Citat:
Det kan du inbilla dig. Finns ingen grund att utgå ifrån om du/ni inte fattar att rörelsemängdens bevarande och newton III gäller även i vakuum eller om ni hävdar att Steven Hawkning, Einstein m.fl. är en bluff. Du förstår, detta är icke-frågor för mig och de flesta andra. Inte undra på att ni står och stampar när ni vill sopa undan det mesta som tagit oss till där vi är idag.
Dessutom, 44RCB visar hur du pissar på era gäster. Jag känner dig så klart inte personligen men i podden och när du skriver här framstår du som mycket osympatisk och en person som tycker dig stå över oss andra. Du uppvisar en sida jag har svårt för och det är att du aldrig visar vare sig ånger eller ödmjukhet för att det finns de som ägnat mycket mera tid åt ett ämne än du. Du tror att det räcker med sunt förnuft och struntar i händelsekedjor som leder fram till en slutsats. Dessutom klarar du inte att argumentera på ett moget sätt. Jagchsr eftetfrågat specifika referenser många många gånger men det skoter du helt sonika i. Istället skickar du gamla youtube-videos som du anser räcker som bevis. Där är ni likadana hela högen . Istället för att prata med rätt personer eller nyttja seriösa refrenser jagar ni videoklipp på youtube.
Jag tycker ärligt att RCB kört fast. Ni pratar på om samma ämnen men utan att fördjupa er och ta reda på nya saker som kan reda ut det ni påstår en gång för alla. Det blir allt tydligare att allt handlar om misstänksamhet mot "systemet" och mycket lite om ren fakta.
Fabian Fjälling gav er rådet att söka upp experter på olika områden och ta reda på vissa grundläggande saker innan ni uttalar er så tvärsäkert. Det har inte hänt, trots att det är 90+ avsnitt senare. Skyll nu inte på att ni försökt bjuda in auktoriteter till podden men att ingen vill komma. Det finns massor av veyenskapspoddar som inte har några problem att få med gäster. Det handlar om att en gäst ska känna sig välkommen och respekterad för att vara kunnig inom ett visst ämne. Då behöver man kunna vara ödmjuk och erkänna att "hej, vi vill lära oss och försöka förstå mer om xxx". Under tiden gästen berättar finns möjlighet att ställa frågor och lägga fram egna teorier. Jag förstår inte varför ni vägrar ett sådant upplägg.