2025-08-28, 11:51
  #1525
Avslutad
Det är en viss typ av män som inte tål kvinnor som är smartare/ intelligentare än de själva, dvs män som vill ha en korkad bimbo som köper allt de säger, eller något viljelöst mähä som inte vågar annat än hålla med dem.

Jag tycker ändå det är rätt sällsynt med kvinnor som kan tänka själva på riktigt, och som på det också har en stark integritet. Kvinnor är tyvärr ofta flyktiga och anpassar sina sätt efter dem de för tillfället umgås med, och därmed också ofta sina åsikter och syn på saker.
2025-08-28, 12:32
  #1526
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För din information...klimatkrisen och div. miljöproblem är så FETT bevisade vetenskapligt som det går ann att bli.
Och ja, jag prioriterar nu vetenskap framför sånt jag misstänker du sitter och tror på: Trump och x antal av förvirrade klimatförnekare världen över, som inte har "lust" att behöva bry sig om en framtid deras egna små egon kommer behöva existera i.

Jo men den politiska frågan gäller ju vad vi ska göra åt saken i lilla Sverige när klimatet är globalt. Eftersom vi är ett hyperfeminiserat (och därför ängsligt) samhälle så får dyr symbolpolitik genomslag vilket inte gör någon skillnad för klimatet och slutar med at vi blir utnyttjade av andra länder som dirverr en mer maskulin prgamatisk politik.
2025-08-28, 12:49
  #1527
Medlem
Det beror väl på hur de använder sin intelligens
I argument, blir väl många män genomskådade, överbevisade
Då blir det en större utmaning för många
Som sen resulterar i ilska
2025-08-28, 13:47
  #1528
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu flyttar du målstolparna från att prata om alla kvinnor till enkom kvinnor i den och den åldern.
Fakta är fortsatt att nej, var endast SD som var emot invandring, och SD fick bara, vad var det nu 20%? av rösterna 2022. Alltså en saklig omöjlighet att just kivnnors röster skulle vara ansvariga för denna fråga.

Vidare...invandrare är också kvinnor, väldigt solidariskt av svenska kvinnor att välkomna hit kvinnor och flickor och ge dem en chans i det jämställda Sverige. du vet allt handlar inte om män...

Det är det här som är helt obegripligt med dig. Du har ingen röd, logisk tråd i dina resonemang.

Du klagar på att män kostar samhället pengar i form av brottslighet etc. Rimligen baserar du detta på att män är överrepresenterade i brottsstatistiken medans kvinnor är underrepresenterade.

Om det är såhär du resonerar, varför kritiserar du då inte även invandrarmän i högre utsträckning än inrikesfödda män? För samma sak gäller ju här - invandrarmän är överrepresenterade medans inrikesfödda män är underrepresenterade. Det ska även tilläggas att vissa subgrupper av invandrarmän är EXTREMT överrepresenterade.

Din kritik följer inte någon logisk tråd utan den följer det ideologiska narrativ som du vill föra fram.

Att kritisera män för brottslighet och att vi kostar så mycket pengar samtidigt som du tillhör vänsterblocket som traditionellt sätt har varit mer invandrarvänliga och vill importera hit en massa ensamstående män ifrån problematiska delar av världen som av allt att döma har högre risk riskprofil för att begå brott tycker jag faktiskt är höjden av kognitiv dissonans.

Det är inte särskilt svårt att se igenom dig. Jag läser dig som en öppen bok.

Eftersom du har ett så enormt fokus på könet så gör du allt för att utmåla män på ett visst sätt så fort du får chansen. Du pratar då gärna om att det är män som begår brott i högre utsträckning än kvinnor.

Men... i din strävan att skademinimera och blunda för verkligheten - att invandrarmän är överrepresenterade, så pratar du istället om män som en bred, homogen grupp. Du vill inte prata om vilka männen är som begår brott.

Rätt så fascinerande. Du är ideologiskt motiverad huvudsakligen.

Det finns en logisk problematik i ditt fokus som du kan se. Och den behöver du lösa på något sätt men det gör du aldrig.

Istället så drar du till med en special pleading fallacy, så fort man frågar dig varför invandrare är överrepresenterade.

Du resonerar som en virrpanna.
2025-08-28, 14:56
  #1529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är det här som är helt obegripligt med dig. Du har ingen röd, logisk tråd i dina resonemang.

Du klagar på att män kostar samhället pengar i form av brottslighet etc. Rimligen baserar du detta på att män är överrepresenterade i brottsstatistiken medans kvinnor är underrepresenterade.

Om det är såhär du resonerar, varför kritiserar du då inte även invandrarmän i högre utsträckning än inrikesfödda män? För samma sak gäller ju här - invandrarmän är överrepresenterade medans inrikesfödda män är underrepresenterade. Det ska även tilläggas att vissa subgrupper av invandrarmän är EXTREMT överrepresenterade.

Din kritik följer inte någon logisk tråd utan den följer det ideologiska narrativ som du vill föra fram.

Att kritisera män för brottslighet och att vi kostar så mycket pengar samtidigt som du tillhör vänsterblocket som traditionellt sätt har varit mer invandrarvänliga och vill importera hit en massa ensamstående män ifrån problematiska delar av världen som av allt att döma har högre risk riskprofil för att begå brott tycker jag faktiskt är höjden av kognitiv dissonans.

Det är inte särskilt svårt att se igenom dig. Jag läser dig som en öppen bok.

Eftersom du har ett så enormt fokus på könet så gör du allt för att utmåla män på ett visst sätt så fort du får chansen. Du pratar då gärna om att det är män som begår brott i högre utsträckning än kvinnor.

Men... i din strävan att skademinimera och blunda för verkligheten - att invandrarmän är överrepresenterade, så pratar du istället om män som en bred, homogen grupp. Du vill inte prata om vilka männen är som begår brott.

Rätt så fascinerande. Du är ideologiskt motiverad huvudsakligen.

Det finns en logisk problematik i ditt fokus som du kan se. Och den behöver du lösa på något sätt men det gör du aldrig.

Istället så drar du till med en special pleading fallacy, så fort man frågar dig varför invandrare är överrepresenterade.

Du resonerar som en virrpanna.

Japp. Varje gång man berättar för merapan att utländska män är överrepresenterade i brott får man höra "svenska män begår också brott!!! "

Och sen är den diskussionen över. Men då kan man ju lika gärna avfärda hennes ständiga tjat om gruppen män genom att säga att kvinnor också begår brott, köper sex, eller vad saken nu gäller. Bland grupperna människor, män och utländska män är det väldigt godtyckligt att stanna vid män. Skulle kärringen ha någon som helst heder i kroppen hade hon i sammanhanget fokuserat antingen på gruppen människor eller på gruppen utländska män.
2025-08-28, 16:14
  #1530
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Japp. Varje gång man berättar för merapan att utländska män är överrepresenterade i brott får man höra "svenska män begår också brott!!! "

Och sen är den diskussionen över. Men då kan man ju lika gärna avfärda hennes ständiga tjat om gruppen män genom att säga att kvinnor också begår brott, köper sex, eller vad saken nu gäller. Bland grupperna människor, män och utländska män är det väldigt godtyckligt att stanna vid män. Skulle kärringen ha någon som helst heder i kroppen hade hon i sammanhanget fokuserat antingen på gruppen människor eller på gruppen utländska män.

Exakt! Bra rutet! Det är enbart ''rätt'' överrepresentationer - de könsrelaterade, som är intressanta för Merapi. Men ''fel'' sorts överrepresentationer - de härkomstrelaterade, nej men de är inte värda att prata om.

Detta är givetvis helt befängt för det är samma räknesätt som underbygger de två överrepresentationerna.

Antingen så får hon sluta nämna att män är överrepresenterade stup i kvarten eller så får hon helt enkelt börja kritisera invandrarmän som grupp också eftersom de också är överrepresenterade. Men det senare kommer ju inte ske, för det krockar ju med det feministiska narrativet.

Ett sista alternativ är möjligtvis att förklara vad som skiljer situationerna åt som får henne att rikta kritik ensidigt (mot män, inte mot invandrarmän).

De få gånger hon har försökt göra detta så har det lett till att hon har trillat ner i ''special pleading fallacy'' fällan, dvs. hon försöker komma på någon ursäkt för just invandrarmän för att få det att se ut som att det inte finns skillnader inom gruppen män när det gäller brottslighet. Män är robotar enligt Merapis synsätt, för oavsett vilken demografisk subgrupp av män vi talar om, så är brottsbenägenheten exakt likadan bland olika subgrupper av män om man ska tro Merapi. Dock är män fortfarande överrepresenterade som grupp fast ingen variation när det gäller brottsbenägenhet finns bland olika subgrupper av män enligt Merapi. Svenska män och invandrarmän är precis lika brottsbenägna. Gud vilken bekväm ursäkt. Beviset för detta? Nej juste, det har hon inte kunnat presentera. Utan det är bara ord. Vi skulle kunna säga samma sak om könet: ''Män är överrepresenterade pga. blablablabla''. Källa på detta? Nej, behövs inte.

Oärligheten är skrämmande. Men det är bara att fortsätta peka ut de logiska problemen så kommer mer och mer människor inse vad det är för typ av person.

Jag tror inte Merapi, Jenny, Ipsi, Tomatkungen & co inser hur dåligt rykte de har på forumet. Folk börjar bli väldigt medvetna om att de resonerar oärligt.

Den ena fabricerar ihop anekdoter, den andra struntar i logik, den tredje är så grälsjuk och aggressiv så man nästan tror man diskuterar med en tiger och tror att alla personer som har en viss fallenhet för analytiska saker har autism när det i själva verket är en indikation på intelligens. Väldigt låg nivå är det.

Inte klokt hur det är. Men folk kommer börjar inse mer och mer varför man inte ska lyssna på dem.
__________________
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-28 kl. 16:38.
2025-08-28, 19:28
  #1531
Avslutad
för män känner sig hotade av intelligenta kvinnor.
2025-08-29, 06:29
  #1532
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oliviasarah
för män känner sig hotade av intelligenta kvinnor.

Hur känner sig män hotade av intelligenta kvinnor?
2025-08-29, 09:14
  #1533
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hur känner sig män hotade av intelligenta kvinnor?

För många män lever kvar i fantasin om att kvinnor är underlägsna och att mannen vet allt och kan bäst. Nu när kvinnor får arbeta och studera så tror jag absolut många män känner sig hotade utav det. Dom vill inte ha en kvinna som har ett bättre jobb eller utbildning för då ser dom själva dumma ut.
2025-08-29, 09:17
  #1534
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Varför fortsätter ens den här tråden? Ja vi tycker alla att enhörningar är skitcoola men tyvärr dom finns inte. Stäng tråden.
2025-08-29, 11:06
  #1535
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oliviasarah
För många män lever kvar i fantasin om att kvinnor är underlägsna och att mannen vet allt och kan bäst. Nu när kvinnor får arbeta och studera så tror jag absolut många män känner sig hotade utav det. Dom vill inte ha en kvinna som har ett bättre jobb eller utbildning för då ser dom själva dumma ut.

Finns det folk omkring dig som har bättre jobb och utbildning?

..får det dig att se dum ut?
2025-08-29, 11:08
  #1536
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Finns det folk omkring dig som har bättre jobb och utbildning?

..får det dig att se dum ut?
snackade mer specifickt om könsroller

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in