2025-08-15, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Rent statistiskt känner de flesta föräldrar kärlek till, och stolthet över, sina barn. Självklart är det aldrig, men rimligt att anta.

Ditt desperata behov av att rättfärdiga ditt ganska skruvade tankesätt, förmodligen mest för dig själv, illustrerar min tes med all önskvärd tydlighet.

Ni vänder alltid allt uppochner.

Livet är fullt av lidande och slutar med döden. Istället för att medge det och inte sätta några nya varelser till detta helvete gör ni precis det för att ni är för svaga psykiskt för att vara ärliga med att livet är skit.

Alla föräldrar skaffar barn av själviska skäl såvida de inte råkar få dem av misstag eller adopterar redan existerande barn.

Jag är inte "desperat", däremot äcklad av alla fega, själviska föräldrar (d.v.s. alla föräldrar som finns och inte ångrar att de skaffade barn) och alla som inte är föräldrar men tycker att det är rätt att skaffa barn.
Citera
2025-08-15, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Nej och ja
När dom själva gör sitt liv skit och tror jag ska lösa det åt dom
Jag har 5 barn
4 vuxna som flyttat hemifrån
1 tonåring kvar som går gymnasiet
Men jag är tillräckligt ung för att kunna ha ett eget liv nu
Mitt liv
Mitt nya liv
När man skaffar barn sätter man sig själv åt sidan
Nu är det min tur igen
Det känns bra

Typisk förälder som resonerar helt bakvänt. Om du hade knullat med skydd så hade du inte haft några barn. Det är DU som är skyldig dem precis allt de kräver av dig, eftersom du har satt dem till denna skitvärld.
Citera
2025-08-15, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antinat
Typisk förälder som resonerar helt bakvänt. Om du hade knullat med skydd så hade du inte haft några barn. Det är DU som är skyldig dem precis allt de kräver av dig, eftersom du har satt dem till denna skitvärld.
Inte längre
🤣🤣🤣🤣🤣
Citera
2025-08-15, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
So what.
Jag har mycket mer och mycket bättre familj.
Jag vill dö ändå.

Mycket mer och mycket bättre familj???
Citera
2025-08-15, 03:52
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Man blir inte automatiskt lyckligare av att ha massa tid för sig själv och ha all denna tid att noja över sina egna förehavanden. Barn är ett fokusskifte som många mår bättre av även om man får torka bajs, hjälpa läsa läxor och laga köttbullar till förbannelse.

Sen är dom rätt roliga också emellanåt.
Man vill gärna spendera tid med dom, trots att de gnälls och skriks 10% av tiden.
Citera
2025-08-15, 06:19
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Jag är en överårig barnlös ungkarl och jag är fan inte lycklig. Men vill inte heller ha barn.

Nåt form av uppdrag som ger omedelbara resultat och belöning som tar fokus från dig själv kan fylla samma syfte som barn. Hund eller välgörenhetsarbete eller nåt.
Citera
2025-08-15, 06:21
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Sen är dom rätt roliga också emellanåt.
Man vill gärna spendera tid med dom, trots att de gnälls och skriks 10% av tiden.

Ja det är lustigt det där, de är ofta små assholes pga underutvecklad hjärna men ändå ser man fram emot att hänga med dem när man är ifrån dem.
Citera
2025-08-15, 07:29
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Det är mer att göra med barn än utan, inte speciellt svårt att förstå. Det verkar som att många idag går in med attityden, vad får jag ut av det?, vilket gör att man ibland avstår från saker som ger mer på lång sikt. Som barn tex.

Barn ger en större mening i livet. Det finns inget som kan mäta sig med det.
Citera
2025-08-15, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Definitivt inte. Krävande, ja, väldigt, men det bästa vi gjort. Efter ”mission completed” är man ju fri igen och kan göra vad man vill. Och man inser inte hur fort tiden går när man är mitt uppe i småbarnslivet. Så det gäller att ta vara på den tiden.

Varför skulle man vilja att tiden går fort? Dom flesta som skaffar barn idag är runt 35-40, i deras fall innebär det att när barnen flyttar hemifrån så är dom nästan kring pensionsåldern. Vad i helvete har man att se fram emot då? Bingolotto och nästa veckas häfte med erbjudanden på ICA Maxi?

Tvärt emot, passa och njut av tiden ni får ihop med barnen för när dom väl flyttat hemifrån så kommer ni ha minimalt med kontakt.
Citera
2025-08-15, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antinat
Ni vänder alltid allt uppochner.

Livet är fullt av lidande och slutar med döden. Istället för att medge det och inte sätta några nya varelser till detta helvete gör ni precis det för att ni är för svaga psykiskt för att vara ärliga med att livet är skit.

Alla föräldrar skaffar barn av själviska skäl såvida de inte råkar få dem av misstag eller adopterar redan existerande barn.

Jag är inte "desperat", däremot äcklad av alla fega, själviska föräldrar (d.v.s. alla föräldrar som finns och inte ångrar att de skaffade barn) och alla som inte är föräldrar men tycker att det är rätt att skaffa barn.

Barn ska dessutom växa upp i en miljö präglad av tävlan och prestation, att ständigt vara till nytta för andra, att bli granskad och bedömd och betygsatt, "är du lönsam lille vän?", att lyda, att aldrig bli varaktigt nöjd med något utan alltid rastlös efter mer eller efter något nytt. En hamster som springer i ett hamster hjul. Ljuset i slutet av tunneln är inte solen utan ett tåg.

Men en hel del kanske inte inser att livet är skit, ett stort grymt skämt, innan de redan skaffat barn. De upplever sig vara framgångsrika, lönsamma, njuter av att bli bedömda och få beröm och bli klappade på huvudet av chefer, får dopamin kickar av alkohol och sex och konsumtion och resor dit reklam makarna säger att de ska åka, sen sitter de plötsligt där med 2-3 ungar och det går inte att göra ogjort.
Citera
2025-08-15, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Varför skulle man vilja att tiden går fort? Dom flesta som skaffar barn idag är runt 35-40, i deras fall innebär det att när barnen flyttar hemifrån så är dom nästan kring pensionsåldern. Vad i helvete har man att se fram emot då? Bingolotto och nästa veckas häfte med erbjudanden på ICA Maxi?

Tvärt emot, passa och njut av tiden ni får ihop med barnen för när dom väl flyttat hemifrån så kommer ni ha minimalt med kontakt.
Det var ju precis det jag skrev, att ta vara på tiden, just för att den går så fort. Har mycket kontakt med dem även om vi inte alltid träffats lika ofta i perioder de pluggat i andra städer. Men det är rätt skönt när man kan släppa föräldrarollen och ta vara på livet på ett nytt sätt. Tror att få nöjer sig med Bingolotto för att barnen flyttat ut 😎
Citera
2025-08-15, 08:47
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Hyckleri?

Vad är det för hyckleri att ens liv har en djupare mening än den mest hedonistiska meningslösa sörjans?
"alla som inte grisar runt i gyttjan med mig är oärliga hycklare, nöff nöff!"

När faktum är att vi bara inte vill sjunka till den nivån. Det är inte svårare än att man kallar en gris för en gris när den grymtar.
Ååå jag är så bra.
Jag följer normerna och passar in.
Därför är jag värdig.

Vad jag innerst inne känner gömmer jag.

Exponera andra och spotta på dom går däremot bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in