Citat:
Ursprungligen postat av
geyto
Jag har två barn som jag naturligtvis inte ångrar. Hur ångrar någon sina barn? Däremot förstod jag inte vilken uppoffring det faktiskt innebär att skaffa barn innan jag skaffade dem. De flesta förstår nog att med barn följer ansvar osv. men kan ändå inte riktigt sätta sig in i omfattningen. Jag har manliga vänner inom "barnkretsen" som känner likadant. De ångrar inte sina barn, men saknar delar av sitt gamla jag, som de inte längre hinner med.
Jag har ett barn på ca 1 år och jag ångrar det. Det kanske är något fel på mig men jag har inte slagits av den där personlighetsförändrande kärleken. Den där kognitionsutsläckande, hormondrivna psykosen som får en att tro att ett litet barn är kul. Det är så satans jävla tråkigt. Hen är väldigt gullig, och jag känner dagligen varma känslor, men tanken på uppoffringarna; hur lite kul man får ha, hur sällan man får träffa vänner, att fritiden också blivit arbete, hur dåligt man sover?? Dygnet är: arbete på jobb, arbeta med barn, försöka söva barn som inte vill sova. Man blir galen, och för vad?? Om ett par år kanske jag tvingas leka med en docka, hurra?
De är tråkiga, ointressanta, arbetsamma, otacksamma, gnälliga, söta, irriterande, äckliga, och milt roande när de gör något tokigt. Summa sumarum: ej värt det.