Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Eller att man har psykiska problem som man oftast kan mota tillbaka, men ibland måste man stanna i sängen en dag för att inte gå under. Eller räknas bara fysiska sjukdomar? Min största sjukfrånvaro senare i arbetslivet (från början hade jag noll dagar frånvaro alltid skola och jobb), var på grund av att inte ha kunnat sova på natten och inte orkat dygna. Det blev bättre när det kom mediciner som zolpidem som ansågs helt ofarliga och kastades åt alla i mängder. Det var tajder.
Det är ju en komplex fråga. Jag har inte mått som en prins mentalt genom åren, haft en hel del ångest, depression etc. Men saken är att få psykiska problem botad genom att bryta de vardagsrutiner man har, och är det så illa ska man ha vård och sjukintyg.
Men jag förstår att sömnproblem inte är det enklaste att hantera, det har jag sluppit hittills iallafall, ta i trä.
Men, i övrigt, ser man lätt hur saker går snabbt utför när man låter sig underkastas av sina demoner och stannar i sängen, om man tittar på folk som låter sig komma dit.