2025-08-31, 12:44
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som du sitter och hittar på. Mig veterligen har varken jag eller Merapi eller någon av de andra som brukar skriva här någonsin påstått att män och kvinnor är likadana eller samma, eller att det inte finns några skillnader mellan könen.

Det finns massvis med biologiska skillnader. Kvinnor och män förbränner fett olika, bryter ner läkemedel olika (därför som det är livsviktigt att läkemedel även testas på kvinnor så att kvinnor får rätt dos/styrka osv). Med mycket mera.

Vidare, vad man kan se rent statistiskt är att arbetslösa och låginkomst män har svårare att hitta partner och har mer sällan barn jämfört med män som har arbete och har medel- hög lön.

Varför tror du att arbetslösa män ratas av kvinnor som vill ha barn? Kan det handla om vilken av dem som tar mest ansvar för barnen? Vad behöver då den andra göra som tar mindre ansvar för barnen?
Jag pratar förstås om mentala skillnader, hur vi fungerar och Merapi vägrar visst att erkänna dem. Då gör hon istället som dig nu och tar upp fysiska skillnader, fast man faktiskt förstår vad jag menar. Att män och kvinnor inte fungerar likadant. Vi tänker och känner inte som er. Det borde du väl kunna erkänna, då det är det enda du tjatar om.

Det enda ni bryr er om är barn och hushåll och det enda ni tjatar om hela tiden. Kvinnor väljer de som är mer framgångsrika än sig själva, även när de inte skaffar barn. Så det håller inte heller.
Hur kan man veta att arbetslösa inte tar hand om sina barn, om kvinnor inte skaffar barn med dem?

Enligt era principer vore det väl perfekt. Han stannar hemma och tar hand om barnen medan hon jobbar övertid för att de ska ha råd med det.

Det logiska utifrån din fråga, är väl att mannen skaffar ett jobb och låter kvinnan ta hand om barnen. Som hon oftast vill.
Citera
2025-08-31, 12:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Kvinnor "gråter ut på Youtube" därför att de ångrar sin röst på Trump? Snacka om att förstärka stereotyper.

Vita kvinnor som ångrar eller är desillusionerade över sin röst på Trump tycks göra och vara det av exakt samma orsaker som män som röstade på Trump: att han inte fått igång massdeportationer, inte har "dränerat träsket", inte har lyckats skapa fred i Ukraina eller Mellanöstern, inte har byggt muren, tänker tillåta enorma antal gäststudenter som tar platser på universiteten från amerikaner, tänker tillåta enorma mängder arbetskraftsinvandrare, fokuserar på oväsentligheter för att dölja att han inte får mycket gjort i kärnfrågorna, samt byter åsikt om saker och ting en gång i veckan.

Det närmaste din beskrivning man kommer är väl Lauren Southern som kritiserar hur ren misogyni har fått fäste i den politiska högern samtidigt som den inte lyckas leva upp till sina ideal. Men hon skrev en bok om sina upplevelser (och tycks fortfarande stå höger om MAGA). Jag vet att det är svårt att ta in, men vissa kvinnor kan faktiskt mer än att bara "gråta på Youtube".

Nu påstod jag ju inte att dessa vita kvinnliga idioter gråter över kvinnors förlorade rättigheter. Mellan raderna kunde man nog läsa att dessa kvinnor ger fullständigt fan i sina egna och andra kvinnors rättigheter.

Det de sitter och gråter över är enbart förlorad inkomst/intäkter. På vissa ställen i USA och i vissa stater som Nebraska vågar migrantarbetarna inte längre gå till sina arbeten på de megastora rancherna. Vilket betyder att frukt, bär, med mera inte blir plockat/skördat osv. Vilket betyder att de vita idiot-farmarna förlorar stora mängder pengar. Det är det de gråter över. De skiter fullständigt i kvinnors rättigheter, i konstitutionen, i mänskliga rättigheter, osv.

De skiter i Ukraina och Mellanöstern. De tycker att woke-media har gett Putin oförtjänt dåligt rykte, egentligen är han en hyvens man som försvarar sig mot ukrainarna som är nazister. Universiteten är woke, trots att de tagit fram några av världens främsta vetenskapsmän/kvinnor och forskare. Osv.

Som sagt, de skiter fullständigt i kvinnors rättigheter. Tvärtom så gör de allt för att försämra för kvinnor.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-31 kl. 13:04.
Citera
2025-08-31, 13:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag pratar förstås om mentala skillnader, hur vi fungerar och Merapi vägrar visst att erkänna dem. Då gör hon istället som dig nu och tar upp fysiska skillnader, fast man faktiskt förstår vad jag menar. Att män och kvinnor inte fungerar likadant. Vi tänker och känner inte som er. Det borde du väl kunna erkänna, då det är det enda du tjatar om.

Det enda ni bryr er om är barn och hushåll och det enda ni tjatar om hela tiden. Kvinnor väljer de som är mer framgångsrika än sig själva, även när de inte skaffar barn. Så det håller inte heller.
Hur kan man veta att arbetslösa inte tar hand om sina barn, om kvinnor inte skaffar barn med dem?

Enligt era principer vore det väl perfekt. Han stannar hemma och tar hand om barnen medan hon jobbar övertid för att de ska ha råd med det.

Det logiska utifrån din fråga, är väl att mannen skaffar ett jobb och låter kvinnan ta hand om barnen. Som hon oftast vill.

Fast då måste du ju först bevisa existensen av de här enorma mentala skillnaderna mellan män och kvinnor.

Vad menar du med mer framgångsrik? Att han har jobb? Tjänar mer än henne? Hur definierar du "mer framgångsrik"?

Enligt mina principer, utifrån hur samhället ser ut idag, så hade båda delat på allt, eller iallafall strävat efter någorlunda jämn fördelning. Eller att kvinnor som valde att gå hemma med barn kompenserades för sämre löneutveckling och inkomstbortfall. Eller att vi bara återgick till att leva i mindre grupper och hjälptes åt med barnen.

Precis, du fattade ju. Hence, kvinnor letar efter män som har en inkomst som möjliggör att hon kan gå hemma längre med barnen. Utan att behöva leva på existensminimum.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-31 kl. 13:06.
Citera
2025-08-31, 13:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Du eller din kuk som tycker det?

Var ärlig med mig.

Ännu ett korkat inlägg. Du verkar gravt känslomässigt handikappad. Det är många intelligenta kvinnor som passerat revy i mitt liv. Några är/var mina familjemedlemmar. Som du kanske trots allt kan föreställa dig hyser man inte sexuella känslor för en rynkig farmor exempelvis. Åter andra hade jag kanske känt attraktion för om de varit 30 år yngre eller jag 30 år äldre när våra vägar korsades. Eller inte, jag har känt attraktion för många, många kvinnor genom åren. Men verkligen inte alla. Hur är det med dig själv?

Några av dessa intelligenta kvinnor tyckte jag inte om, dock är jag inte typen som går runt och hatar folk. Men kvinnor är naturligtvis som män på de flesta sätt: Vissa är korkade och/eller osympatiska. Andra trevliga och kloka. I varierande grad. Det är extra stimulerande med personer som man känner att man kan diskutera saker med på ett lite mer avancerat plan. Jag har turen att ha ett yrke där man möter många intelligenta och kloka (det finns tyvärr intelligenta personer som inte är särskilt kloka) personer, oavsett om de har snippa eller snopp. För den förstnämnda kategorin är det en bonus om man känner viss attraktion. Men inte nödvändigt.

Jag skulle kanske känna mig lite underlägsen och osäker om jag kände att en kvinna var väsentligt mer intelligent än jag själv. Fast det kan jag nog känna med en man också. Annars inga problem. Jag tror att jag och min nuvarande är på i princip samma nivå intellektuellt, där jag är lite bättre på vissa saker och hon på andra. Jag tror ytterst få män som själva är någorlunda intelligenta har negativa känslor för intelligenta kvinnor. Om de inte är osäkra eller har haft grava problem i kontakten med kvinnor förstås. Att du tillhör den kategorin är ganska uppenbart utifrån ditt sätt att skriva och reagera på andras inlägg. Liten, osäker pojke där inne som försöker kompensera genom ett aggressivt dominansbeteende i tråden och hånfullhet som han tror ska platta till kvinnor och män som inte köper hans dumheter.

Det går inte särskilt bra kan vi väl sammanfatta det.
Citera
2025-08-31, 13:08
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ok märker jag måste översätta detta åt dig på barnnivå via att ta upp exempel.

exempel på patriarkal/ maskulinitets norm: Män ska reda sig själv, inte visa sig svaga, inte be om hjälp...etc.
Den känner du säkert igen...

En total idiotisk norm som årligen kostar individuella män deras liv och deras hälsa, för att nu inte tala om deras relationsliv och välmående.

Kvinnor är på manliga släktingar, partners och vänner som iglar om detta. men vad fan! gå till doktorn med det där! Ät inte den där skiten! Ta hand om dina relationer etc etc...

För nej, män och kvinnor är nu inte så olika så att män inte är i behov av mänskliga relationer, aldrig är sjuka, kan äta vilken skit som helst, eller aldrig får problem de inte klarar lösa själva.
Tror man det, så är man felinformerad, som sagt...

Ingen har sagt att kvinnor och män är identiska, dock! är det inga milsvida avgrunder mellan könen i olikheter utan vi är betydligt mer lika än olika. Så det finns inget som försvarar det patriarkala sättet att behandla kvinnor som sämre värda B-människor och sig själva som övermänniskor/ Gudar.

End of story.
Men du säger att män har inte rätt att följa sin biologi. Det du kallar patriarkala strukturer, handlar om biologi. Naturliga strukturer. Kvinnor följer förstås sina instinkter också. Så då måste det vara matriarkala strukturer när de gör det? De flesta kvinnor föraktar faktiskt svaga män.

Problemet för dig när du vill att män ska bete sig som kvinnor, är just att de inte fungerar likadant som er, men ni kan inte acceptera att det är så. Vi vill inte vara som ni.

Du kan förstås klaga på män till du blir blå i ansiktet, som en tjatig morsa, men det kommer inte att förändra någonting.

Du har förstås tidigare vägrat erkänna att det finns mentala skillnader och att allt handlar om patriarkala strukturer.

Då är det väl bättre att försöka förstå och acceptera hur män är och att försöka få män att förstå hur kvinnor är. Men icke.
Citera
2025-08-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Hon är för tillfället mer upptagen av rätten att få tycka i Palestinafrågan.
Där också.
Och?
Citera
2025-08-31, 13:22
Medlem
Citat:
Kvinnor engagerar sig i världen för en rad frågor. Den gröna rörelsen ex. domineras av engagerade kvinnor. Greta Thunberg är inte ensam.
Japp. Det är kvinnor som volontärarbetar, håller olika föreningar igång etc. Undantag för fotbollstränare möjligen.
Citera
2025-08-31, 13:30
Medlem
Citat:
Men du säger att män har inte rätt att följa sin biologi. Det du kallar patriarkala strukturer, handlar om biologi. Naturliga strukturer. Kvinnor följer förstås sina instinkter också. Så då måste det vara matriarkala strukturer när de gör det? De flesta kvinnor föraktar faktiskt svaga män.

Problemet för dig när du vill att män ska bete sig som kvinnor, är just att de inte fungerar likadant som er, men ni kan inte acceptera att det är så. Vi vill inte vara som ni.

Du kan förstås klaga på män till du blir blå i ansiktet, som en tjatig morsa, men det kommer inte att förändra någonting.

Du har förstås tidigare vägrat erkänna att det finns mentala skillnader och att allt handlar om patriarkala strukturer.

Då är det väl bättre att försöka förstå och acceptera hur män är och att försöka få män att förstå hur kvinnor är. Men icke.

Att män blivit duperade att inbilla sig att de i alla lägen ska klara sig själva är inte ”biologi”.

Patriarkat är inte ”biologi” inte heller de strukturer som uppstår.
Mängder med dumheter som män försöker efterleva har inte ett skit med någon biologi att göra.

Biologin för just arten människa är flockbeteende dvs samarbete, kommunikation och empatisk förmåga etc. Detta + intelligensen och våra tummar är vad som människan.

Och ja, jag tycker män bör ta efter en hel del beteenden som blivit stämplat som feminint av div. patriarkal kultur. Ex. Prioritera barn och sociala relationer. Detta skulle inte bara gynna män själva utan hela samhället i stort.

Och det är ju också vad som hänt historiskt, att vi förändrat mängder av dåliga normer, vilket i sig bevisar att nej det handlar inte om nån biologi.

Och för din information det feminismen m.m just åstadkommit är just att samhället inkl män däri börjar fatta vad kvinnor faktiskt är för några.
De är inte undergivna, sämre varelser utan egna behov, enkom existerande för att tillfredsställa män ex.
Senast redigerad av Merapi 2025-08-31 kl. 13:42.
Citera
2025-08-31, 13:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Fast då måste du ju först bevisa existensen av de här enorma mentala skillnaderna mellan män och kvinnor.

Vad menar du med mer framgångsrik? Att han har jobb? Tjänar mer än henne? Hur definierar du "mer framgångsrik"?

Enligt mina principer, utifrån hur samhället ser ut idag, så hade båda delat på allt, eller iallafall strävat efter någorlunda jämn fördelning. Eller att kvinnor som valde att gå hemma med barn kompenserades för sämre löneutveckling och inkomstbortfall. Eller att vi bara återgick till att leva i mindre grupper och hjälptes åt med barnen.

Precis, du fattade ju. Hence, kvinnor letar efter män som har en inkomst som möjliggör att hon kan gå hemma längre med barnen. Utan att behöva leva på existensminimum.
Men du tjatar förstås i inlägg efter inlägg om att män inte beter sig som kvinnor. Det är vad alla dina diskussioner handlar om. Att du inte tycker de ska vara som män, utan att de ska vara som kvinnor.

Mer framgångsrik handlar mest om lön, position, inte intelligens egentligen även om det förstås påverkar, men kan vara andra saker som populär. Det handlar både om det stor och i det lilla. Kvinnor vill ha någon att visa upp för andra kvinnor. Det är så de mäter sin egen framgång. Medan männens framgång mäts i pengar och prestation, men även andra saker och även hur deras kvinnor ser ut.

Jag förstår att du stävar efter att män och kvinnor ska vara likadana och bete sig likadana och att man inte ska acceptera skillnader. För det är väl vad du brukar anse? Deras personliga känslor och natur får komma i andra hand.

Precis. Jag har fattat och påpekat det hela tiden och det som verkligheten visar. När man bildar familj och skaffar barn, återgår man till traditionella könsroller. Kvinnor vill inte ha en man hemma som tar hand om barnen, medan man själv jobbar. Det har jag försökt förklara för dig massor av gånger och du har diskuterat mot mig. Men feminister hatar förstås det och gör allt för att motverka sånt. Motverka naturen.
Citera
2025-08-31, 13:48
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Att män blivit duperade att inbilla sig att de i alla lägen ska klara sig själva är inte ”biologi”.

Patriarkat är inte ”biologi” inte heller de strukturer som uppstår.
Mängder med dumheter som män försöker efterleva har inte ett skit med någon biologi att göra.

Biologin för just arten människa är flockbeteende dvs samarbete, kommunikation och empatisk förmåga etc. Detta + intelligensen och våra tummar är vad som konstruerar arten människa.

Och ja, jag tycker män bör ta efter en hel del beteenden som blivit stämplat som feminint av div. patriarkal kultur. Ex. Prioritera barn och sociala relationer. Detta skulle inte bara gynna män själva utan hela samhället i stort.

Och för din information det feminismen m.m just åstadkommit är just att samhället inkl män däri börjar fatta vad kvinnor faktiskt är för några.
De är inte undergivna, sämre varelser utan egna behov, enkom existerande för att tillfredsställa män ex.
Hur män beter sig handlar om hur män är. Vem är det som duperar dem? Det är väl du som försöker dupera dem själv, fast du inte har en aning om hur män känner. Hur kan du då veta att de blivit duperade? Är du tankeläsare. Jag är övertygad om att det är du som är duperad, att tro att saker inte är som du själv kan se med dina egna ögon.

Du vill att män ska bli bögiga? Och om män inte vill vara bögiga då?

Jaha, Men då får du väl förklara vad en kvinna är? Eftersom feminismen inte kan definiera det och ni aldrig erkänner era egna känslor, om det går mot hur man anses vara, kommer det nog inte att hända. Däremot kan vi män förstås se skillnaden på det ni säger och hur ni beter er och dra våra egna slutsatser.
Citera
2025-08-31, 14:09
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Nu påstod jag ju inte att dessa vita kvinnliga idioter gråter över kvinnors förlorade rättigheter. Mellan raderna kunde man nog läsa att dessa kvinnor ger fullständigt fan i sina egna och andra kvinnors rättigheter.

Jag tyckte att det lät så i alla fall: "röstade på Trump trots att de därmed fullständigt gick emot sina och andra kvinnors intressen ... Så gött det är nu att se dessa idioter sitta och gråta ut på Youtube och ångra sin röst på Taco." Men ok, moving on.

Citat:
Det de sitter och gråter över är enbart förlorad inkomst/intäkter. På vissa ställen i USA och i vissa stater som Nebraska vågar migrantarbetarna inte längre gå till sina arbeten på de megastora rancherna. Vilket betyder att frukt, bär, med mera inte blir plockat/skördat osv. Vilket betyder att de vita idiot-farmarna förlorar stora mängder pengar. Det är det de gråter över. De skiter fullständigt i kvinnors rättigheter, i konstitutionen, i mänskliga rättigheter, osv.

Ja, det här är väl i stort sett korrekt. Det är svårt att ta sig ur årtionden av idiotisk politik där man låtit illegal invandring bli den främsta källan till okvalificerad arbetskraft, samtidigt som man lurat i den inhemska befolkningen att precis alla förtjänar ett soft och välbetalt arbete bakom ett skrivbord, och därmed gjort det till en sanning att "invandrare tar jobben amerikaner inte vill ha". Med en annan politik hade marknaden anpassat sig enligt lagen om tillgång och efterfrågan, jordbruksarbetarna hade varit amerikaner, och lönerna inom jordbrukssektorn varit väsentligt högre.

Men som sagt, svårt att reversera årtionden av motsatsen och jag är osäker på hur mycket Trump ens är beredd att försöka, eller har insikt i den bakomliggande problematiken.

Citat:
De skiter i Ukraina och Mellanöstern. De tycker att woke-media har gett Putin oförtjänt dåligt rykte, egentligen är han en hyvens man som försvarar sig mot ukrainarna som är nazister. Universiteten är woke, trots att de tagit fram några av världens främsta vetenskapsmän/kvinnor och forskare. Osv.

USA:s politiska landskap är komplicerat. Besvikelse hos Trumps väljare har dock i första hand handlat om att han inte uppfyllt sina vallöften, inte om att han uppfyllt dem alltför väl, som är fallet med bönder som vill fortsätta att tjäna pengar på svart eller grå arbetskraft.

Att universiteten "är woke" och att de tagit fram några av världens främsta vetenskapsmän/-kvinnor och forskare är inte en motsägelse. Naturvetenskaperna är relativt opåverkade av wokeism och det bedrivs fortfarande seriös vetenskap även inom andra fält.

Citat:
Som sagt, de skiter fullständigt i kvinnors rättigheter. Tvärtom så gör de allt för att försämra för kvinnor.

Tänker du på ogiltigförklarandet av Roe v. Wade, eller på att de försöker övergå till meritokrati och förbjuda kvotering? Ja, det är nog "rättigheter" som de flesta vita kvinnor hellre är utan eller anser oviktiga.
Citera
2025-08-31, 14:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Men du tjatar förstås i inlägg efter inlägg om att män inte beter sig som kvinnor. Det är vad alla dina diskussioner handlar om. Att du inte tycker de ska vara som män, utan att de ska vara som kvinnor.

Det jag kritiserar i inlägg efter inlägg är de negativa beteenden som gruppen män står för. Våldtäkter, pedofili, människohandel, exploateringen av människor och miljö och deras jävla vurmande för psykopatiska idioter som Trump och Putin. Historiskt och i nutid. Alla, både män och kvinnor har en skyldighet att kritisera dessa jävla beteenden som förstör människors liv, samhällen och länder.

Jag vill inte att män ska bete sig som kvinnor.

Men jag vill att män slutar skylla allt på "feminismen" och på kvinnor, iallafall tills de städat upp framför egen dörr.

Återigen, de negativa beteendena som förekommer i gruppen kvinnor (det finns en hel del), är inte ens i närheten av att vara så allvarliga som de negativa beteendena som i gruppen män.

Men idioter som du tycker säkert det är manligt att våldta eller sälja sitt liv och hälsa till nån gammal senil krigshetsare.

Citat:
Mer framgångsrik handlar mest om lön, position, inte intelligens egentligen även om det förstås påverkar, men kan vara andra saker som populär. Det handlar både om det stor och i det lilla. Kvinnor vill ha någon att visa upp för andra kvinnor. Det är så de mäter sin egen framgång. Medan männens framgång mäts i pengar och prestation, men även andra saker och även hur deras kvinnor ser ut.

Alltså letar kvinnor efter män med framförallt ett jobb som ger en medel till hög lön. Precis som jag skrev för en liten stund sedan.

Citat:
Jag förstår att du stävar efter att män och kvinnor ska vara likadana och bete sig likadana och att man inte ska acceptera skillnader. För det är väl vad du brukar anse? Deras personliga känslor och natur får komma i andra hand.

Nu ljuger du och hittar på igen.

Citat:
Precis. Jag har fattat och påpekat det hela tiden och det som verkligheten visar. När man bildar familj och skaffar barn, återgår man till traditionella könsroller. Kvinnor vill inte ha en man hemma som tar hand om barnen, medan man själv jobbar. Det har jag försökt förklara för dig massor av gånger och du har diskuterat mot mig. Men feminister hatar förstås det och gör allt för att motverka sånt. Motverka naturen.

Yep, märkligt nog hamnar de flesta i de traditionella könsrollerna när de fått barn. Trots att många egentligen inte vill det. Men nu är det som det är och då menar jag på att kvinnor inte ska förlora på det ekonomiskt så som de gör idag.

De flesta svenska kvinnor återgår till sina arbeten efter föräldraledigheten, men får fortsätta att ta det mesta av ansvaret för barn, man och hem. Inte konstigt ca hälften tar ut skilsmässa. Det är en ekvation som inte går ihop, iallafall inte för kvinnor.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-31 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in