2025-08-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Gud vad du och jag tänker olika. Skulle inte vilja ha ett förhållande med dig alltså.

Så mycket självhat.

Varför inte? Jag är snäll, omtänksam, resursstark och grovkukad.
Äter surströmming, men får inget nostalgiskt i blicken över att det måste vara som på 50 talet eller 1900 talet.
Men visst, jag är ju Skåning så jag känner mer närhet till Köpenhamn än Stockholm. NB att jag aldrig varit längre norrut än Sundsvall och redan vid Hallandsås är det fanimej får långt åt fel håll.
Citera
2025-08-13, 19:05
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Kristendomen är förlagan till kommunismen och därmed inspirationskällan till den "vänsterhjon" du klagar över. Du är själv ett vänsterhjon för det går inte att inte vara vänster och samtidigt vara kristen.

Klimathotet är raktigenom ett påhitt, en ny sekulär religion för kristna som tappat tron. Klimathotet marknadsförs inte i Indien för att ingen där faller för sådana svindlerier. Indier tippar skamlöst sopor rakt ner i sina heliga floder, de skulle aldrig bry sig om en osynlig gas.

När man studerar judar och deras olika bedrägerier så lägger man strax märke till hur de vinklar marknadsföringen beroende på vilken målgrupp det handlar om. Kristendomen marknadsförs t.ex till gatuslödder och små kälkborgare som har ett svårt behov av att känna sig förmer än andra.
Ateism är förlagan till kommunism. Tex kan du kolla på vilka som stred på vilken sida i bland annat Spanska inbördeskriget.

Att klimathotet inte existerar i indien är sant, och därför spelar det ingen roll vad vi gör.

Men ditt hat till kristendomen är beklämmande.
Citera
2025-08-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Jodå, fast inte åker jag till Indien och anser att jag skall ha tolk för att jag är rasist?

Här har du dina araber(tror det var du) som sa att de minsann lärde sig Svenska.

https://www.friatider.se/hyllades-so...a-barn-svenska

Så, nu har vi ju det fina samhälle som vi kommer få dras med. Vi får indiska områden, arabiska och vi vita rasister får ju bo med de andra som blir över.

Jag är då redigt trött på all förflyttning av människor, som att det skulle vara något bra. Det är det inte. Det kommer sluta illa.

Jag tycker inte att någon myndighet bör kommunicera på något annat sätt än de beslutade officiella språken. Aldrig tolk.
Citera
2025-08-13, 19:14
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Jag är en digital nomad och jobbar där jag har spännande utmaningar och semestrar där jag vill.
Även om mitt flygande har gått ner så är det fortfarande hundratals timmar om året och det ser jag som en nödvändighet. Planeten kommer att normalisera sin befolkning förr eller senare.

"Mitt land" är kanske en av de mest patetiska beskrivningarna. Vad fan är ditt land? Varför är det just ett visst specifikt årtal som gäller och inte året innan? Varför är Skåne svenskt? Varför är inte Baltikum svenskt?

Allt är i rörelse hela tiden. Så har det alltid varit och så kommer det alltid vara.

Men det slår mig att du är precis som dessa bindgalna miljöpartister som tror att man kan frysa tillståndens ting till ett slumpmässigt år från deras barndom när det var sol på sommaren och snö på vintern och tomten var snäll.

För det första ingen bryr sig vad du kallar dig och var du semestrar eftersom det är irrelevant.

Vad som är relevant är "mitt land", och majoriteten av befolkningen i hela världen tänker "mitt land". Du kan inte komma till Indien och jobba som vanlig knegare eller kodknackare eftersom de skyddar deras arbetskraft för det är "deras land".

Detta är vad majoriteten i världen tänker och om det finns idioter till svenskar som de kan utnyttja för att expandera sitt lebensraum kommer de göra det. Detta är precis vad vi ser i en tidigare post när indier fått fotfästa i ledarskapsposition, då kommer de enbart anställa indier. Det är inte bara indier som håller på med detta utan även ryssar, ukrainare osv. Detta är hur det funkar i riktiga världen, landsmän/etniska grupper kommer jobba för att lyfta fram positioner för sin egen grupp, utom svenskar så klart men det är ju därför de går under.
Citera
2025-08-13, 19:24
Medlem
TotalWars avatar
Tycker det är osmakligt att ta in Indier när Indien hela tiden fördjupar sitt samarbete med Ryssland och hjälper Ryssarna att hålla igång i kriget. Tycker ingen från BRICS ska kunna få uppehållstillstånd i Sverige, förens det lugnat ner sig i världen (vilket kan ta låååååång tid). Att neka Indier uppehållstillsstånd i hela väst skulle hjälpa Ukraina något enormt, för det skulle sätta press på Modi att börja agera annorlunda. Det är inget liten sak som sker i Ukraina, det kan bli en jävla röra i hela världen om det spårar ur.
Citera
2025-08-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
För det första ingen bryr sig vad du kallar dig och var du semestrar eftersom det är irrelevant.

Vad som är relevant är "mitt land", och majoriteten av befolkningen i hela världen tänker "mitt land". Du kan inte komma till Indien och jobba som vanlig knegare eller kodknackare eftersom de skyddar deras arbetskraft för det är "deras land".

Detta är vad majoriteten i världen tänker och om det finns idioter till svenskar som de kan utnyttja för att expandera sitt lebensraum kommer de göra det. Detta är precis vad vi ser i en tidigare post när indier fått fotfästa i ledarskapsposition, då kommer de enbart anställa indier. Det är inte bara indier som håller på med detta utan även ryssar, ukrainare osv. Detta är hur det funkar i riktiga världen, landsmän/etniska grupper kommer jobba för att lyfta fram positioner för sin egen grupp, utom svenskar så klart men det är ju därför de går under.

Märkligt att min indiska chef anställde mig och min norska kollega.
Citera
2025-08-13, 19:35
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Märkligt att min indiska chef anställde mig och min norska kollega.

Krav från ovan i så fall.
Citera
2025-08-13, 19:37
Medlem
jymdjakets avatar
Indier är redigt inkompetenta överlag, åtminstone inom kodarsvängen. Folk utan tekniska kunskaper luras av att de ofta ger ett seriöst intryck.
Senast redigerad av jymdjaket 2025-08-13 kl. 19:40.
Citera
2025-08-13, 19:39
Medlem
Citat:

Jag tror personligen att regioner är framtiden och inte länder. För alla som bor i en gränsregion känner ofta en helt annan tillhörighet än till ett land.
Citera
2025-08-13, 19:39
Medlem
Citat:
Krav från ovan i så fall.

Inte det minsta. Kompetens och kapacitet. Jag tror inte du förstår hur svårt det är att rekrytera IT proffs i länder som Sverige och Tyskland.
Citera
2025-08-13, 19:40
Avstängd
Indier har varit många långt innan Tidö, det kryllar av dom här. Dom studerar eller jobbar på dom största företagen. Dom som studerar brukar jobba extra och dela ut mat.

Du ser inte Indier hos soss. Inte en så länge alla fall som Afrikaner och Muslimer.
Citera
2025-08-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReverseFlash
Samtidigt är indier den mest framgångsrika etniciteten i USA. De produktiva flyttar medan skräpet blir kvar, precis som det kommer att bli i Sverige.

Vad ska man göra när svenne inte klarar jobbet? Jo då får man helt enkelt importera curry.

Jag är ganska säker på att dom inte är bättre. Dom gör det för en billigare peng, säger aldrig nej och är lätta att bli av med. Sen hur resultatet blir är en annan sak. Idag är företag så fragmenterade och stora att få ser hur resultatet blir när man plockar in indier. Och nåde den som antyder att det skulle vara skillnad på vitas och indiers kvalité nu när alla företag är med på multikultitåget.

Du kan ju läsa vad några i Silikon Valley tycker om indiers kunskapsförmåga vad det gäller programmering.

"I talked at many dozens of Indians, and quickly learned a few things that are invariant: they are helpfully accommodating to the point of obsequiousness, and this holds regardless of whether they have any clue what they’re talking about. This is crucial to understand. /14
When you are speaking with an Indian, you are not communicating. You are engaging in a choreographed dance where they are exclusively tasked with mirroring your moves, and leaving you to walk away thinking that your needs will be satisfied. And that is all that has happened."

https://threadreaderapp.com/thread/1...636352958.html

https://voxday.net/2023/03/06/indian...-cant-program/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in