Citat:
Ursprungligen postat av
HerrSmurf
Detta forum är väl känt för att leverera ärliga svar. Det har kommit massa bra svar redan.
Ofta kan man sakna friheten, men man hade inte valt bort barnen för friheten.
Jag och min fru har jättetur med närvarande mormor/farmor, så vi har 1-2 nätter i månaden helt för varandra. De som aldrig får dessa nätter för varandra förstår jag om de har lättare att ångra barnen. Men 1 natt i månaden helt för oss själva räcker för att vårt förhållande ska kunna utvecklas.
Herregud det är ingen som ångrar sina barn bara för att inte deras föräldrar är gratis nanny en helg i månaden.
Finns inget som säger att ett sprucket förhållande gör att människor ångrar sina barn.
Folk älskar normalt sina barn mycket mer än sina partners, det går inte ens att jämföra.
Ett liv vid 40 års ålder vars höjdpunkt är sovmorgon varje helg och obegränsade resor och shopping (obegränsad miljöförstöring) är inget lyckligt liv. Jag vet många såna människor och de är inte lyckliga. De shoppar mer och mer, reser mer och mer, väldigt noga med att posta allt på sociala medier. De blir äldre och fulare för varje år och deras äktenskap ruttnar och de har inte den djupa kärleken och meningen i livet som föräldrar har.
De är tomma på insidan och försöker dränka Ekot i vin och shopping.