Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-14, 11:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Du tycker att hon har karisma och utstrålning, jag tycker det inte. Kanske svårt att avgöra vem av oss som har rätt. Jag kommer ändå aldrig ge mig på det att man kan bli väldigt framgångsrik bara genom att vara snygg, ha kända släktingar samt en förmåga att förvalta dessa saker på ett företagarsätt.

Visst är det sedan så att enbart att man är tjej, snygg och framgångsrik retar upp folk å det grövsta. Något som f ö är bra för affärerna det också. Och har man sedan mage att vara kändisbarn sticker det ännu mer i ögonen. Men jag som då har dålig koll har fått uppfattningen att hon är bortskämd, dryg samt att hon gjort en hel del småpuckade saker. Varför har jag fått den uppfattningen?

Jag bara konstaterar att hon inte skulle ha kunnat bli så framgångsrik och få så många följare om hon inte hade en personlig utstrålning som tilltalade folk.

Att du upplever henne som dryg och bortskämd tolkar jag som ett utslag av din avundsjuka. Du upplever negativa känslor när du ser och hör om henne och projicerar det på henne, att hon måste ha en negativ personlighet som orsakar de känslorna hos dig.

Jag upplever inget negativt när jag ser henne och har aldrig uppfattat henne som dryg. Om någon är så brukar det ju sippra ut rykten att den varit otrevlig mot hotell- eller restaurangpersonal eller liknande. Snäst mot butiksanställda eller nåt.

Sen vet jag inte vad hon skulle ha gjort för småpuckade saker. Var har du fått den uppfattningen ifrån?
Citera
2025-08-14, 11:26
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag bara konstaterar att hon inte skulle ha kunnat bli så framgångsrik och få så många följare om hon inte hade en personlig utstrålning som tilltalade folk.

Att du upplever henne som dryg och bortskämd tolkar jag som ett utslag av din avundsjuka. Du upplever negativa känslor när du ser och hör om henne och projicerar det på henne, att hon måste ha en negativ personlighet som orsakar de känslorna hos dig.

Jag upplever inget negativt när jag ser henne och har aldrig uppfattat henne som dryg. Om någon är så brukar det ju sippra ut rykten att den varit otrevlig mot hotell- eller restaurangpersonal eller liknande. Snäst mot butiksanställda eller nåt.

Sen vet jag inte vad hon skulle ha gjort för småpuckade saker. Var har du fått den uppfattningen ifrån?

Kritiken mot Bianca Ingrossos företag, särskilt Caia Cosmetics, har varit omfattande och berört flera områden. Det inkluderar anklagelser om dålig produktkvalitet, vilseledande marknadsföring, bristande transparens, höga priser och problem med hudreaktioner. Dessutom har företaget fått kritik för att inte vara tillräckligt inkluderande och för att inte leva upp till sina löften om hållbarhet.

Bianca Ingrosso har också fällts fyra gånger i Reklamombudsmannen (RO) för bristande reklamidentifiering
Senast redigerad av CalzoneItalia 2025-08-14 kl. 11:29.
Citera
2025-08-14, 11:27
Medlem
Klasgoran88s avatar
Måste kännas konstigt för Bianca, genomgått en jobbig rättegång och fått honom fälld och så kan hon kanske bara koppla bort honom ur tankarna några veckor för sen är han ute igen.
Citera
2025-08-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Jag beskyller inte Bianca i sig, men jag är förundrad över alla dessa människor hon hänger med och växt upp med inte typ bett henne skaffa livvakt en period . Oavsett stalkandet , Bianca visar upp massvis med pengar och shopping och snordyra köp utan säkerhet. Har inte alls med ”politiker status” att göra. Hon är KÄND och RIK. Då har man säkerhet. Har du sett hur mycket folk som kryllar när hon dyker upp på event eller går någonstans? Det finns ett stort intresse för Bianca.

Jo då. Bianca’s Gudföräldrar är människor med makt. Du får inte glömma vart hon kommer ifrån. Mammans bästa vän är bindefeldt , Bianca’s egna bästa vän också en iranier tydligen eller arab är läkare. Pernilla och Emilio (kriminella) sitter på mycket kontakter. Speciellt Pernilla som har en stor krets och viktiga människor hon växt upp med till kontakter.
En person som
bianca med så mycket pengar och kändisstatus ser till att ha skydd eller säkerhet i en eller annan form.
Hon hade ett säkerhetsbolag hon kunde ringa men det tog dom 45 minuter att komma överhuvudtaget . Haha altså det måste vara någon slags ironi.

Jag förstår vad du menar, men jag tycker också du ska se hela bilden.
Nu är tyvärr Bianca en offentlig person så stalkning kan betraktas som endel av det normala rent juridiskt . Men nu har hon lärt sig en läxa och det är bara att anmäla.
Hon kan visst ringa 112!!!! Sluta hitta på, polisen kommer direkt. Jag har arbetat med så många människor i nöd att jag vet att polisen kommer. Hade hon sagt i panik; en man som stalkat mig längre period har dykt upp här och tar på mig , jag är livrädd. Då kommer dom. Vad fan ska Lovisa göra som inte ens svarade i telefon? Det är synd att se att alla verkar svikit Bianca . Vanessa som ska vara hennes gudagåva extra mamma typ. En guide som hon uttryckt de. Vanessa som alltid skyddar henne? Pernillas exman är för fan polis han också.
Men nu är det som Pernilla sa; Bianca har svårt att be om hjälp och det tar lång tid.
Och nu detta statement som
Bianca lagt upp på köpet…. Det var det sista som behövdes att provocera en psykopat. Det är inte meToo fall vi har o göra med,

Att ha livvakt är något otroligt osvenskt - här har inte kändisar det. Skulle någon ha det hade allmänheten med stor sannolikhet reagerat med ”vem tror hon hon är?” och det hade blivit en snackis i media. Speciellt om Bianca som ung kvinna skaffade livvakt - hatet hade vällt in, vem är hon att vara så ”viktig”?

I andra länder har offentliga profiler och kändisar livvakt. Det är ingenting konstigt. Men i Sverige ska man inte sticka ut eller tro för mycket om sig själv. Efter denna rättegång hoppas jag verkligen hon är så pass osvensk att hon anställer en livvakt istället för det värdelösa vaktbolaget. Det här visar ju att även i Sverige blir offentliga personer väldigt utsatta. Hon har råd med det och ska inte behöva vara rädd och gömma sig när psykfallet släpps ut.
Citera
2025-08-14, 11:42
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Måste kännas konstigt för Bianca, genomgått en jobbig rättegång och fått honom fälld och så kan hon kanske bara koppla bort honom ur tankarna några veckor för sen är han ute igen.
Ja. Anmärkningsvärt att vi inte har ett rättssystem som tar hand om den här sortens predatorer för gott. Istället ser de till att utnyttja kryphålen. FS har redan ett flagrant antal av andra människor han skadat fysiskt och inte minst psykiskt, på sitt ”samvete”.

Det borde finnas andra sätt att handskas med den här typen av individer för att skydda andra. Undrar vad han fått för straffpåföljd i USA.
Citera
2025-08-14, 11:43
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Att ha livvakt är något otroligt osvenskt - här har inte kändisar det. Skulle någon ha det hade allmänheten med stor sannolikhet reagerat med ”vem tror hon hon är?” och det hade blivit en snackis i media. Speciellt om Bianca som ung kvinna skaffade livvakt - hatet hade vällt in, vem är hon att vara så ”viktig”?

I andra länder har offentliga profiler och kändisar livvakt. Det är ingenting konstigt. Men i Sverige ska man inte sticka ut eller tro för mycket om sig själv. Efter denna rättegång hoppas jag verkligen hon är så pass osvensk att hon anställer en livvakt istället för det värdelösa vaktbolaget. Det här visar ju att även i Sverige blir offentliga personer väldigt utsatta. Hon har råd med det och ska inte behöva vara rädd och gömma sig när psykfallet släpps ut.

Ja Olof Palme hade ingen livvakt och blev mördad , Anna Lindh hade ingen livvakt och blev mördad .

Men vad vill vi ha för ett samhälle? Ett öppet och demokratiskt samhälle eller ett mer stängt samhälle där folk springer omkring med livvakter ? Jag väljer det senaste alternativet.
Citera
2025-08-14, 11:45
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja Olof Palme hade ingen livvakt och blev mördad , Anna Lindh hade ingen livvakt och blev mördad .

Men vad vill vi ha för ett samhälle? Ett öppet och demokratiskt samhälle eller ett mer stängt samhälle där folk springer omkring med livvakter ? Jag väljer det senaste alternativet.
Ett samhälle stängt för gärningsmannen. Vatten och lite mögligt bröd bakom galler resten av livet. Det har han gjort sig förtjänt av flera gånger om - inte minst utifrån tidigare fall av bl.a kvinnomisshandel.
Senast redigerad av Xedome 2025-08-14 kl. 11:48.
Citera
2025-08-14, 11:48
Medlem
sonicyouthzs avatar
Har snubben lagt in sig på tapology? Hahaha
hans säckvideos är otroligt inbjudande….
Citera
2025-08-14, 11:50
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ett samhälle stängt för gärningsmannen. Vatten och lite mögligt bröd bakom galler resten av livet. Det har han gjort sig förtjänt av flera gånger om.

Han har ju bara varit besatt och förälskad i Bianca ,inte mördat henne. Trodde Bianca gillade att bli uppskattad men hon gör skillnad på folk . Så straffet blir inte så hårt kanske 6 månader i fängelse .
Citera
2025-08-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ok

Hon har inte använt dom för att kommunicera med Fabian.

Varför skulle hon anpassa sina kläder till förövaren? Det vore ju att kuva sig för en sinnessjuk dåre. Det är inte Iran.

Nej, det är tack och lov inte Iran. Men man behöver inte sitta halvt avklädd i en rättssal inför sin stalker. Det ger väldigt konstiga signaler, och han är inte frisk. Det är inte att kuva eller underkasta sig att vara påklädd i en sån situation, utan att vara klok.
Senast redigerad av honn 2025-08-14 kl. 11:53.
Citera
2025-08-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Självupptagna män finns det i överflöd.. Ingen kvinna tänder på det. Det räcker med att snegla på hans instagram i 10 sekunder, för att se att Fabbe är en narcissist med mindrevärdeskomplex och självhävdelsebehov:
” Jag boxar en päronboll. Jag på bron. Jag stretchar och gör en film. Jag fikar med solglajjerna på. ”

Finns inget som helst attraktivt med det. Sedan ser han liten och klen ut ändå, för sin ålder.

Då är de två narcissister med självhävdelsebehov. Lika dras till lika.
Citera
2025-08-14, 11:53
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Han har ju bara varit besatt och förälskad i Bianca ,inte mördat henne. Trodde Bianca gillade att bli uppskattad men hon gör skillnad på folk . Så straffet blir inte så hårt kanske 6 månader i fängelse .
Av andra inlägg i både den här tråden och i den som rör mordet på hans mamma - framgår med all önskvärd tydlighet vilken utstuderat sadistisk psykisk och ffa. fysisk misshandel han har utsatt en rad människor för, inte minst kvinnor.

Läs inläggen och källhänvisningarna om du inte orkar läsa Fup. Du verkar kolossalt oinformerad.
Senast redigerad av Xedome 2025-08-14 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in