2025-08-30, 18:02
  #1609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det finns väl en del kvinnliga mördare också. Men kvinnor är kraftigt överrepresenterade som prostituerade, statistiskt. Det beror på att de flesta män är hetero.

Jag följde bara den feministiska förvrängningen av satslogiken och använde den på kvinnor och horor. På samma sätt som feminister använder den om män och dödligt våld.

Var har jag skrivit att alla kvinnor är horor? Läste du inte vad jag skrev. Men jag skapade väl en felaktig bild av det, på samma sätt som feminister gör om män och dödligt våld.
Det är statistiskt säkerställt att män står för nästan allt dödligt våld.
Det är inte statistiskt säkerställt (eller du har inte kunnat visa det iallafall) att de flesta prostituerade är kvinnor.

Och så är det kvinnor som har svårt för statistik, eller hur var det?
2025-08-30, 18:04
  #1610
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Många av mina manliga vänner ligger på spektrat, högfunktionella allihop.

De är dock inte så jävla odrägliga som du. Du kallar andra för dumma i huvudet + massa annat men börjar darra på läppen när du får mothugg.

Sluta bete dig som ett jävla rövhål och sluta spamma sönder tråd efter tråd med ditt autistiska loopande, så ska du se att du blir bättre bemött.

Det är du som beter dig odrägligt, inte jag. Ditt svar var helt oproportioneligt i förhållande till det som jag skrev.

Jag råkar ha rätt ofta och det är för att jag sällan uttalar mig om jag inte är tvärsäker. Detta kan uppfattas som att jag är odräglig och kaxig men i själva verket har det sina rötter i en stor ödmjukhet där jag har gått på djupet och utifrån min statistiska kompetens och alla mina kunskaper gjort min hemläxa.

Och det ska tilläggas att om jag står upp för mig själv, så är det inte att vara odräglig. Det är att stå upp för sanningen. Ska jag hitta på att jag har fel fast jag inte har det? Hennes resonemang var inte logiskt ogiltigt. Det är ett faktum.

Nej, jag börjar inte darra på läppen. Men givetvis förbluffas jag över att en vuxen person som har lovat att inte köra med en massa lågvattenmärken ändå titt som tätt inte håller sitt ord. Det verkar inte vara en prioritet ifrån din sida att det du skriver på det här forumet ska reflektera sanningen.

Du kan kalla mig för autistisk hur mycket du vill. Det kommer inte tysta mig om du tror det.

Personligen dock så föredrar jag om du kan lyckas klämma ur dig någon form av saklig kritik istället.

Du verkar ha låg impulskontroll.

Jag är ytterst saklig när jag resonerar. Det är inte du. Men som sagt, upp till dig om du vill köra ner ditt rykte i avgrunden på det här forumet och fortsätta bete dig som ett dagisbarn eller om du vill börja intellektuellt utmana mig. Jag föredrar det senare. Jag är inte här för att gräla.

Du kan inte på fullaste allvar påstå att svaret (se nedan) var odrägligt:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ditt resonemang är inte logiskt giltigt av det enkla skälet att slutsatsen inte är en oundviklig följd av premisserna. Så utifrån ett logiskt perspektiv så har du failat här.

Byt ut ''män'' mot ''människor'' så blir ditt resonemang bättre. I gruppen människor, inkluderas även kvinnor nu dock. Så det kan ta emot att acceptera för dig men nu är resonemanget bättre i varje fall. För människor gäller inte samma problem, eftersom det faktiskt är 100 % sant att alla våldsutövare är människor.

Hade du brytt dig om att resonera på ett mer korrekt sätt, så hade du härmed släppt ''män'' och bytt ut det till ''människor''. Men jag gissar på att du inte kommer att göra detta för det tar emot att kasta in kvinnor i gruppen och det är i det här läget som många män säger: ''De här feministerna resonerar med känslor, vi pallar inte med dem längre''.

En väldigt naturlig reaktion är detta. Vem vill resonera med någon som likt en hoppjerka selektivt väljer när den eftersträvar att resonera korrekt?

Om man låter bli att resonera korrekt när det svider lite, då är det ett tecken på att man kanske behövenr ransaka sig själv lite. Just saying.
2025-08-30, 18:10
  #1611
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sant, det är främst män som handlar med människor. Så även den statistisken dominerar män. + det dödliga våldet, våldtäkter och pedofili då.
Fast handel, handlar om att både köpa och sälja, så kvinnor handlar även med kroppar, sina egna. De använder den som en handelsvara. Men vad jag protesterar mot, är att man försöker framställa alla män som likadana genom att förvränga det på det sättet. På samma sätt som jag gjorde om horor.
2025-08-30, 18:17
  #1612
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Likt alla lågintelligenta män känner du dig mindervärdig och osäker när du stöter på en kvinna som kan ge svar på tal och som uppenbarligen är intelligentare än du. Så då plockar man fram en gammal floskel för att värja sig.

Att debattera med feminister är fan som att ägna sig åt grisbrottning i en pissränna.

Det är ingen floskel att hävda att i allmänhet är kvinnor och barn naivare än män, det är en generalisering. Eller vad tror du den feministiska ideologin tycker om påståendet att kvinnor och barn självklart skulle vara naivare än män?
2025-08-30, 18:22
  #1613
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är statistiskt säkerställt att män står för nästan allt dödligt våld.
Det är inte statistiskt säkerställt (eller du har inte kunnat visa det iallafall) att de flesta prostituerade är kvinnor.

Och så är det kvinnor som har svårt för statistik, eller hur var det?

Du har svårt för statistik eftersom du lyfter FEL måttstock. Överrepresentation fastslås varken genom att enbart titta på om en grupp begår alla brott, begår nästan alla brott eller en överväldigande majoritet av alla brott.

Så återigen, varför tar du upp ett helt felaktigt perspektiv?
__________________
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-30 kl. 18:29.
2025-08-30, 18:27
  #1614
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är statistiskt säkerställt att män står för nästan allt dödligt våld.
Det är inte statistiskt säkerställt (eller du har inte kunnat visa det iallafall) att de flesta prostituerade är kvinnor.

Och så är det kvinnor som har svårt för statistik, eller hur var det?
Ja visst är det så, och det är väl statistiskt säkerställt att det är mest kvinnor som säljer sig. Du får väl googla om du inte tror mig. Men det är väl uppenbart.

Statistik handlar även om hur den presenteras. Det är skillnad på att säga att majoriteten av alla mördare är män och att en liten minoritet av män är mördare. Medan feministerna väljer det första alternativet. Man försöker framställa en bild av alla män som potentiella mördare.

Mäns våld drabbar även andra män i första hand. Men man ser män annorlunda och våld mot kvinnor anser man är värre, även jag. Kvinnor och män är inte samma sak, inte ens hos vänsterfeminister.
2025-08-30, 18:31
  #1615
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vem av oss lever i det förgågna?
Du som kallar kvinnlig sexualitet för det nedvärderande epitetet "horeri".
eller jag som anser att båda könen har samma jävla rätt att ha hur mycket sex de nu vill, så länge motparterna är genuint samtyckande.
Jag kallar inte kvinnlig sexualitet för horeri, utan när kvinnor utför sexuella tjänster mot betalning.

Fast om en kvinna samtycker till sex med en man som betalar henne, kan han straffas. Så det stämmer inte.
2025-08-30, 18:33
  #1616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja visst är det så, och det är väl statistiskt säkerställt att det är mest kvinnor som säljer sig. Du får väl googla om du inte tror mig. Men det är väl uppenbart.

Statistik handlar även om hur den presenteras. Det är skillnad på att säga att majoriteten av alla mördare är män och att en liten minoritet av män är mördare. Medan feministerna väljer det första alternativet. Man försöker framställa en bild av alla män som potentiella mördare.

Mäns våld drabbar även andra män i första hand. Men man ser män annorlunda och våld mot kvinnor anser man är värre, även jag. Kvinnor och män är inte samma sak, inte ens hos vänsterfeminister.
Det är inte mitt jobb att belägga ditt påstående.
2025-08-30, 18:36
  #1617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast handel, handlar om att både köpa och sälja, så kvinnor handlar även med kroppar, sina egna. De använder den som en handelsvara. Men vad jag protesterar mot, är att man försöker framställa alla män som likadana genom att förvränga det på det sättet. På samma sätt som jag gjorde om horor.

Det finns ingen som framställer alla som "lika" eller på ett "specifikt sätt" mer än antifeminister, eller jag kan även kalla er för "biologister".. och deras eviga gnällande om hur könen antas vara.
Men som man "känner sig själv"...brukar det ju heta.

hela detta antifeministiska narrativ om att feminister skulle dra alla män över en kam, och prata om "alla män" i sina teorier är enkom antifeministisk dravel och oförmåga att fatta eller ovilja att ta in, vad feministisk teori faktiskt går ut på.

Och för att tala klarspråk överrepresentation har aldrig handlat om "alla".
När en feminist pratar om att män är överrepresenterade inom ex nu våld, så avser hen alltså inte "alla".
Hur jävla omöjligt ska det vara fatta?
2025-08-30, 18:43
  #1618
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det finns ingen som framställer alla som "lika" eller på ett "specifikt sätt" mer än antifeminister, eller jag kan även kalla er för "biologister".. och deras eviga gnällande om hur könen antas vara.
Men som man "känner sig själv"...brukar det ju heta.

hela detta antifeministiska narrativ om att feminister skulle dra alla män över en kam, och prata om "alla män" i sina teorier är enkom antifeministisk dravel och oförmåga att fatta eller ovilja att ta in, vad feministisk teori faktiskt går ut på.

Och för att tala klarspråk överrepresentation har aldrig handlat om "alla".
När en feminist pratar om att män är överrepresenterade inom ex nu våld, så avser hen alltså inte "alla".
Hur jävla omöjligt ska det vara fatta?

Vad avses när en feminist talar om överrepresentation?
2025-08-30, 18:43
  #1619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
Utbildade kvinnor tjafsar mer

Inte för att de är smarta utan tjafsar

Detta betyder att dessa kvinnor och du kan säkert känna igen dig är uppkäftiga ego trippade idioter som inte vet när de ska hålla käften sen så säger de till hela världen

"Män tål inte intelligenta kvinnor"

ni kvinnor är fan cp skadade på heltid.
2025-08-30, 18:55
  #1620
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är du som beter dig odrägligt, inte jag. Ditt svar var helt oproportioneligt i förhållande till det som jag skrev.

Jag råkar ha rätt ofta och det är för att jag sällan uttalar mig om jag inte är tvärsäker. Detta kan uppfattas som att jag är odräglig och kaxig men i själva verket har det sina rötter i en stor ödmjukhet där jag har gått på djupet och utifrån min statistiska kompetens och alla mina kunskaper gjort min hemläxa.

Och det ska tilläggas att om jag står upp för mig själv, så är det inte att vara odräglig. Det är att stå upp för sanningen. Ska jag hitta på att jag har fel fast jag inte har det? Hennes resonemang var inte logiskt ogiltigt. Det är ett faktum.

Nej, jag börjar inte darra på läppen. Men givetvis förbluffas jag över att en vuxen person som har lovat att inte köra med en massa lågvattenmärken ändå titt som tätt inte håller sitt ord. Det verkar inte vara en prioritet ifrån din sida att det du skriver på det här forumet ska reflektera sanningen.

Du kan kalla mig för autistisk hur mycket du vill. Det kommer inte tysta mig om du tror det.

Personligen dock så föredrar jag om du kan lyckas klämma ur dig någon form av saklig kritik istället.

Du verkar ha låg impulskontroll.

Jag är ytterst saklig när jag resonerar. Det är inte du. Men som sagt, upp till dig om du vill köra ner ditt rykte i avgrunden på det här forumet och fortsätta bete dig som ett dagisbarn eller om du vill börja intellektuellt utmana mig. Jag föredrar det senare. Jag är inte här för att gräla.

Du kan inte på fullaste allvar påstå att svaret (se nedan) var odrägligt:

Du är odräglig och nej, du har oftast inte rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in