Enligt min väninna finns det ett forum på internet som utgör en slags samlingsplats för folk som ångrar sitt beslut att skaffa barn. Tydligen skriver folk under anonymitet och beklagar sig över hur mycket svårare deras liv blivit sedan de blev föräldrar samt uttrycker en önskan att göra barnens födslar ogjorda.
Jag har själv inga barn än och kan därför inte besvara ovan frågeställning. Undrar dock som titeln lyder - ångrar ni någonsin att ni fick barn?
Så går det när tvångsvård avskaffades i stor skala. Nu kan dom samlas på nätet och trigga varandra.
Om man känner och tycker så är man mindre värd som människa helt enkelt.
Stackars jävla barn som växer upp med föräldrar som inte älskar dom ovillkorlig. Ta barnen ifrån dom och gräv ner dom
Antar huvudparten är 20 åriga sprutluder som huserar där med barn av babbar.
Edit: glömde svara på frågan för jag blev så irriterad. Nej jag har aldrig ångrat det och kommer aldrig göra det heller. Visst blir livet annorlunda efter barn men inte svårare.
Senast redigerad av fuska 2025-08-14 kl. 11:00.
Anledning: Ssssss
Enligt min väninna finns det ett forum på internet som utgör en slags samlingsplats för folk som ångrar sitt beslut att skaffa barn. Tydligen skriver folk under anonymitet och beklagar sig över hur mycket svårare deras liv blivit sedan de blev föräldrar samt uttrycker en önskan att göra barnens födslar ogjorda.
Jag har själv inga barn än och kan därför inte besvara ovan frågeställning. Undrar dock som titeln lyder - ångrar ni någonsin att ni fick barn?
Man blir inte automatiskt lyckligare av att ha massa tid för sig själv och ha all denna tid att noja över sina egna förehavanden. Barn är ett fokusskifte som många mår bättre av även om man får torka bajs, hjälpa läsa läxor och laga köttbullar till förbannelse.
Varför tror alla "barnfria" att alla föräldrar ångrar att de skaffade barn? Varför tror alla "barnfria" att lycka enbart kan mätas i egentid, utekvällar och konsumtion?
Det är klart att nog alla föräldrar kan få tankar ibland, "om jag inte hade gjort X val så hade jag kunnat göra detta istället".. men sådana tankar har ju alla och är inget seriöst. Sådant kan man få om alla möjliga val man gjort, "varför pluggade jag inte X istället för Y"... Att verkligen ångra att man skaffade barn är nog få som gör. Oftast är dom små liven helt underbara och man är glad för att få leva tillsammans.
Ju äldre de barnlösa blir desto mer ångrar de nog att man inte prioriterade att skaffa ett, eller några, knytten.
Man blir inte automatiskt lyckligare av att ha massa tid för sig själv och ha all denna tid att noja över sina egna förehavanden. Barn är ett fokusskifte som många mår bättre av även om man får torka bajs, hjälpa läsa läxor och laga köttbullar till förbannelse.
Citat:
Ursprungligen postat av 0xNONE
Varför tror alla "barnfria" att alla föräldrar ångrar att de skaffade barn? Varför tror alla "barnfria" att lycka enbart kan mätas i egentid, utekvällar och konsumtion?
Bra inlägg.
Man kommer att vara miserabel hur man än gör.
😫
Definitivt inte. Krävande, ja, väldigt, men det bästa vi gjort. Efter ”mission completed” är man ju fri igen och kan göra vad man vill. Och man inser inte hur fort tiden går när man är mitt uppe i småbarnslivet. Så det gäller att ta vara på den tiden.