Citat:
Ursprungligen postat av
NegernsDoft
Hur kan man ha en god relation till någon vars existens ej är bekräftad. Jag har envgod relation till min hypotetiska framtida granne med stora lökar som jag fantiserar om säger jag då
För mig finns universum/naturen och det är det som är min Gud så tycker att det fungerar bra och har gjort under många år, det har hjälpt mig mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olivoljetorsk
jag förstår inte vad Gud är
Hoppas att du en dag gör för det kan hjälpa dig mycket, är i alla fall jag övertygad om
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Fast nu har du hittat på en helt egen gud och du får det att låta lite som att du faktiskt (omedvetet ?) ser dig själv som gud.
Om man då ska förstå det ihop med trådstarten så handlar det här om att de som inte lever som du tycker att man ska leva, lever fel. Låter extremt trångsynt..sorry.
Det är möjligt, men jag har fått mycket hjälp i livet tack vare det. En stor personlighets förändring till det bättre, mycket stabilare än när jag var ung och vilsen.
Men ser mig som Gud gör jag inte. En del av Gud, men det ser jag oss alla som eftersom vi alla är en del av universum, inget konstigt med det tycker jag