Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Det är din totala oförståelse för det som Bimbodeluxe skrev om som jag kommenterade, att du är insnöad i det du ser som logik och vettiga argument och vilken statistik du tar till dig.
Nej, det är inte min oförståelse. Du hävdar jämt att folk inte förstår. Det är ni som inte förstår hur dumma ni ser ut när ni säger så pass dumma saker som ni gör.
Du vet inte ens vad logik är. När det gäller statistik så är korrekta statistiska tolkningar A och O och dina feministpolare är värdelösa på att resonera statistiskt korrekt. Det har jag förmått att illustrera flertalet gånger. Att du är för dum för att förstå detta är ditt problem.
Men fortsätt lev du i fablernas värld
Att diskutera med dig är helt meningslöst. Det leder ingen vart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Det är helt korrekt som Bimbodeluxe skriver; att ”andra, med andra världsbilder tar till sig annan logik, andra argument och annan statistik. Världen är inte svartvit. Det finns inte ett rätt och ett fel. Det finns olika erfarenheter, olika perspektiv, olika input som leder till helt olika uppfattningar.”
Världen är ett komplext system, full av perspektiv och betydligt fler färger och nyanser än svart eller vitt och går inte att fastslå ur en statistikbok. Ändå försöker du ständigt pracka på andra dina statistikboksanningar.
Det finns något som kallas för sanning. Olika personer kan ha olika uppfattning om vad sanningen är, det är en sak, men det innebär inte att det inte finns något som kallas för sanning. Det är sanningen vi försöker komma åt och logik och statistik är två verktyg för att komma närmre sanningen.
Så antingen är något sant eller inte sant --> svart/vitt. Om inte saker och ting är svart/vitt, då finns det inte något som heter sanning och därmed är du en idiot för givetvis finns det något heter sanning.
Men kom gärna med förslag på vad vi ska använda för verktyg om inte logik eller statistik etc. Logik är själva kärnan i argumentation och är en grundförutsättning att förstå väl för att förstå sig på empiri och statistik.
Men jag förstår att du vill babbla om dina gråskalor för då gör du dig själv immun mot kritik. Då kan man inte ifrågasätta saker.
Logik handlar om konsekvens så det följer vissa bestämda regler. Men det verkar du inte fatta.
Om jag säger:
P1: Människor behöver syre för att överleva.
P2: Peter är en människa.
Slutsats: Därför behöver Peter syre för att överleva.
Detta resonemang följer en logisk struktur. Det är identifierbart av alla som behärskar logiskt resonerande. Det är inget du kan ''hävda'' inte stämmer. För det är ett obestridligt faktum att det är så.
Vad fan tror du logik är så hjälpsamt för? För det förser oss med ett verktyg som är frikopplat ifrån subjektivitet.