2025-08-14, 10:53
Medlem
HeyItsJimmys avatar
Enligt min väninna finns det ett forum på internet som utgör en slags samlingsplats för folk som ångrar sitt beslut att skaffa barn. Tydligen skriver folk under anonymitet och beklagar sig över hur mycket svårare deras liv blivit sedan de blev föräldrar samt uttrycker en önskan att göra barnens födslar ogjorda.

Jag har själv inga barn än och kan därför inte besvara ovan frågeställning. Undrar dock som titeln lyder - ångrar ni någonsin att ni fick barn?
Citera
2025-08-14, 10:58
Medlem
fuskas avatar
Så går det när tvångsvård avskaffades i stor skala. Nu kan dom samlas på nätet och trigga varandra.
Om man känner och tycker så är man mindre värd som människa helt enkelt.
Stackars jävla barn som växer upp med föräldrar som inte älskar dom ovillkorlig. Ta barnen ifrån dom och gräv ner dom

Antar huvudparten är 20 åriga sprutluder som huserar där med barn av babbar.

Edit: glömde svara på frågan för jag blev så irriterad. Nej jag har aldrig ångrat det och kommer aldrig göra det heller. Visst blir livet annorlunda efter barn men inte svårare.
Senast redigerad av fuska 2025-08-14 kl. 11:00. Anledning: Ssssss
Citera
2025-08-14, 11:12
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Man får inte tycka så.
Man får inte ens tänka tanken.

För då är man inte god nog att få räkna sig bland människor.

Man måste låtsas att man är lycklig och stolt.

Om man yppar sanningen, då är man inte människa.
Då är man en Gud.
Och vi vet ju vad vi gör med Gud.
✝️
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2025-08-14 kl. 11:17.
Citera
2025-08-14, 11:20
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
.
Om man känner och tycker så är man mindre värd som människa helt enkelt..
Precis.
Man duger inte som människa då
Man sänker sig till en ärlig varelses nivå.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2025-08-14 kl. 11:33.
Citera
2025-08-14, 11:25
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Enligt min väninna finns det ett forum på internet som utgör en slags samlingsplats för folk som ångrar sitt beslut att skaffa barn. Tydligen skriver folk under anonymitet och beklagar sig över hur mycket svårare deras liv blivit sedan de blev föräldrar samt uttrycker en önskan att göra barnens födslar ogjorda.

Jag har själv inga barn än och kan därför inte besvara ovan frågeställning. Undrar dock som titeln lyder - ångrar ni någonsin att ni fick barn?
Nej.
Citera
2025-08-14, 11:41
Medlem
StoreSvartes avatar
Finns det någon som inte ångrar sig? Jävla pissungar som tar ens tid och kostar pengar.
Citera
2025-08-14, 11:45
Medlem
Dishys avatar
Man blir inte automatiskt lyckligare av att ha massa tid för sig själv och ha all denna tid att noja över sina egna förehavanden. Barn är ett fokusskifte som många mår bättre av även om man får torka bajs, hjälpa läsa läxor och laga köttbullar till förbannelse.
Citera
2025-08-14, 11:46
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Finns det någon som inte ångrar sig? Jävla pissungar som tar ens tid och kostar pengar.

Jag ångrar mig då sannerligen inte.
Citera
2025-08-14, 11:50
Medlem
Varför tror alla "barnfria" att alla föräldrar ångrar att de skaffade barn? Varför tror alla "barnfria" att lycka enbart kan mätas i egentid, utekvällar och konsumtion?
Citera
2025-08-14, 11:55
Medlem
Det är klart att nog alla föräldrar kan få tankar ibland, "om jag inte hade gjort X val så hade jag kunnat göra detta istället".. men sådana tankar har ju alla och är inget seriöst. Sådant kan man få om alla möjliga val man gjort, "varför pluggade jag inte X istället för Y"... Att verkligen ångra att man skaffade barn är nog få som gör. Oftast är dom små liven helt underbara och man är glad för att få leva tillsammans.

Ju äldre de barnlösa blir desto mer ångrar de nog att man inte prioriterade att skaffa ett, eller några, knytten.
Citera
2025-08-14, 11:59
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Man blir inte automatiskt lyckligare av att ha massa tid för sig själv och ha all denna tid att noja över sina egna förehavanden. Barn är ett fokusskifte som många mår bättre av även om man får torka bajs, hjälpa läsa läxor och laga köttbullar till förbannelse.

Citat:
Ursprungligen postat av 0xNONE
Varför tror alla "barnfria" att alla föräldrar ångrar att de skaffade barn? Varför tror alla "barnfria" att lycka enbart kan mätas i egentid, utekvällar och konsumtion?
Bra inlägg.
Man kommer att vara miserabel hur man än gör.
😫
Citera
2025-08-14, 12:15
Medlem
Definitivt inte. Krävande, ja, väldigt, men det bästa vi gjort. Efter ”mission completed” är man ju fri igen och kan göra vad man vill. Och man inser inte hur fort tiden går när man är mitt uppe i småbarnslivet. Så det gäller att ta vara på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in