Citat:
Ursprungligen postat av
BakedBakerman
Är det samma lilla klick människor som hela tiden köper saker över telefon? Jag vet nog ingen under 70 år som ens skulle lyssna på ett ord av vad en teleförsäljare har att säga.
Spelar ingen som helst roll om det är väldens bästa produkt till världens bästa pris, man är inte mottaglig för telefonförsäljning överhuvudtaget. Tvärtom blir man ju extremt anti, om man någon gång blir uppringd av försäljare från ett företag så handlar man aldrig mer från det företaget.
Det var människor ur alla åldersgrupper. Vi riktade oss främst mot mindre företag. De som var mest köpbenägna skulle jag ändå säga var antingen unga under 30 år eller människor mellan 50-65.
Den stora skillnaden var mer geografisk, desto mindre ort desto lättare att sälja. Speciellt Gotland var ett förlovat land.
Vi sålde mycket till återkommande kunder. Med ökande storlek på sändningarna. Men allt vildare historier och ”rabatter”. Allt enligt ett schema av säljmallar som presterades i en väl planerad köpordning.
Många köpte för sexsiffriga belopp under kanske 3-5årsperiod.
Men de flera hoppade av tidigare såklart.
Edit: Jag kan tillägga att det var flera kändisar som handlade också. Ibland kunde det vara riktigt oväntade personer. Lite kul