2025-09-03, 22:08
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Så du menar alltså att du är borta upp till 10 dagar NÅGRA ggr per år pga förkylning? Och anser det vara helt naturligt?
Det beror på vad det är för jobb man har. Det är skillnad på att sitta vid ett skrivbord i eget rum där man kan hosta och snora utan att riskera att smitta andra och att jobba med äldre svaga människor i vården som är känsliga för smitta som kan bli riktigt sjuka och aldrig kunna återhämta sig.
Senast redigerad av exoticspice 2025-09-03 kl. 22:30.
Citera
2025-09-03, 22:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag åker regelbundet på säsongsinfluensor och har ryggskott minst en gång per år. Jag har betydligt mer än 6 sjukdagar per år utan att nån chef lägger sig i, tvärtom, är du sjuk så är du sjuk och kom inte till jobbet innan du är frisk säger både arbetsledare och HR. Med detta menar jag att trådstartarens chef är ett asshole eller att han inte gillar trådstartaren. Kanske en kombination.

Så chefen är ett "asshole" för att han bryr sig?

Somliga är helt väck.
Citera
2025-09-03, 22:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Det var väl inte dig som jag citerade?
Ah du rättade ditt inlägg i efterhand. Bra där.
Citera
2025-09-03, 22:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Få hjälp? Det är helt normalt att bli förkyld några gånger under året.

Jo men om har ett samtal och det verkar som att TS blivit förkyld några gånger så är det kanske bra med det.

Men det är väl bra om de försöker hjälpa folk och identifiera potentiella problem innan de blir för allvarliga?
Citera
2025-09-03, 22:26
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag tänkte mest på att TS i någon annan tråd funderade på att starta en godisbutik. Och där är det ju troligt att han har någon anställd.

För ett mycket litet företag kan de här fjorton dagarnas sjuklön vara katastrofal. Om en företagare har EN anställd och denne är sjukfrånvarande kan det leda till en konkurs.
Precis så.
Idioten fattade att hyra plus övriga kostnader var helt orimliga att starta en godisbutik.
Tänk om folk kunde vara vakna på lektionerna i skolan så kanske de lära sig räkna själva.

Nej han är nog en sosse som tror att det går att sjukskriva sig som man själv tycker utan att förstå konsekvenserna.
Citera
2025-09-03, 22:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Få hjälp? Det är helt normalt att bli förkyld några gånger under året.
OK, och så dödligt sjuk att man måste vara hemma?

Jag har inte varit hemma och sjukskriven de senaste 15 åren på grund av någon förkylning.
Visst jag har varit snuvig och nyst några dagar men hållt mig på distans och undvikit fikaborden.
TS är en jävla myglare som tar sig friheter att vara hemma eller en svag stackare som inte pallar med minsta motgång.

D-vitamin + bra kost + regelbunden kondition = framgång

Är du en svag stackare som lipar för minsta motgång?
Citera
2025-09-03, 22:42
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
OK, och så dödligt sjuk att man måste vara hemma?

Jag har inte varit hemma och sjukskriven de senaste 15 åren på grund av någon förkylning.
Visst jag har varit snuvig och nyst några dagar men hållt mig på distans och undvikit fikaborden.
TS är en jävla myglare som tar sig friheter att vara hemma eller en svag stackare som inte pallar med minsta motgång.

D-vitamin + bra kost + regelbunden kondition = framgång

Är du en svag stackare som lipar för minsta motgång?

Samma här. Senast jag var hemma från jobbet var 1999.
Citera
2025-09-04, 00:14
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Eller att man har psykiska problem som man oftast kan mota tillbaka, men ibland måste man stanna i sängen en dag för att inte gå under. Eller räknas bara fysiska sjukdomar? Min största sjukfrånvaro senare i arbetslivet (från början hade jag noll dagar frånvaro alltid skola och jobb), var på grund av att inte ha kunnat sova på natten och inte orkat dygna. Det blev bättre när det kom mediciner som zolpidem som ansågs helt ofarliga och kastades åt alla i mängder. Det var tajder.
Eller så kliver man upp och går till jobbet och utför arbetet utan att känna efter, det härdar.
Citera
2025-09-04, 00:16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
Eller så kliver man upp och går till jobbet och utför arbetet utan att känna efter, det härdar.

Ja eller så går man till det arbetet som jag hade trött vilket kunde leda till olycksfall och död.
Citera
2025-09-04, 00:18
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Eller att man har psykiska problem som man oftast kan mota tillbaka, men ibland måste man stanna i sängen en dag för att inte gå under. Eller räknas bara fysiska sjukdomar? Min största sjukfrånvaro senare i arbetslivet (från början hade jag noll dagar frånvaro alltid skola och jobb), var på grund av att inte ha kunnat sova på natten och inte orkat dygna. Det blev bättre när det kom mediciner som zolpidem som ansågs helt ofarliga och kastades åt alla i mängder. Det var tajder.

Vaddå inte orkat dygna? Det är inte något som en normal människa utan att vara i kris-/krigstillstånd ens ska göra.

Hur kan du ens referera till det? Om detta är personer som ska se till att betala framtida pensionärers pension så är vi alla som är äldre än dig _helt_ körda. "Inte orkat dygna", WTF?
Citera
2025-09-04, 00:22
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ja eller så går man till det arbetet som jag hade trött vilket kunde leda till olycksfall och död.
När du hade dygnat utanför arbetstid? What Le ...
Citera
2025-09-04, 00:23
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
Vaddå inte orkat dygna? Det är inte något som en normal människa utan att vara i kris-/krigstillstånd ens ska göra.

Nä men sover man inte på natten går man troligen ändå till skolan eller ett jobb om det inte är farligt att vara trött där.

Man sjukanmäler sig bara om man inte orkar eller tröttheten kan vara farlig.

Eller menar du att det inte finns människor med sömnproblem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in