Citat:
Det blir lite löjligt att lyssna på hur du upprepar din bestämda åsikt om att exempelvis raketer inte fungerar i vakuum. Men när du får följdfrågan om vad som händer med de molekyler som sprids framåt inuti brännkammaren, då är du helt tyst. I 35RCB gnäller ni om att ingen tar sakfrågor med er men det här är just en sådan som du själv duckar.
Rättelse: det är naturligtvis vara 135RCB jag refererar till.
patrixx, när jag ändå nämner det avsnittet kan jag berätta att jag tycker att det är en ren kränkning det du säger om Steven Hawkings. Dels är det mycket mycket lågt att uttrycka sig så om en människa som är dödssjuk. Dels är det skrämmande hur du tar dig rätten att påstå att du minsann vet att han är fejk. Du vet ju ingenting egentligen. Du bara plockar bitar här och där på internet och aedan sätter du ihop dessa till en egen sanning.
Ja, jag blir arg, precis som du antar i avsnittet. Det beror på flera saker och till att börja med är det svårbegripligt hur denna mycket osannolika hypotes som nämnts i tidigare avsnitt plötsligt är mer eller mindre bevisad vara sann. Hur i hela friden gick det till? Finns väl inte en enda trovärdig kälka på det? Har du ens någon källa, var snäll och redovisa den här, tack!
Vad är mest sannolikt? Att han redan som ung var en lovande fysiker som drabbades av ALS, har författat en mängd böcker och publikationer, har samarbetar med en legendar som Roger Penrose m.m m.m, eller att han är en sjuk "låtsasfysiker", trots allt som finns dokumenterat om honom sedan skoltiden och framåt?
Du måste väl för fan ha några gränser för vad du häver ur dig. Någon slags spärr finns det väl inombords som säger "stopp" nu går jag verkligen för långt. Men en sak har jag märkt här i tråden. Du ber aldrig om ursäkt eller visar ånger.