2025-08-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigCahuna
Tack! Så vänligt av dig att svara på mitt inlägg som förmodligen verkar helt befängt🙂
Så enligt dig; vad hade du beställt så jag vet vad jag ska ha…?

Jag vet inte riktigt vad du menar med vad du hade beställt, köp bara det du är van vid, ingen skillnad på hasch eller gräs mer än att haschet kanske i slutänden är lite potentare per krona, personligen röker jag alltid rent i bong så för mig är inte hasch intressant, skall du röka joint blandat med tobak spelar det ingen roll vad du väljer.
Citera
2025-08-29, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigCahuna
Hej,

Ny i tråden. Har läst några sidor bakåt men skulle behöva lite hjälp. De flesta av er här verkar vara invanda rökare och ha grym koll på allting.

Jag har rökat gräs i perioder av livet, även provat hasch. Men det var längesedan. Jag är inte ute efter att bli totalt bäng, utan jag skulle vilja uppleva vad man kan kalla ”salongsberusning” eller lite till. Uppleva en chill dag eller kväll ni vet.

Jag antar att jag skulle vilja att någon vänlig själ här förklarar för mig vad jag ska köpa och vart, samt hur jag ska hantera grejerna. På vilken sida ska jag handla, vad är bäst att inhandla (inte frågan om någon större mängd för flertalet tusen kronor) och hur jag behandlar det innan det ska rökas. Jag är totalt novis vad gäller THC-A.

En komplett nybörjarkurs skulle man kanske kunna kalla det! Om jag får önska skulle jag gärna se att man kan typ rulla en joint med tobak. Skulle det vara möjligt?

Med risk för att dumförklara mig själv så postar jag detta inlägg med förhoppning om att någon känner sig hjälpsam.

Kärlek till er alla❤️

Köp lite THC-A gräs till att börja med då och testa, så kan du se om det är nåt för dig. Det gjorde jag när jag prövade THC-A första gången. Köpte typ 2 gram från ST och blev riktigt skön och då hade jag haft ett långt uppehåll så det var extra trevligt. Nu är man inrökt dock. Men köp inte från ST för det är kraftiga överpriser där. Du får samma produkter från andra sidor till mycket bättre pris.

Kan personligen rekommendera Himood, har handlat där flera gånger både isolat och hasch och är 10/10 nöjd med allt. Inte testat deras gräs men funkar nog kanon det med. Om du registrerar dig på sidan och deras nyhetsbrev så får du 50 kr eller 10% (kommer ej ihåg vilket) på första beställningen.

Kan även rekommendera dig om du beställer därifrån att alltid logga in på sidan när du ska beställa för annars kommer du behöva skicka in bekräftelse på din ålder i form av bild på leg/pass med ditt namn samt födelsedatum. Råkade göra det en gång med en annan mail. Men ingen stor grej, bara bra och visar att det är ett seriöst företag. Och ta alltid Postnord varubrev så kommer det direkt i lådan.
Här har du också Nätshopstråden för THC-A (FB) Nätshoppar för lagliga cannabinoider
Lycka till!

Edit: Glömde svara på några saker för jag är så satans stenad just nu. Angående förvaringen så om köper brunt eller grönt kan du ha det i påsen du får varorna i bara. Sen är det väl bara att rulla ditt THC-A gräs eller hasch som du behagar.

Kört hårt nu!
Senast redigerad av EnLoser 2025-08-29 kl. 01:40.
Citera
2025-08-29, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLoser
Köp lite THC-A gräs till att börja med då och testa, så kan du se om det är nåt för dig. Det gjorde jag när jag prövade THC-A första gången. Köpte typ 2 gram från ST och blev riktigt skön och då hade jag haft ett långt uppehåll så det var extra trevligt. Nu är man inrökt dock. Men köp inte från ST för det är kraftiga överpriser där. Du får samma produkter från andra sidor till mycket bättre pris.

Kan personligen rekommendera Himood, har handlat där flera gånger både isolat och hasch och är 10/10 nöjd med allt. Inte testat deras gräs men funkar nog kanon det med. Om du registrerar dig på sidan och deras nyhetsbrev så får du 50 kr eller 10% (kommer ej ihåg vilket) på första beställningen.

Kan även rekommendera dig om du beställer därifrån att alltid logga in på sidan när du ska beställa för annars kommer du behöva skicka in bekräftelse på din ålder i form av bild på leg/pass med ditt namn samt födelsedatum. Råkade göra det en gång med en annan mail. Men ingen stor grej, bara bra och visar att det är ett seriöst företag. Och ta alltid Postnord varubrev så kommer det direkt i lådan.
Här har du också Nätshopstråden för THC-A (FB) Nätshoppar för lagliga cannabinoider
Lycka till!

Edit: Glömde svara på några saker för jag är så satans stenad just nu. Angående förvaringen så om köper brunt eller grönt kan du ha det i påsen du får varorna i bara. Sen är det väl bara att rulla ditt THC-A gräs eller hasch som du behagar.

Kört hårt nu!

Stort tack❤️
Citera
2025-08-29, 11:51
Medlem
Köpte en femma isolat från himood igår och mindre än ett dygn senare är det bara att hämta ut

Skönt när saker funkar som det ska. Jag tar det inte för givet längre, inte ens inrikes post…

Fick ett test av deras static 44%. Ska bli kul att testa röka thca hasch
Citera
2025-08-29, 16:57
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Köpte en femma isolat från himood igår och mindre än ett dygn senare är det bara att hämta ut

Skönt när saker funkar som det ska. Jag tar det inte för givet längre, inte ens inrikes post…

Fick ett test av deras static 44%. Ska bli kul att testa röka thca hasch
Det blir första gången du inte röker rent va? Ska bli spännande att se vad du tycker.
Citera
2025-08-30, 20:45
Medlem
En vän prövade upgrade naturals blonde lebanese (prisvärt keifhasch) och säger att det är sjukt bra, bra bättre än isolat. Den har flera andra cannabinoider och terpener i vilket förstärker effekten avsevärt så låt inte er vilseledas av % THCa.
Blanda med deras cbd buds för bästa upplevelse.
Citera
2025-08-30, 21:26
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
En vän prövade upgrade naturals blonde lebanese (prisvärt keifhasch) och säger att det är sjukt bra, bra bättre än isolat. Den har flera andra cannabinoider och terpener i vilket förstärker effekten avsevärt så låt inte er vilseledas av % THCa.
Blanda med deras cbd buds för bästa upplevelse.
Skitsnack
Citera
2025-08-31, 02:34
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Det där blond libanes var ju skit dåligt. Upgrade Natural har dessutom dom absolut sämsta och dyraste CBD budsen. Brunt och snustorrt.

Upgrade Natural tar 995 kr/g för 40g. Samtidigt får man 100g för 950kr i andra shoppar. Gelato, Watermelon kush mm. Och kikar vi närmare på labbrapporten ser man ju klart och tydligt att det är helt värdelöst.

Nu är det slutsålt så dom har tagit bort priset men lovar att det kostade runt 600 spänn för en 5a. Rena rånet ju.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-08-31 kl. 02:41.
Citera
2025-08-31, 10:12
Medlem
JuicyBrahs avatar
Provade thc isolate från smoketower samt deras CBD bud. Och blev förvånad att jag blev faktiskt bäng.

Sedan provade jag blanda ST thca isolate+ deras CBD bud med himoods hasch som jag fick 0.7g av som sample.

Och jävlar, efter jag blandade dom 3, så somnade jag stenhårt i soffan, vaknade 2h senare med världens rödsprängda ögon..

Så kan rekommendera himood o ST.

Men nu till frågan, hur blandar ni erat isolate?
Vart är bäst o köpa isolate i bulk? Typ 100g?

Såg att nån skrev här i tråden att de röker 20mg isolate och blir bänga.
Men har provat 50mg i en CBD spliff men kände ingenting?
Kände först när jag hade typ 300mg isolate i en spliff.

Vad är en normal dos thc isolate på 1g buds?
Citera
2025-08-31, 18:59
Medlem
Fattar inte hur ni orkar blanda med hasch. Började med 8g charras och skulle baka in 2g isolat, gjorde det i omgångar och hade nitril handskar som legat i frysen en stund för inte kladda så mycket. efter typ 1½ h i perioder hade jag kvar 4.8g. så förlorade alltså typ 4g

blir det så för er med?
kommer nog bara baka på de i fortsättningen
Citera
2025-08-31, 21:36
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Vad är "isolat"?

Jag är en rökare av den gamla stammen som varit ren i många trista år nu. Jag brukade blanda gräs eller hasch med tobak och röka det i pipa.

Jag vet i stort sett inte heller vad "vapes" är för något. En snubbe jag känner röker något som innehåller nikotin men inte tobak och han sa att det var "som vapes ungefär".
Jag vet att det finns en hel del tobakslöst nikotin att röka, e-cigaretter och annat som bolmas. Men vet inte vad som är vad.

Nå, min huvudfråga är ändå denna: Säljs dessa syntetiska, än så länge lagliga cannabissurrogat över disk i välsorterade butiker för rökverk och tillbehör, såna där butiker som ofta drivs av babbar i större städer? Eller måste man registrera sig på någon nätshop för att komma över dem?

Jag är ute efter något som liknar det jag använde förr om åren, något man blandar ut med tobak och kan stoppa pipan med.
Citera
2025-08-31, 22:00
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Skulle jag förklara vad isolat är för ett barn, skulle jag säga att det är 99% rent THC.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in