2025-08-18, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är jag, hans mamma och kompisarna som kallar honom MånsPetter. En del säger även MP. Kärt barn har många namn vet du. Den största anledningen till att jag kallar honom MånsPetter är för att det är hans dopnamn. Det står nog till och med i passet.
Men du är inte släkt eller kompis med MZ.
Citera
2025-08-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Gjorde han? Vad sa han då?
Mer än att det stämde att de lagt in om skilsmässa.
Jag har för mig att skilsmässa är en offentlig handling.
Han gav en exklusiv intervju. I motsats till att vara tyst som du påstår, så pratade han jättemycket. Förstår du?
Citera
2025-08-18, 22:53
Medlem
Citat:
Det är jag, hans mamma och kompisarna som kallar honom MånsPetter. En del säger även MP. Kärt barn har många namn vet du. Den största anledningen till att jag kallar honom MånsPetter är för att det är hans dopnamn. Det står nog till och med i passet.
Egentligen är det bara hans närmaste krets som kallar honom det. Och jag kan inte tänka mig att han skulle räkna dig till den kretsen. Offentligt, som artist, kallas han bara Måns. Det ni använder här är en retorisk form av förnedring.

Förresten, hur kommer det sig att du grävde fram Ciaras huvudtema från intervjun kvällen innan här i tråden?
Senast redigerad av sheannax 2025-08-18 kl. 22:56.
Citera
2025-08-18, 22:54
Medlem
Citat:
Men du är inte släkt eller kompis med MZ.
Är det ett krav för att få använda hans namn?

https://www.hitta.se/måns+petter+sahlén+zelmerlöw/staffanstorp/person/hamnsdjak
Citera
2025-08-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Egentligen är det bara hans närmaste krets som kallar honom det. Och jag kan inte tänka mig att han skulle räkna dig till den kretsen. Offentligt, som artist, kallas han bara Måns. Det ni använder här är en retorisk form av förnedring.

Förresten, hur kommer det sig att du grävde fram Ciara huvudtema från intervjun kvällen innan här i tråden?
Om hans dopnamn är förnedrande så hade han säkert bytt. Men han heter MånsPetter. Jag har skrivit ett flertal inlägg om kidnappningen, det kanske inspirerade redaktionen. De tyckte säkert att jag har haft rätt hela tiden. Det har jag förresten. Kidnappning som krävde polisingripande.
Citera
2025-08-18, 23:01
Avstängd
Citat:
Jag är skyldig att följa lagarna i det land där jag vistas, inte där jag bor. Vad är osant i det hon skrivit?
Kommer inte ihåg exakt engelskan. Men utsatt dem för fysisk misshandel var andemeningen.
Vilket lät som iallafall att han var både hustrumisshandlare och barnmisshandlare.

Och så handlade det i själva verket om en enskild händelse när barnen inte var närvarande.
Då Ciara påstår att MZ puttat in henne i en vägg. En knuff mao.
Att MZ var tvungen att gå ut och dementera visar väl vilken absurd anklagelse det var.

Nu när polisen efter 4 månaders lång handläggning lagt ned anmälan så styrker det väl att MZ talar sanning.
Han har aldrig krökt ett hår på varken sin hustru eller sina barn.
Citera
2025-08-18, 23:02
Avstängd
Citat:
Han gav en exklusiv intervju. I motsats till att vara tyst som du påstår, så pratade han jättemycket. Förstår du?
Nej. Förtalade han Ciara? Vi talade nämligen om att MZ inte förtalat henne.
Citera
2025-08-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax

Förresten, hur kommer det sig att du grävde fram Ciaras huvudtema från intervjun kvällen innan här i tråden?

Det är bara du och Lazydell som blir sekundärkränkta av hans dopnamn. Blir du också kränkt när någon säger att han är 1.74?
Citera
2025-08-18, 23:06
Medlem
Citat:
Kommer inte ihåg exakt engelskan. Men utsatt dem för fysisk misshandel var andemeningen.
Vilket lät som iallafall att han var både hustrumisshandlare och barnmisshandlare.

Och så handlade det i själva verket om en enskild händelse när barnen inte var närvarande.
Då Ciara påstår att MZ puttat in henne i en vägg. En knuff mao.
Att MZ var tvungen att gå ut och dementera visar väl vilken absurd anklagelse det var.

Nu när polisen efter 4 månaders lång handläggning lagt ned anmälan så styrker det väl att MZ talar sanning.
Han har aldrig krökt ett hår på varken sin hustru eller sina barn.
Du kommer inte ihåg vad hon skrev, men det lät som hustrumisshandlare och barnmisshandlare….? Lycka till med den gärningsbeskrivningen vid en rättegång om förtal

Detsamma gäller MånsPetters dementi av något hon aldrig påstått.
Citera
2025-08-18, 23:08
Avstängd
Citat:
Är det ett krav för att få använda hans namn?

https://www.hitta.se/måns+petter+sahlén+zelmerlöw/staffanstorp/person/hamnsdjak
Ja det är hans smeknamn inom familjen och för gamla ungdomsvänner.
Petter är ett mellannamn numer. Och hans tilltalsnamn är numer Måns.
Tycker att du borde respektera det som en tänkande, vuxen individ.
Och med tanke på hur illa du tycker om Måns så är det definitivt inte passande att använda ett smeknamn på en person du absolut inte känner.
Citera
2025-08-18, 23:11
Medlem
Citat:
Nej. Förtalade han Ciara? Vi talade nämligen om att MZ inte förtalat henne.

Det gjorde vi inte. Det var du som påstod att MånsPetter skötte skilsmässan privat. Han skyndade sig till media för att ge sin exklusiva intervju. Han kontaktade flera tidningar för att få publicitet om skilsmässan.

Citat:
Nej Måns håller det privat till skillnad från sin sladdrande X-fru.
Heder åt honom för det.
Polisanmälan har just lagts ned. Före det kunde MZ inte göra något.
Att han anlitade en brottsmåls-advokat beror kanske på, att han blivit utsatt för brott.
Citera
2025-08-18, 23:14
Avstängd
Citat:
Du kommer inte ihåg vad hon skrev, men det lät som hustrumisshandlare och barnmisshandlare….? Lycka till med den gärningsbeskrivningen vid en rättegång om förtal

Detsamma gäller MånsPetters dementi av något hon aldrig påstått.
Jag skrev att jag inte kommer ihåg den exakta engelska ordalydelsen.
Inte att jag inte kommer ihåg vad hon sa.
Det uppfattades både av media och folk i allmänhet att MZ utgjorde en fara både för hustru och barn.
Varför tror du annars att MZ var tvungen att gå ut i media och dementera det?
Att han aldrig slagit varken hustru eller barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in