2025-08-30, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag ska ta ett exempel till:
Statistiskt är det väldigt få män som utövar dödligt våld.
Eftersom så få män utövar dödligt våld går det inte att anta att alla gör det.
Därför är det ologiskt att betrakta alla män som potentiellt våldsamma.

Det är väl också korrekt. Eller hur?

Att du går omkring och skakar av rädsla för alla män i din närhet och betraktar alla män du känner som potentiella mördare och försöker skrämma andra för dem, är förstås ett problem. Det är inte logiskt.

Det beror helt och hållet på tidigare beteende/sammanhang/personlighetstyp, osv.

Jag går inte och skakar av rädsla för alla män i min närhet. Jag försöker inte skrämma andra för alla män. Sluta tramsa.
2025-08-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är mest kvinnor och flickor som blir köpta och sålda ja. Med det sagt, du får gärna se alla kvinnor som potentiella horor om du känner dig tryggare av det.

Säljer kvinnor mer än män? Hur så menar du? Du menar att för att män inte har några problem med att dela kvinna/or med massor med andra män och inte har något emot kvinnor som ligger med massor av andra män så sysslar kvinnor med mer sexhandel än män?

1. Varför blandar du alltid in barn i diskussioner som handlar om vuxna människor? Du skadar sexarbetare något enormt med din extremt stigmatiserande retorik. Fine, gör det då. Men kom aldrig och säg att du är på deras sida igen för det är du inte.

2. Sexarbetande vinnor är alltså viljelösa våp som "blir köpta och sålda" enligt dig.

Hur känns det att ha sämre kvinnosyn än Andrew Tate?

OnT:
Män hatar inte intelligenta kvinnor. Tvärtom. Här inne lyser intelligenta kvinnor med sin frånvaro, men skulle någon tillslut dyka upp skulle nog ingen vara gladare än antifeministerna.

Kvinnor däremot, hatar intelligenta kvinnor något enormt. Och intelligenta män för den delen.
2025-08-30, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
varför ljuger du?

Varför är alla kvinnohatare idioter?
2025-08-30, 20:28
Medlem
Citat:
Nu när jag läste din text så dog 7 av mina hjärnceller. Inte för att din text var så genialisk att de dog av lycka. Utan tvärtom.
Du blev torr där nere med andra ord?

Jag har den effekten ibland och den är jag stolt över har undvikit fula oattraktiva kvinnor på liknande vis.

Näh nu har diarren tagit slut dags att lämna kungasitsen ha det fint trudelutt~
2025-08-30, 20:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nu när jag läste din text så dog 7 av mina hjärnceller. Inte för att din text var så genialisk att de dog av lycka. Utan tvärtom.
Är det det enda din återstående hjärncellen klarade av svara då. Ingen kritik, ingenting. Bara trams.
Men det jag säger är förstås logiskt korrekt, eller så är inte Bimbons det. Det fattar du väl?
2025-08-30, 20:34
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det beror helt och hållet på tidigare beteende/sammanhang/personlighetstyp, osv.

Jag går inte och skakar av rädsla för alla män i min närhet. Jag försöker inte skrämma andra för alla män. Sluta tramsa.
Du ändrade svaret, men försent. Jag hann svara.

Men det är vad det där uttrycket går ut på, att man ska se alla män, sin bror, sin pappa sina arbetskamrater som potentiella mördare. För man påstår det är logiskt att göra det.
2025-08-30, 20:58
Avstängd
Som redan har nämnts i tråden - det är mer rimligt och mer försvarbart att se alla män som icke-potentiella våldtäktsmän än potentiella våldtäktsmän eftersom majoriteten av män inte är våldtäktsmän.

Om man inte accepterar detta, så förstår man sig inte på sannolikheter och förnekar det statistiska underlag som finns att tillgå.

Hur ska feministerna trassla sig ur detta månne...

Som vanligt har feministerna förlorat diskussionen.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-30 kl. 21:03.
2025-08-30, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Glöm inte...och ointelligent.

Svara på min fråga här i tråden är du snäll.
2025-08-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Svara på min fråga här i tråden är du snäll.

jag debatterar inte med troll eller tjatnissar av din sort.
2025-08-30, 21:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag debatterar inte med troll eller tjatnissar av din sort.

Vad är en överrepresentation enligt feministerna? Du ska få en hint: Det handlar inte om att enbart titta på hur stor andel av en viss typ av brott eller brottsligheten totalt sätt som begås av en viss grupp.

Det enda Bimbo gör i den här tråden är att hävda en massa saker som saknar statistisk relevans och sedan resonerar hon även på ett ologiskt sätt och på ett sätt som leder till extremt roliga följder ifall man accepterar hennes knasiga, ologiska synsätt .

Visst är det jobbigt att diskutera med någon som du inte kan köra över? Helt plötsligt tvingas du använda din hjärna och det klarar du inte av. Mytomanen vill kunna ljuga fritt utan att bli ställd mot väggen.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-30 kl. 21:16.
2025-08-30, 21:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nejdå, världen utlöses bäst ur en statistikbok. Det där med förståelse för att världen är full av komplexa sammanhang, och en väv av nyanser, strukturer och kontexter och människor i samverkan som inte alltid kan utläsas ur en statistikbok kan man ju strunta i.

Tror du forskare applicerar logiskt och statistiskt resonerande när de drar slutsatser om komplexa samband eller känslor? Det förstnämnda. Alla dagar i veckan. Hört talas om directed acyclic graphs (ett verktyg för att förstå oerhört komplexa samband)? Vad tror du de baserar sig på? Känslor eller logik och djupa statistiska resonemang? Du vet inte ens vad du pratar om. Du lever i en låtsasvärld.

Vad ska vi annars använda för verktyg menar du? Ska vi använda oss av personangrepp, subjektivt tyckande, känslor, härskartekniker och dylikt? Nej, det ska vi inte. Jag förstår att ditt liv är så tråkigt så du vill bara sitta på det här forumet och tramsa, men jag föredrar att det här forumet håller en rimlig standard.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-30 kl. 21:24.
2025-08-30, 21:25
Medlem
Citat:

Jaha så då har du bara 3 hjärnceller kvar nu då?

Du bevisar ju hans poäng om och om igen. Begriper du inte det själv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in