2025-08-24, 23:47
Medlem
Sen kan man väl ändå ge människor en andra chans, om det visar sig att de vill gå den smala vägen. Jag försvarar inte brotten hon begått. Men hon satt ändå i ett hårt fängelse i åtta år. Och sen har hon utbildat sig därefter. Det kan ju faktiskt också vara så att hon med sina erfarenheter kan vara ett bättre stöd för ungdomar på glid än många andra.
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
I varenda tråd som handlar om kvinnliga bedragare finns det någon som försvarar eller sympatiserar med förövaren. Det slår aldrig fel. Märkligt

Bedragare är mänskliga kackerlackor, eller fästingar kanske är en bättre liknelse. Du behöver inte lägga din energi på att förstå henne
Citera
2025-08-24, 23:55
Medlem
Hon måste väl ha romskt ursprung? De åldras sällan vackert.
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
fyfan vad ful hon har blivit

lol,

nu kommer hon inte kunna lura så många män
Citera
2025-08-25, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Sen kan man väl ändå ge människor en andra chans, om det visar sig att de vill gå den smala vägen. Jag försvarar inte brotten hon begått. Men hon satt ändå i ett hårt fängelse i åtta år. Och sen har hon utbildat sig därefter. Det kan ju faktiskt också vara så att hon med sina erfarenheter kan vara ett bättre stöd för ungdomar på glid än många andra.

Första gången jag ens läser om "kvinnan" eller vad det nu är för någonting.

Jag konstaterar bara med iskalla fiskögon att hon fortfarande är en belastning för samhället.
Hon utnyttjar realskattebetalare genom s.k "arbete" som kurator inom den ofantliga sektorn.
Citera
2025-08-25, 10:10
Medlem
Märker ni att hon pratar och för sig exakt som Johanna M? Hon är skolkurator nu.... så genommanipulativ som hon är. Med nytt namn så ingen ska veta.
Citera
2025-08-25, 12:52
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Märker ni att hon pratar och för sig exakt som Johanna M? Hon är skolkurator nu.... så genommanipulativ som hon är. Med nytt namn så ingen ska veta.
Exakt.

Får tv-program gjorda om sig. Båda är mästermanipulatörer. Ränderna går aldrig ur. Psykologer som haft psykopater i terapi brukar till sist inse att de inte kommit någonstans - psykopaten har endast fått en kick av att prata om sig själv. Det är så det är med Ingela.

Självklart hade det varit bättre att göra en serie porträtt av hennes offer.

55 år i Kality var ett passande straff och hon borde ha fått sitta av tiden. Men etiopierna verkar ha självbevarelsedrift och skickade hem skiten.

Hoppas uppmärksamheten biter henne i stjärten och hon blir av med utkomsten.
Citera
2025-08-25, 13:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

Så att ingen ska veta? Det är inte precis så att hon är anonym. Och speciellt inte efter detta program.
Citera
2025-08-25, 13:11
Medlem
2560ps avatar
Sett de två första delarna nu, herrejävlar vilken ultimat trashkäring! Hon tickar verkligen precis varenda box för människor man ska hålla sig extremt långt borta från. Det är såna som hon som får mig att önska att jag var religiös, så jag kunde hoppas på evig skärseld eller något liknande för henne.
Citera
2025-08-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Straffarbete i Sverige? Kan du brottsbalken! Hon har suttit 8år i Etiopien. Vad tycker du om gängkriminella som våldtar och mördar som sitter max 4år på SIS hem..

Tyvärr borttaget. Kvarstår att hon förtjänar det.

Offentlig organskörd till förmån för bättre behövande samt räkningen för transplantationen skickad till förövarens familj.
Citera
2025-08-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Sett de två första delarna nu, herrejävlar vilken ultimat trashkäring! Hon tickar verkligen precis varenda box för människor man ska hålla sig extremt långt borta från. Det är såna som hon som får mig att önska att jag var religiös, så jag kunde hoppas på evig skärseld eller något liknande för henne.
Bra gjort att ta dig igenom! Jag ger upp direkt! Vilka är det hon lurar just nu? Ja för det första alla som gör en dokumentär om henne! Gud va hon ska skratta hånfullt åt dom😡
Citera
2025-08-25, 14:18
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Bra gjort att ta dig igenom! Jag ger upp direkt! Vilka är det hon lurar just nu? Ja för det första alla som gör en dokumentär om henne! Gud va hon ska skratta hånfullt åt dom😡

Hon skrattar säkerligen åt mig också, som nedlät mig till att titta på gråterskan. Jag känner mig smutsig!
Citera
2025-08-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Du har ganska lite erfarenhet av livet om du inte har sett människor förändras. Traumatiska händelser ändrar folk i grunden, ibland till det bättre och ibland till det sämre. Hon skulle knappast exponera sig på det här sättet om hon inte förändrats och tål granskning. Hon fattar ju att många kommer att resonera precis som du.

Hon var en vilsen småbarnsmamma utan kompass, från ett trasigt hem, som sökte bekräftelse och sammanhang. Skadade hon folk på vägen? Ja, men inte på ett oförlåtligt sätt.
Du har rätt, klart att hon har mognat och har all rätt att få forma ett liv,
nu sett båda avsnitten/dokumentären och det är verkligen bra upplägg,
nästan som en personutredning.
Jag får förståelse och kan se hur trasslig barndom o uppväxt, föder känslomässig inre kaos.
Ingela hamnade
i alla dessa problem, då hon saknade rätt moralisk vägledning.
Detta har hon gemensamt med många andra unga som "hamnar" i kriminalitet.
Att hon nu arbetar som skolkurator bör innebära att hon är stabil känslomässigt.
Att klara av en sådant jobb kräver att hon nu är trygg o har förmågan att vilja stötta andra.

Tänker att hon kommer i kontakt med många vilsna o trasiga ungdomar, och där hon är den vuxne, som tar ansvaret att stödja den unge genom polisanmälningar och social-myndighets kontakt.

Skolkurators insatser innebär också att hon gör polisanmälan o vittnar om den unge utsatts för brott.
Hennes egen bakgrund och allt som hänt, kan vara ett plus i hennes arbete.
Att hon skulle vara utan känslor, och empatistörd tror jag inte, då skulle hon inte fungera som skolkurator.
Hon har säkert gått i terapi, och är inte känslomässigt stängd som hon var i sin ungdom.
Jag hoppas o tror att hon lyckas klara sig bra framöver.

Att jämföra hennes brottslighet med Knutby-Helge, är galet.
Han var en vuxen gränslös, störd mänska.
Och i hans fall kan vi inte skylla på hans unga ålder, han var medelålders när han härjade i den där sjuka sekten. Hans störning lär bestå.
Citera
2025-08-25, 14:50
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du har rätt, klart att hon har mognat och har all rätt att få forma ett liv,
nu sett båda avsnitten/dokumentären och det är verkligen bra upplägg,
nästan som en personutredning.
Jag får förståelse och kan se hur trasslig barndom o uppväxt, föder känslomässig inre kaos.
Ingela hamnade
i alla dessa problem, då hon saknade rätt moralisk vägledning.
Detta har hon gemensamt med många andra unga som "hamnar" i kriminalitet.
Att hon nu arbetar som skolkurator bör innebära att hon är stabil känslomässigt.
Att klara av en sådant jobb kräver att hon nu är trygg o har förmågan att vilja stötta andra.

Tänker att hon kommer i kontakt med många vilsna o trasiga ungdomar, och där hon är den vuxne, som tar ansvaret att stödja den unge genom polisanmälningar och social-myndighets kontakt.

Skolkurators insatser innebär också att hon gör polisanmälan o vittnar om den unge utsatts för brott.
Hennes egen bakgrund och allt som hänt, kan vara ett plus i hennes arbete.
Att hon skulle vara utan känslor, och empatistörd tror jag inte, då skulle hon inte fungera som skolkurator.
Hon har säkert gått i terapi, och är inte känslomässigt stängd som hon var i sin ungdom.
Jag hoppas o tror att hon lyckas klara sig bra framöver.

Att jämföra hennes brottslighet med Knutby-Helge, är galet.
Han var en vuxen gränslös, störd mänska.
Och i hans fall kan vi inte skylla på hans unga ålder, han var medelålders när han härjade i den där sjuka sekten. Hans störning lär bestå.

Jag har nog aldrig sett någon skriva så mycket bullshit i ett och samma inlägg. Grattis, top notch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in