2022-09-16, 17:39
Medlem
Bastuvurpas avatar
Har nu testat både "Alien" och "N1" och upplever samma problem hos mig.

Så det ligger nog hos Bahnhof samt polarens Bredband 2 i min region. Så, om inte Bahnhof har en lösning vad gäller trafiken för IPTV hemma hos mig så är det nog kört för min del men, ja man får testa andra löningar (om jag orkar)

Konstigt att ingen från Bahnhof hänger här... konstigt
Citera
2022-09-16, 18:30
Medlem
aina08s avatar
Varför TMDb istället för IMDb?
Jag brukar kolla i appen Playpilot för att hitta nya serier och filmer, men även i olika Facebookgrupper mm.
Överallt använder man betyget från IMDb.
Att då inte kunna se detta betyg direkt i boxen utan istället TMDb är ju väldigt störande.
Citera
2022-09-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Nu var det för farsan jag fixa skiten...

Jag hade ju lätt utan tvekan kört på en LG, och gjort som frank pe sagt, köpt en sån där android box, dom verkar grymma och har inga jävla begränsningar som dom där xiaomi enheterna verkar ha.

Märkte även att android i tv har begränsningar, varför det är så vet jag inte alltså, mycket skumt.

Har dom här apple tv boxarna också begränsningar?

Jag använder ju inget med apple ändå.

Kör med box själv men vet folk som använder apple tv som e grymt nöjda..fördelen med Apple tv är att du inte låsen den till en iptv leverantör..det gör du med boxen så du inte kan byta leverantör utan att köpa ny box.. det misstaget gjorde jag nämligen
Citera
2022-09-16, 23:38
Medlem
zlikyrs avatar
Kan man på något sätt lösa så man har svenska/engelska undertexter hela tiden i tivimate? Min ändrar till alla möjliga språk från avsnitt till avsnitt.
Citera
2022-09-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Kan man på något sätt lösa så man har svenska/engelska undertexter hela tiden i tivimate? Min ändrar till alla möjliga språk från avsnitt till avsnitt.

Om du trycker på subtitles när du är inne i ett avsnitt o bläddrar längst ner ska det finnas inställningar för closed captions. Där kan du konfigurera så att den alltid är på svenska undertexter
Citera
2022-09-17, 01:39
Medlem
BackinBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Kör med box själv men vet folk som använder apple tv som e grymt nöjda..fördelen med Apple tv är att du inte låsen den till en iptv leverantör..det gör du med boxen så du inte kan byta leverantör utan att köpa ny box.. det misstaget gjorde jag nämligen

Detta stämmer såklart inte,utan det beror vilken box du köpt.
Har du tex en Shield,eller Tvip 605 så kan du enkelt byta leverantör.

Mvh
BiB
Citera
2022-09-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE

I så fall har du blivit lurad.
Du kan ha upp till tio olika portaler inlagda i Formulers boxar som kör Mytvonline2.
Citera
2022-09-17, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackinBusiness
Eller kanske ännu konstigare att du typ aldrig har problem..

Just den matchen han gnällde på funkade felfritt.
Om du hade haft lite koll så hade du också vetat att det var så.
Citera
2022-09-17, 10:16
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Har nu testat både "Alien" och "N1" och upplever samma problem hos mig.

Så det ligger nog hos Bahnhof samt polarens Bredband 2 i min region. Så, om inte Bahnhof har en lösning vad gäller trafiken för IPTV hemma hos mig så är det nog kört för min del men, ja man får testa andra löningar (om jag orkar)

Konstigt att ingen från Bahnhof hänger här... konstigt

Jag hade samma problem, men det försvann när jag körde med en VPN.
Citera
2022-09-17, 11:32
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krejxan
Om du trycker på subtitles när du är inne i ett avsnitt o bläddrar längst ner ska det finnas inställningar för closed captions. Där kan du konfigurera så att den alltid är på svenska undertexter

Hittar ingen sådan inställning på min firestick.
Citera
2022-09-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Hittar ingen sådan inställning på min firestick.

Funkar på min firestick, jag har iofs installerat wolf launcher på min så har inte det vanliga amazon gränssnittet
Citera
2022-09-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Dom ligger i kategorin Discovery +.

Är det någon mer som har problem med att det står This Channel is currently offline please try i gain later. på många av Discovery + kanalerna och många andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in