Citat:

Jag pratar förstås om mentala skillnader, hur vi fungerar och Merapi vägrar visst att erkänna dem. Då gör hon istället som dig nu och tar upp fysiska skillnader, fast man faktiskt förstår vad jag menar. Att män och kvinnor inte fungerar likadant. Vi tänker och känner inte som er. Det borde du väl kunna erkänna, då det är det enda du tjatar om.
Som du sitter och hittar på. Mig veterligen har varken jag eller Merapi eller någon av de andra som brukar skriva här någonsin påstått att män och kvinnor är likadana eller samma, eller att det inte finns några skillnader mellan könen. 
Det finns massvis med biologiska skillnader. Kvinnor och män förbränner fett olika, bryter ner läkemedel olika (därför som det är livsviktigt att läkemedel även testas på kvinnor så att kvinnor får rätt dos/styrka osv). Med mycket mera.
Vidare, vad man kan se rent statistiskt är att arbetslösa och låginkomst män har svårare att hitta partner och har mer sällan barn jämfört med män som har arbete och har medel- hög lön.
Varför tror du att arbetslösa män ratas av kvinnor som vill ha barn? Kan det handla om vilken av dem som tar mest ansvar för barnen? Vad behöver då den andra göra som tar mindre ansvar för barnen?

Det finns massvis med biologiska skillnader. Kvinnor och män förbränner fett olika, bryter ner läkemedel olika (därför som det är livsviktigt att läkemedel även testas på kvinnor så att kvinnor får rätt dos/styrka osv). Med mycket mera.
Vidare, vad man kan se rent statistiskt är att arbetslösa och låginkomst män har svårare att hitta partner och har mer sällan barn jämfört med män som har arbete och har medel- hög lön.
Varför tror du att arbetslösa män ratas av kvinnor som vill ha barn? Kan det handla om vilken av dem som tar mest ansvar för barnen? Vad behöver då den andra göra som tar mindre ansvar för barnen?
Det enda ni bryr er om är barn och hushåll och det enda ni tjatar om hela tiden. Kvinnor väljer de som är mer framgångsrika än sig själva, även när de inte skaffar barn. Så det håller inte heller.
Hur kan man veta att arbetslösa inte tar hand om sina barn, om kvinnor inte skaffar barn med dem?
Enligt era principer vore det väl perfekt. Han stannar hemma och tar hand om barnen medan hon jobbar övertid för att de ska ha råd med det.
Det logiska utifrån din fråga, är väl att mannen skaffar ett jobb och låter kvinnan ta hand om barnen. Som hon oftast vill.