2025-07-27, 00:04
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Att Kafaji skulle ut på lån är väl ingen överraskning men Brighton känns inte som rätt klubb att utvecklas i. Samtidigt så har inte Soccerdonna rätt med sina "rykten" ( tydligen har AB tagit upp det också)
Intressant, spelar de väldigt defensivt ? eller på vilket sätt är det inte en bra klubb att utvecklas i? Bra med speltid i en liga med hög nivå iallafall
Citera
2025-07-30, 20:38
Medlem
enlitenkorps avatar
Första omgången i första kvalrundan till damernas champions league spelad och det mest värt för oss att notera är väl att första matcherna i gruppen vars gruppvinnare Rosengård ska möta har spelats.
Ljuboten (Nordmakedonien) vann med 4-1 mot Runavik (Färöarna) och Pyunik (Armenien) vann med ett sent 1-0 mål mot NSA Sofia (Bulgarien). Gruppfinalen mellan Ljuboten och Pyunik spelas på söndag.
Citera
2025-07-31, 13:32
Medlem
enlitenkorps avatar
Julia Zigiotti Olme bekräftad att gå från Bayern till Manchester United nu. Det kan nog visa sig vara ett smart val
Citera
2025-08-01, 19:10
Medlem
enlitenkorps avatar
Amanda Ilestedt klar för Eintracht Frankfurt. Frankfurt har tappat väldigt många spelare så är nog smart från bådas håll. De har Europaspel också
Citera
2025-08-15, 11:34
Medlem
enlitenkorps avatar
Rolfö uppges vara nära manchester united. De har ju europaspel i år och kan säkert gå rakt in i den truppen, inget dåligt val. Kommer hon dit är det garanterat tänkt att hon ska mer offensivt, det kan nog vara väldigt bra för landslaget om Sandberg och Rolfö kan köra ihop sig till en bra vänsterkant!
Citera
2025-08-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkorp
Rolfö uppges vara nära manchester united. De har ju europaspel i år och kan säkert gå rakt in i den truppen, inget dåligt val. Kommer hon dit är det garanterat tänkt att hon ska mer offensivt, det kan nog vara väldigt bra för landslaget om Sandberg och Rolfö kan köra ihop sig till en bra vänsterkant!

Jag trodde ju Tyskland så jag hade fel. Men skulle hon inte gå till Häcken, spela på halvfart och fokusera på att stötta sin mans karriär? 😄 bara undrar. Han måste få det jättetufft nu att utgå från England med ett distansarbete inom försäljning.

Skämt åsido, kul val för henne! Hon vill väl testa WSL. Hon är fortfarande jättebra, inte avdankad som folk gärna vill säga. Det ryktades ju Kang/Lyon/London City men hon var väl inte sugen på ett kontrakt som sa max ett år i Lyon sen byta till London city. Manchester blir en egen grej. UWCL kval på gång, mot Hammarby troligtvis!! M fl. Hennes öde att möta Hammarby i CL? Först med Barca och sen med United.

Förresten någon som vet om de där kvalmatcherna ska spelas på Tele2? Jag såg att första två är på Grimsta men sen står det Stockholm Arena för gruppfinalen. Vilken är det?
Senast redigerad av Trues245 2025-08-15 kl. 13:40. Anledning: .
Citera
2025-08-15, 13:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Trist att Rolfö väljer United, har ju varit en del missnöje kring den klubben. Men ja, nu kan man följa Rolfö lite bättre i och med att hon går till WSL.
Citera
2025-08-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Trist att Rolfö väljer United, har ju varit en del missnöje kring den klubben. Men ja, nu kan man följa Rolfö lite bättre i och med att hon går till WSL.

Jag tycker det är ett jättebra val. United får mycket mer skit än de förtjänar. Man ska komma ihåg att deras damlag är väldigt ungt, började 2018, det är fortfarande en resa. Okej så de lägger mer pengar och fokus på sitt herrlag? Vilken klubb gör inte det?😅

United har ett bra damlag, ett topplag i England som måste ses som Europas bästa liga om man lägger ihop nivå, bredd och investering. Måste vara ett av de damlag i Europa med bäst förutsättningar och högst budget. De har utvecklat massor av Engelska landslagsspelare t ex.
Citera
2025-08-15, 14:42
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag trodde ju Tyskland så jag hade fel. Men skulle hon inte gå till Häcken, spela på halvfart och fokusera på att stötta sin mans karriär? 😄 bara undrar. Han måste få det jättetufft nu att utgå från England med ett distansarbete inom försäljning.

Skämt åsido, kul val för henne! Hon vill väl testa WSL. Hon är fortfarande jättebra, inte avdankad som folk gärna vill säga. Det ryktades ju Kang/Lyon/London City men hon var väl inte sugen på ett kontrakt som sa max ett år i Lyon sen byta till London city. Manchester blir en egen grej. UWCL kval på gång, mot Hammarby troligtvis!! M fl. Hennes öde att möta Hammarby i CL? Först med Barca och sen med United.

Förresten någon som vet om de där kvalmatcherna ska spelas på Tele2? Jag såg att första två är på Grimsta men sen står det Stockholm Arena för gruppfinalen. Vilken är det?

Såvitt jag vet går gruppfinalen och matchen om tredjepris på. 3arena. Infon från Hammarby är obefintlig och biljetterna till matchen på Grimsta är inte ute till försäljning ännu.

Jag tror Bajen har chansen mot Man U med tanke på att de fortfarande är inne på sin försäsong. Om Rolfö är klar för spel så lär det locka några tusen åskådare till.

Är båda lagen i gruppfinalen klara för den där andra turneringen det talas om.? Upplägget känns enormt rörigt.
Citera
2025-08-15, 14:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag tycker det är ett jättebra val. United får mycket mer skit än de förtjänar. Man ska komma ihåg att deras damlag är väldigt ungt, började 2018, det är fortfarande en resa. Okej så de lägger mer pengar och fokus på sitt herrlag? Vilken klubb gör inte det?😅

United har ett bra damlag, ett topplag i England som måste ses som Europas bästa liga om man lägger ihop nivå, bredd och investering. Måste vara ett av de damlag i Europa med bäst förutsättningar och högst budget. De har utvecklat massor av Engelska landslagsspelare t ex.

Så det är OK missköta sitt damlag om man lägger mer pengar på sitt herrlag? Geyse lämnade ju United för att hon var väldigt missnöjd med hur saker fungerade i United och hur hon kände sig behandlad. Finns ju fler exempel på spelare som lämnat United och uttryckt sitt missnöje med klubben. Och sedan finns alla andra saker kring damlaget allt ifrån hur ägaren ser på laget, hur man hanterar sina supportrar och publik till om man har förtroende för tränaren.
Citera
2025-08-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så det är OK missköta sitt damlag om man lägger mer pengar på sitt herrlag? Geyse lämnade ju United för att hon var väldigt missnöjd med hur saker fungerade i United och hur hon kände sig behandlad. Finns ju fler exempel på spelare som lämnat United och uttryckt sitt missnöje med klubben. Och sedan finns alla andra saker kring damlaget allt ifrån hur ägaren ser på laget, hur man hanterar sina supportrar och publik till om man har förtroende för tränaren.

Det du nämner har bara ett namn och det är MARK SKINNER att han får sitta kvar är ett under.
Citera
2025-08-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Såvitt jag vet går gruppfinalen och matchen om tredjepris på. 3arena. Infon från Hammarby är obefintlig och biljetterna till matchen på Grimsta är inte ute till försäljning ännu.

Jag tror Bajen har chansen mot Man U med tanke på att de fortfarande är inne på sin försäsong. Om Rolfö är klar för spel så lär det locka några tusen åskådare till.

Är båda lagen i gruppfinalen klara för den där andra turneringen det talas om.? Upplägget känns enormt rörigt.

Ja precis, så blir det. Blir man sämst trea i den här miniturneringen så har man säkrat deltagande i Europa League. Alltså är Hammarby klara för minst Europa League om man vinner den första matchen mot Kharkiv.

Lite rörigt kanske, men ingenting mot herrarnas Europaspelkval. Där snackar vi rörigt😄 Damerna har iaf bara två kvalomgångar, numera två turneringar och hälften så många deltagande lag. Det är inte så rörigt.

Hammarby - kharkiv
United - PSV

Vinnarna av dessa matcher möts i final. Den som vinner den finalen går till sista kvalomgången, playoff, där man har ett dubbelmöte mot ett lag som t ex Frankfurt, Real Madrid eller Häcken (Hammarby kan inte möta Häcken), där vinnaren i playoffen går till UWCL. Den som förlorar playoffen samt den som förlorar ”finalen” i miniturneringen går båda till Europa League.

De som förlorar sina första matcher i miniturneringen möts i en match om tredjepris. Tidigare år har det bara avgjort om du ska få 1 eller 1,5 rankingpoäng, men nu i år så blir matchen viktig då den som kommer 3a går till Europa league, medan den som kommer 4a blir utslagen.

De spelar väl på Grimsta då Kanalplan ej är godkänd av UEFA (tramsigt). Final (= match om att gå till UWCL playoff) mellan Hammarby - United på 3Arena vore superhäftigt. Men jag skulle bli förvånad om man la en placeringsmatch mellan PSV och Kharkiv på 3Arena. Det kan väl inte dra särskilt mycket folk? Man kanske kan ha matcherna direkt efter varandra som en och samma bokning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in