av servernamnet. IPTV kör alltid med lägre bitrate för att kunna pumpa ut fler kanaler och det märks direkt på sport där det blir grynigt när det går fort.

Lite siffror som jämförelse:

Telia/Tele2: HD runt 12–15 Mbit/s, äkta 4K 25–50 Mbit/s
Viaplay: HD 6–8 Mbit/s, 4K 12–16 Mbit/s
IPTV: HD 3–5 Mbit/s, “4K” 8–10 Mbit/s

Så ja, IPTV kan visa “HD” eller “4K” i listan, men i praktiken är det nedskruvad kvalitet. Ingen IPTV-tjänst når Telia, Tele2 eller Viaplay när det gäller riktig HD/4K på sport. “Rätt server” ändrar inte på det utan det är en teknisk begränsning.
Helt riktigt
Citera
2025-08-31, 11:23
Medlem
Använder ni Safello? Har alltid gjort det men nu får jag inte det att funka...

Och nu vill dom ha LiteCoin istället för Bitcoin..

Jävla bök. Eller är de safello som har strul just ju?

"Vi kunde inte utföra din order , försök igen"
Senast redigerad av StinkStifelz 2025-08-31 kl. 11:27.
Citera
2025-08-31, 12:36
Medlem
Hej! Jag använder en Telia box samt Tivimate. Har inte telia play eller något så den startar alltid upp med att man ska aktivera telia play och man får starta Tivimate via inställningarna. Hur har ni löst detta? Går det programmera så den startar i Tivimate eller liknande och inte defaultar till telia play appen?
Citera
2025-08-31, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StinkStifelz

Använder mit bankkort
Citera
2025-08-31, 14:53
Medlem
Citat:

Rekommenderar paybis
Citera
2025-08-31, 17:07
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nogger88
Hej! Jag använder en Telia box samt Tivimate. Har inte telia play eller något så den startar alltid upp med att man ska aktivera telia play och man får starta Tivimate via inställningarna. Hur har ni löst detta? Går det programmera så den startar i Tivimate eller liknande och inte defaultar till telia play appen?

Det där är ett klassiskt problem med Telias boxar att dom är låsta att alltid vilja dra igång Telia Play först. Finns några sätt som folk brukar lösa det. Jag är ingen expert på område men.

– På vissa modeller går det att välja standard-launcher i inställningarna, då startar den direkt i Tivimate istället. Telia har dock blockat det på många boxar.
– Annars kan du köra en enkel app som “Launch on boot” eller liknande, då hoppar den automatiskt in i Tivimate när boxen startar. Du får se Telia-skärmen någon sekund, men sen rullar det som det ska.
– Vissa rootar boxen och plockar bort Telia Play helt, men det är mer avancerat och inget man gör om man inte vet vad man sysslar med.

Smidigast för dom flesta är att köra autostart-appen.
Citera
2025-09-01, 14:09
Medlem
Kebabfarfars avatar
Citat:

Haft IP-TV i flera år och använt Safello utan problem. De tar ju ut en avgift när man skickar bitcoins till säljaren. Denna avgift gör ju att priset man köper bitcoins för och summan man skickar till säljaren inte blir densamma. Utan man betalar ju typ 200 kr mindre. Detta har aldrig varit några problem genom åren, men när jag skulle förlänga idag så sa säljaren att jag betalat för lite, och kunde därför inte förlänga mitt abonnemang. Nån som stött på det?
Citera
2025-09-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Haft IP-TV i flera år och använt Safello utan problem. De tar ju ut en avgift när man skickar bitcoins till säljaren. Denna avgift gör ju att priset man köper bitcoins för och summan man skickar till säljaren inte blir densamma. Utan man betalar ju typ 200 kr mindre. Detta har aldrig varit några problem genom åren, men när jag skulle förlänga idag så sa säljaren att jag betalat för lite, och kunde därför inte förlänga mitt abonnemang. Nån som stött på det?

När jag har betalat med Safello så har jag räknat ut vilken summa jag ska skicka för att säljaren ska få rätt summa.
Men det bör ju säljaren kunna hjälpa dig med om det är en seriös säljare.
Citera
2025-09-03, 14:44
Medlem
Har skaffat en tjänst och den funkar kanon förutom att vissa NC filmer funkar inte får bara svart skärm, undrar vad detta beror på?
Citera
2025-09-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reedigt
Har skaffat en tjänst och den funkar kanon förutom att vissa NC filmer funkar inte får bara svart skärm, undrar vad detta beror på?
Fråga vad är NC serier
Citera
2025-09-03, 21:02
Medlem
Har för första gången i mitt 40 åriga liv testat på IP-TV. Utbudet är ju 👌🏻👌🏻
Men till min fråga, hur mkt bättre blir upplevelsen med box istället för app? Testar just nu IBO player och är inte super imponerad. Den har bytt film av sig själv ett par ggr.

Har jag box hemma, måste jag ändå skaffa tvilling-abonnemang då frun ser hemma och jag är på jobbet och vill kolla på telefon via app?
Tacksam för svar 😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in