2025-08-31, 22:37
Medlem
isgetens avatar
Hur fungerar detta egentligen? Jag gick in på himood och hittade några saftiga haschbitar med thca. Var ett redigt tag sedan jag tog mig en holk och då tänkte jag köra i en pipa blandat med tobak eller någon örtmix. Om jag köper slasker haschet och meckar en 0.3-0.5 med tobak och drar i mig några rediga bloss. Kommer jag bli hög och fnittrig då med lite härliga synvillor som man blev på 90 talet?

Eller blir det mest att man på sin höjd somnar eller känns det som något som man köpt på aliexpress?
Citera
2025-09-01, 01:55
Medlem
Finns bara ett sätt att få reda på det!
Citera
2025-09-01, 10:24
Medlem
flygandApans avatar
I cannabisplantan finns det hundratals cannabinoider som THCA, CBD, CBG, CBN osv, och ett isolat är att dom extraherar ovanstående cannabinoider så att dom är för sig själv så att säga. Och det görs med diverse lösningsmedel och värme i ett lab. Sen om det är rätt gjort så finns inga lösningsmedel eller andra biprodukter kvar i slutresultatet. Så då har du ett isolat, ett pulver med bara CBD eller THCA.

THCA blir till THC vid uppvärmning och det är det som gör dig flummig.

Gå in på himood och beställ något av deras hasch och mecka det med tobak precis som du gjorde förut så kommer du bli stukad och må bra.

Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Vad är "isolat"?

Jag är en rökare av den gamla stammen som varit ren i många trista år nu. Jag brukade blanda gräs eller hasch med tobak och röka det i pipa.

Jag vet i stort sett inte heller vad "vapes" är för något. En snubbe jag känner röker något som innehåller nikotin men inte tobak och han sa att det var "som vapes ungefär".
Jag vet att det finns en hel del tobakslöst nikotin att röka, e-cigaretter och annat som bolmas. Men vet inte vad som är vad.

Nå, min huvudfråga är ändå denna: Säljs dessa syntetiska, än så länge lagliga cannabissurrogat över disk i välsorterade butiker för rökverk och tillbehör, såna där butiker som ofta drivs av babbar i större städer? Eller måste man registrera sig på någon nätshop för att komma över dem?

Jag är ute efter något som liknar det jag använde förr om åren, något man blandar ut med tobak och kan stoppa pipan med.
Citera
2025-09-01, 10:27
Medlem
Det är bara att röka som vanligt. Dock handlar det om industrihampa med tillsatt thca isolat. Så du saknar cannabioidprofilen hos ”vanlig” cannabis. Det gör att ruset kan upplevas som platt för vissa. Senaste jag testade var kushys ”marrakesh”. Smak och konsistens är skit jmfört medvanligt. Dock blev jag rejält stekt.
Bästa thca produkten jag provat är live resin i en dabpenna. Bäst smak och effekt i min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Hur fungerar detta egentligen? Jag gick in på himood och hittade några saftiga haschbitar med thca. Var ett redigt tag sedan jag tog mig en holk och då tänkte jag köra i en pipa blandat med tobak eller någon örtmix. Om jag köper slasker haschet och meckar en 0.3-0.5 med tobak och drar i mig några rediga bloss. Kommer jag bli hög och fnittrig då med lite härliga synvillor som man blev på 90 talet?

Eller blir det mest att man på sin höjd somnar eller känns det som något som man köpt på aliexpress?
Citera
2025-09-01, 10:29
Medlem
flygandApans avatar
Japp du kommer bli hög då THCA blir till THC när det blir uppvärmt. Ingen skillnad mot vanligt hasch.

Citat:
Ursprungligen postat av isgeten

Citera
2025-09-01, 19:12
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
I cannabisplantan finns det hundratals cannabinoider som THCA, CBD, CBG, CBN osv, och ett isolat är att dom extraherar ovanstående cannabinoider så att dom är för sig själv så att säga. Och det görs med diverse lösningsmedel och värme i ett lab. Sen om det är rätt gjort så finns inga lösningsmedel eller andra biprodukter kvar i slutresultatet. Så då har du ett isolat, ett pulver med bara CBD eller THCA.

THCA blir till THC vid uppvärmning och det är det som gör dig flummig.

Gå in på himood och beställ något av deras hasch och mecka det med tobak precis som du gjorde förut så kommer du bli stukad och må bra.
Tack.
Men det finns inte till salu över disk alltså. Jag gick in på himood och kollade, det var ett jäkla utbud. Bland toppsäljarna var mycket slutsålt, om man inte vill lägga typ åtta tusen för en rejäl laddning. Nånting som kallades Slasker och var angivet till 44% verkade dock överkomligt. Men vad innebär 44% och hur vet man om det är bra?
Citera
2025-09-01, 19:36
Medlem
Iwasbanned2s avatar
44% kommer göra susen.

Citat:
Tack.
Men det finns inte till salu över disk alltså. Jag gick in på himood och kollade, det var ett jäkla utbud. Bland toppsäljarna var mycket slutsålt, om man inte vill lägga typ åtta tusen för en rejäl laddning. Nånting som kallades Slasker och var angivet till 44% verkade dock överkomligt. Men vad innebär 44% och hur vet man om det är bra?
Citera
2025-09-01, 23:13
Medlem
flygandApans avatar
44 % betyder att det är 440 mg THCA per gram. Jag har inte testat det då jag själv endast använder mig av isolat/koncentrat men allt från himood som jag beställt har varit bra och enligt andra så är deras hasch bra.

Citat:
Tack.
Citera
2025-09-02, 07:33
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
44% kommer göra susen.
Fint, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
44 % betyder att det är 440 mg THCA per gram. Jag har inte testat det då jag själv endast använder mig av isolat/koncentrat men allt från himood som jag beställt har varit bra och enligt andra så är deras hasch bra.
Ok, då vet jag.
Men jag kan inte låta bli att undra vad det är för typer som ligger bakom himood och andra, liknande sajter och hur lagligt detta egentligen är. Jag ser en uppenbar risk att om man registrerar sig där, blir man lätt registrerad på mindre trevliga ställen också.
Då menar jag inte bara hos Farbror blå, utan att de som driver sådana här sajter utgör en gren av den organiserade brottsligheten, även om detta inte är brottsligt just nu, och den vill jag inte gynna.
Kanske nojjar jag i onödan, men ändå.
Citera
2025-09-02, 08:32
Medlem
Är det någon skillnad på THC-A och tex THCH, THCP osv?
Citera
2025-09-02, 14:02
Medlem
[quote=Iwasbanned2|92799057]
Nice. Men det låter lite som att salta på chips tycker jag med isolat på THCa buds. Här har du lite skön Kief att blanda med isolatet annars, 25g för 500:-. Det var busenkelt att blanda ut det med isolatet eftersom att det är som sand. Sen pressar man ihop det hårt bara.

https://www.blulights-cbd-apoteket.se/products/cali-o-bud-pollen-kief?variant=42625641676953
[/QUOT
Har fått hem det nu. Hur blandar du det?hur mycket räcker 1 gram isolat till. Hur mycket tobak?
Citera
2025-09-02, 14:09
Medlem
jewclaws avatar
Nu har jag harvat mig igenom thca-träsket, och kommer återgå till gatan igen. Av en så enkel anledning - spyr av den syrliga doften varenda jävla thca-hasch haft som jag testat (provat dom större säljarna inrikes och utrikes), kan inte ens lukta på skiten längre.
Rökte detta i några månaders tid och tyckte det fungerade, smakade och luktade dock off. Fick sen tag på en liten bit helt okej 'vanlig' brajja, och jävlar vad jag har saknat det insåg jag med en gång. Smaken, lukten, effekten, BRASSET. Trodde jag blev stukad på thca't innan men detta tog det några nivåer högre.

Nae, thca hade sin tid hos mig och fyllde sin funktion men jag tröttnade snabbt märkte jag, det var hela tiden något som saknades. Gick inte att sätta fingret på vad, men det fanns en avsaknad i ruset, varför vet jag ej men GATAN HERE I COME!

Några jag kan rekommendera starkt för den som vill är Nordicweed och Kushy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in