Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisLynch
Jag är en digital nomad och jobbar där jag har spännande utmaningar och semestrar där jag vill.
Även om mitt flygande har gått ner så är det fortfarande hundratals timmar om året och det ser jag som en nödvändighet. Planeten kommer att normalisera sin befolkning förr eller senare.
"Mitt land" är kanske en av de mest patetiska beskrivningarna. Vad fan är ditt land? Varför är det just ett visst specifikt årtal som gäller och inte året innan? Varför är Skåne svenskt? Varför är inte Baltikum svenskt?
Allt är i rörelse hela tiden. Så har det alltid varit och så kommer det alltid vara.
Men det slår mig att du är precis som dessa bindgalna miljöpartister som tror att man kan frysa tillståndens ting till ett slumpmässigt år från deras barndom när det var sol på sommaren och snö på vintern och tomten var snäll.
För det första ingen bryr sig vad du kallar dig och var du semestrar eftersom det är irrelevant.
Vad som är relevant är "mitt land", och majoriteten av befolkningen i hela världen tänker "mitt land". Du kan inte komma till Indien och jobba som vanlig knegare eller kodknackare eftersom de skyddar deras arbetskraft för det är "deras land".
Detta är vad majoriteten i världen tänker och om det finns idioter till svenskar som de kan utnyttja för att expandera sitt lebensraum kommer de göra det. Detta är precis vad vi ser i en tidigare post när indier fått fotfästa i ledarskapsposition, då kommer de enbart anställa indier. Det är inte bara indier som håller på med detta utan även ryssar, ukrainare osv. Detta är hur det funkar i riktiga världen, landsmän/etniska grupper kommer jobba för att lyfta fram positioner för sin egen grupp, utom svenskar så klart men det är ju därför de går under.