2025-08-27, 06:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Verkade jag tycka att det var negativt?
Det var det som var frågan.
Citera
2025-08-27, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var det som var frågan.
Det tyckte jag inte.
Citera
2025-08-27, 10:20
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Om planet byttes ut så var givetvis passagerarna förda till annan ort.
Utveckla.
Citera
2025-08-27, 10:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om planet byttes ut så var givetvis passagerarna förda till annan ort.
Vilka var det då som hittades döda, brända och ännu fastspända i flygplansstolar inne i pentagon?
Citera
2025-08-27, 10:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det blir för otäckt för mig, där går min gräns för vad jag vill prata om, men jag är övertygad om att dom är döda.

Så varför då krångla till det [enormt] genom att byta ut flygplanet och kropparna?
Citera
2025-08-27, 10:45
Bannlyst
Citat:
Så varför då krångla till det [enormt] genom att byta ut flygplanet och kropparna?
Vet ej, man ville väl minimera skadorna på Pentagon och samtidigt få största möjliga mediala effekt kanske.
Citera
2025-08-27, 15:17
Bannlyst
Netanyahu om 9/11:

"Asked tonight what the attack meant for relations between the United States and Israel, Benjamin Netanyahu, the former prime minister, replied, “It’s very good.” Then he edited himself: “Well, not very good, but it will generate immediate sympathy.” He predicted that the attack would “strengthen the bond between our two peoples, because we’ve experienced terror over so many decades, but the United States has now experienced a massive hemorrhaging of terror.”

Källa:
https://www.nytimes.com/2001/09/12/us/day-terror-israelis-spilled-blood-seen-bond-that-draws-2-nations-closer.html

"Mycket bra" var ju lite märkligt sagt...
Senast redigerad av adaptern 2025-08-27 kl. 15:19.
Citera
2025-08-30, 13:12
Bannlyst
Tucker Carlson ska köra en serie i fem delar om vad som egentligen hände 9/11, den drar igång i september.
Här pratar han lite om just 9/11 i ett några år gammalt klipp, han var en av dom som försvarade den officiella versionen:

https://www.youtube.com/watch?v=FaeACI8p7Xo
Citera
2025-08-30, 15:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tucker Carlson ska köra en serie i fem delar om vad som egentligen hände 9/11, den drar igång i september.
Här pratar han lite om just 9/11 i ett några år gammalt klipp, han var en av dom som försvarade den officiella versionen:

https://www.youtube.com/watch?v=FaeACI8p7Xo

Hoppas han lever upp till sina egna tidigare uttalanden…

Tucker till truthern Scott Ledger:
“I deal in facts, and you don’t have any.”
It’s one of the things that annoys me about truthers. Get to the point, you know, make your case. Instead, they start indirectly by raising what they think are highly significant questions. Like, What’s the temperature at which steel melts? Has a building ever collapsed in that way?

I’m merely saying a single thing, which is there is no evidence that the U.S. government, its employees, Americans of any kind had anything to do with 9/11 other than responding to it.

Nineteen hijackers did this, al Qaida has taken credit for it, Osama bin Laden has said ‘I did this,’ and we have a pretty clear understanding of where the money came from.
Citera
2025-08-30, 22:09
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Hoppas han lever upp till sina egna tidigare uttalanden…

Tucker till truthern Scott Ledger:
“I deal in facts, and you don’t have any.”
It’s one of the things that annoys me about truthers. Get to the point, you know, make your case. Instead, they start indirectly by raising what they think are highly significant questions. Like, What’s the temperature at which steel melts? Has a building ever collapsed in that way?

I’m merely saying a single thing, which is there is no evidence that the U.S. government, its employees, Americans of any kind had anything to do with 9/11 other than responding to it.

Nineteen hijackers did this, al Qaida has taken credit for it, Osama bin Laden has said ‘I did this,’ and we have a pretty clear understanding of where the money came from.
Jag tror inte att det var planerat att att tornen skulle kollapsa. Det var bara en extra lyckträff för kaparna. Samma sak med byggnad 7, det var inte heller planerat att den skull rasa.

Sen tror jag inte Pentagon var ett mål, möjligen ett backup-mål men inte primär-mål. Jag tror det var Vita huset och Capitol Hill som var primär-målen, det hade skadat USA mycket mer än Pentagon.

De var inga fullt utbildade piloter så de kanske inte klarade att navigera och Vita huset och Capitol Hill är svårare att se från luften.

Om jag planerade en sån operation för att skada USA skulle jag välja Vita huset eller Capitol Hill före Pentagon.
Citera
2025-08-30, 22:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag tror inte att det var planerat att att tornen skulle kollapsa. Det var bara en extra lyckträff för kaparna. Samma sak med byggnad 7, det var inte heller planerat att den skull rasa.

Sen tror jag inte Pentagon var ett mål, möjligen ett backup-mål men inte primär-mål. Jag tror det var Vita huset och Capitol Hill som var primär-målen, det hade skadat USA mycket mer än Pentagon.

De var inga fullt utbildade piloter så de kanske inte klarade att navigera och Vita huset och Capitol Hill är svårare att se från luften.

Om jag planerade en sån operation för att skada USA skulle jag välja Vita huset eller Capitol Hill före Pentagon.
Kanske - men att slå mot pentagon är ju ändå en rätt kraftig markering gentemot militärmakten usa. Capitol hill är förstås ett maktcenter men kanske inte lika stark signal internationellt och symboliskt som Pentagon eller vita huset?
Citera
2025-08-30, 22:44
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Kanske - men att slå mot pentagon är ju ändå en rätt kraftig markering gentemot militärmakten usa. Capitol hill är förstås ett maktcenter men kanske inte lika stark signal internationellt och symboliskt som Pentagon eller vita huset?
Jag förstår. Men vad jag menar är att Pentagon är bara en administrativ byggnad. Vita Huset och Capitol Hill är USAs styre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in