Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Såvitt jag vet går gruppfinalen och matchen om tredjepris på. 3arena. Infon från Hammarby är obefintlig och biljetterna till matchen på Grimsta är inte ute till försäljning ännu.
Jag tror Bajen har chansen mot Man U med tanke på att de fortfarande är inne på sin försäsong. Om Rolfö är klar för spel så lär det locka några tusen åskådare till.
Är båda lagen i gruppfinalen klara för den där andra turneringen det talas om.? Upplägget känns enormt rörigt.
Ja precis, så blir det. Blir man sämst trea i den här miniturneringen så har man säkrat deltagande i Europa League. Alltså är Hammarby klara för minst Europa League om man vinner den första matchen mot Kharkiv.
Lite rörigt kanske, men ingenting mot herrarnas Europaspelkval. Där snackar vi rörigt😄 Damerna har iaf bara två kvalomgångar, numera två turneringar och hälften så många deltagande lag. Det är inte så rörigt.
Hammarby - kharkiv
United - PSV
Vinnarna av dessa matcher möts i final. Den som vinner den finalen går till sista kvalomgången, playoff, där man har ett dubbelmöte mot ett lag som t ex Frankfurt, Real Madrid eller Häcken (Hammarby kan inte möta Häcken), där vinnaren i playoffen går till UWCL. Den som förlorar playoffen samt den som förlorar ”finalen” i miniturneringen går båda till Europa League.
De som förlorar sina första matcher i miniturneringen möts i en match om tredjepris. Tidigare år har det bara avgjort om du ska få 1 eller 1,5 rankingpoäng, men nu i år så blir matchen viktig då den som kommer 3a går till Europa league, medan den som kommer 4a blir utslagen.
De spelar väl på Grimsta då Kanalplan ej är godkänd av UEFA (tramsigt). Final (= match om att gå till UWCL playoff) mellan Hammarby - United på 3Arena vore superhäftigt. Men jag skulle bli förvånad om man la en placeringsmatch mellan PSV och Kharkiv på 3Arena. Det kan väl inte dra särskilt mycket folk? Man kanske kan ha matcherna direkt efter varandra som en och samma bokning.