Citat:
Ursprungligen postat av
SoberZealot
Och du blir vinnare då? På att vi fått hit kanske 50 000 människor som flyger till sitt hemland 1-2 gånger per år och släpper ut lika mycket koldioxid som en bil drar på ett helt år.
När jag är på jobbet och talar med dessa högutbildade, så kan jag meddela dig att de vet inte ens vad klimathotet var för något tills de kom till Sverige.
Och klart att jag blir förlorare. Mitt land försvinner ju. Du däremot är ju en sådan människa som jag noggrant har koll på nu. Och sedan när det vänder, för det gör det till slut. Så skall du få vad du har sått.
Jag är en digital nomad och jobbar där jag har spännande utmaningar och semestrar där jag vill.
Även om mitt flygande har gått ner så är det fortfarande hundratals timmar om året och det ser jag som en nödvändighet. Planeten kommer att normalisera sin befolkning förr eller senare.
"Mitt land" är kanske en av de mest patetiska beskrivningarna. Vad fan är ditt land? Varför är det just ett visst specifikt årtal som gäller och inte året innan? Varför är Skåne svenskt? Varför är inte Baltikum svenskt?
Allt är i rörelse hela tiden. Så har det alltid varit och så kommer det alltid vara.
Men det slår mig att du är precis som dessa bindgalna miljöpartister som tror att man kan frysa tillståndens ting till ett slumpmässigt år från deras barndom när det var sol på sommaren och snö på vintern och tomten var snäll.