2025-08-14, 16:25
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Att Indien har så många inom IT beror på att de redan för 25 år sedan storsatsade på it-utbildningar i stor skala, mycket i samarbete med Microsoft. Vilket idag gör att de har kunnat fylla ut en del av bristen på folk, Indien själva har ingen direkt IT-verksamhet att tala om vilket indierna pratar om inbördes. De jobbar nästan alltid åt andra företag och saknar egna stora it-produkter. Deras satsning har alltså inneburit de i mångt och mycket jobbar mot USA/västeuropa och andra länder.

Visst men Indien har 1.5 miljarder människor så det borde vara en del hantverkare också. Faktum är att antalet hantverkare kan byta ut hela sveriges befolkning flera gånger om.
Citera
2025-08-14, 16:44
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akterseglarn
Rasister är de som tillbringar mest tid med människor av annan färg och har i själva verket inga som helst problem att vara runt dem. De vill bara inte ha in fler för de vill inte gifta sig med dem av olika anledningar. Vissa folkslag har inte snygga kroppar, vissa är fula på insidan och har fula kulturer, fula sjukdommar, fula personligheter, låg intellekt ja listan kan göras lång. Det är så mycket mer än bara färgen men ja färgen är en indikator för hjärnan har gjort en beräkning och lagt på minnet att det är en fara som lätt kan undvikas om man gifter sig med en vithyad människa, för man gillar attributen av vithyade mer och hjärnan kommer ihåg hur dessa folk med vit hy fick en att känna sig trygg.

Sydkoreaner är vithyade och har så mycket vackrare kroppar, samhälle, kultur och språk än vad de invällare man dras med i sverige har. Till råga på allt är det rikt och tryggt också. Om någon ger mig ett sydkoreansk pass på gatan tar jag det omedelbart för att komma till det utlovade landet. Men tar man ett brasiljanskt pass? Eller afganskt? Alldrig att jag byter mitt liv i Sverige för det.

Vet inte varifrån "Sydkoreaner" kommer ifrån helt plötsligt. Men du kanske är en typisk sexist ovanpå din , som det verkar , en tvångsmässig tick över hudfärger.

Kanske du borde gå i terapi ??? Det finns många s.k. bruna och svarta människor som dansar åttor kring medelsvenskens lilla inkrökta värld av medioker kultur och obefintliga självidentifikation. Svensken är extrem och snudd på obildbar på det sättet.
Svenskens kultur är ett hopkok av socialdemokratisk präglat världssamvete med illa uppdaterat världsläge och Ikea-förnuftigt självkänsla. D.v.s. Sverige visar upp alla tecken på en nation som befolkas av klentrogna små jobbiga och gnälliga Lutheranska protestanter som sedan länge blivit akterseglade av sin egen okunskap och rigida världsbild.
Senast redigerad av Upplyften 2025-08-14 kl. 16:56.
Citera
2025-08-14, 16:55
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Vet inte varifrån "Sydkoreaner" kommer ifrån helt plötsligt. Men du kanske är en typisk sexist ovanpå din , som det verkar , en tvångsmässig tick över hudfärger.

Kanske du borde gå i terapi ???

Varifrån kan det komma månn tro när du själv tog upp färgen av hyn, jag förstår om du inte är smart nog att fatta det. Kan du fatta att ingen annan talade om hyn tills du fick för dig att göra det jävla lågpanna. Folk som ni är några av de största rastänkarna som finns, hycklande och oärliga. Allt du ser och tänker är hudfärg, annars hade du inte tagit upp det. Säg inte till andra att gå i terapi trynnskalle!
Citera
2025-08-14, 16:56
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Varifrån kan det komma månn tro när du själv tog upp färgen av hyn, jag förstår om du inte är smart nog att fatta det. Kan du fatta att ingen annan talade om hyn tills du fick för dig att göra det jävla lågpanna. Folk som ni är några av de största rastänkarna som finns, hycklande och oärliga. Allt du ser och tänker är hudfärg, annars hade du inte tagit upp det. Säg inte till andra att gå i terapi trynnskalle!

Det finns många s.k. bruna och svarta människor som dansar åttor kring medelsvenskens lilla inkrökta värld av medioker kultur och obefintliga självidentifikation. Svensken är extrem och snudd på obildbar på det sättet.
Svenskens kultur är ett hopkok av socialdemokratisk präglat världssamvete med illa uppdaterat världsläge och Ikea-förnuftigt självkänsla. D.v.s. Sverige visar upp alla tecken på en nation som befolkas av klentrogna små jobbiga och gnälliga Lutheranska protestanter som sedan länge blivit akterseglade av sin egen okunskap och rigida världsbild.
Citera
2025-08-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nja, nej. Inte riktigt. Om dom blir kvar, så har du en poäng.

Blir Spanien mindre Spanskt för att en halv miljon Marockaner plockar tomater och apelsiner
på deras odlingar ? Försök få en Spansk 19-åring att plocka tomater för 600 euro i månaden.

Men det är väl lönedumpning enligt vänsterdårarna här på fb.

Sanningen är att vi inte skulle ha några tomater i butiken och om dom finnes så kostar dom
250 kr kilot för att plockarna helt plötsligt fick 2500 eur i månaden.

Du har en poäng, men samtidigt tkr jag något är fel. Bidrag kan inte va högre än lön. Ger man folk inget val kommer spanjorerna också plocka tomat för 600. Säsongsarbetare kan ja dock köpa att länder behöver. Men för för kollektivtrafik, vård osv måste det finnas annat sätt.
Citera
2025-08-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Grattis! Du vill få lönedumpningen att handla om ”mångkultur” istället för kapitalisternas, lyckade må jag säga, ansträngningar att sänka lönerna så att dom kan öka vinsterna.

Jaha?
För mig är naturligtvis den mångkulturella aspekten viktigare än lönedumpningen. Det betyder inte att jag är omedveten om att invandringen bland annat syftar till att pressa ned löner och övriga arbetsvillkor. Eller att jag tycker det är ok. Det är bara det att faktumet att vissa sektorer får dras med skitlöner är mindre relevant för mig än faktumet att majoriteten av de boende i hela mitt kvarter numer pratar arabiska till vardags snarare än svenska.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det finns många s.k. bruna och svarta människor som dansar åttor kring medelsvenskens lilla inkrökta värld av medioker kultur och obefintliga självidentifikation. Svensken är extrem och snudd på obildbar på det sättet.

Ja ditt svar är något av det svenskaste svaren man kan komma på. Du förolämpar svensken men inser inte hur det är rena rama parodin när du själv gör det på ett så svenskt sätt som möjligt. Behärska dig nu, sluta mucka gräl med mig o sitt tyst i båten o håll käft! Va god o va en hederlig svensk nu lillgrisen och inse att du är oärlig när du far med sånn osanning. Fördärva dig inte.
Senast redigerad av Akterseglarn 2025-08-14 kl. 17:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Visst men Indien har 1.5 miljarder människor så det borde vara en del hantverkare också. Faktum är att antalet hantverkare kan byta ut hela sveriges befolkning flera gånger om.

Kan vara så, men det jag sett av Indiens infrastruktur ger mig inte riktigt känslan av att de vet hur man bygger den typ av infrastruktur som vi har i Sverige.
Citera
2025-08-14, 17:28
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Indier invaderar alla västländer med hög BNP just nu. Kanada, USA, England, Tyskland m.m. De skräpar ner och har noll respekt för natur och andra människor. Även Thailand har invaderats av indiska män som är där för sexturism, finns mycket att se på YouTube om detta.

Indierna som kommer till Sverige gynnar oss knappast. Indier inom tech är inte innovativa alls. Det är den vita mannen som leder utvecklingen och indierna används bara för att hålla nere lönerna och som dåliga kodapor. Hade indier varit så fantastiskt jävla duktiga så hade techbolagen storsatsat på att bygga kontor i Indien istället för att ta hit indierna och på. Att man inte gör detta och att Indien inte är framstående inom tech såsom Kina visar på att det finns en annan agenda bakom.
Citera
2025-08-14, 17:48
Medlem
Landsbygdens avatar
Jag ogillar gigekonomi, hemkörd mat till latingar, och att vi tar hit så många.
Övre gräns max 500 som totalt arbetar gig-jobb, förutsatt det följer villkor och avtal.
500 st totalt när det gäller annan arbetskraftsinvandring. Totalt 1000 totalt, i hela Sverige, oavsett härkomst.

Lägsta-nivårna i övrigt när det gäller invandring, förutom från Ukraina. 0 muslimer, om det inte är från Ukraina eller forna sovjetstater.

Även om det inte finns något homogent svenskt(och inte bör finnas det) så är det ändå stor skillnad på indisk eller muslimsk och "svensk". Det går inte att blanda ut och att ta hit hur mycket olika mänskor som helst, på kort tid. Aka "ansvarslös migrationspolitik".

Ska bli intressant att läsa vilken övre gräns andra föreslår, och hur det ska påverka hyresrättsmarknaden positivt.
Bygga nytt i rasande fart? 1r på 25 kvm för 9000 kr i månaden?

Följdfråga, ska det vara ok för indier som kommer hit för gigekonomin att bo hur som helst?
Ska alla svenskar sänka sina krav till att bo på 15 kvm?
Citera
2025-08-14, 17:49
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ja ditt svar är något av det svenskaste svaren man kan komma på. Du förolämpar svensken men inser inte hur det är rena rama parodin när du själv gör det på ett så svenskt sätt som möjligt. Behärska dig nu, sluta mucka gräl med mig o sitt tyst i båten o håll käft! Va god o va en hederlig svensk nu lillgrisen och inse att du är oärlig när du far med sånn osanning.

Har jag träffat en öm punkt ?

Du vet innerst inne att det jag skriver träffar dig djupt.
Vill inget annat än att trötta svenskar börjar se framåt och börjar räta på ryggen och odlar lite självrespekt. Men inte genom det sättet som du tror .

Det är rätt bra att förolämpa svensken , eftersom de inte är precis ofelbara. Men gör man det på bekostnad av "bruna" människor som är här för att bidra till Sveriges nationalekonomiska fördel. Så har jag inga problem att välja bort alla er tjatande apor som går loss på hudfärg,.

Det är ni som är losers som Sverige inte behöver - På något sätt. Ni är de grälsjuka, rasistiska förlorarna som ingen jävel bryr sig om. Ni är offermentaliteten i all sin prakt. Och ni ska få fan för det, inget sätt att smita undan ansvaret tills ni inser att det finns ett bättre liv an att förbli kvar som en stackars bitter föredetting
Senast redigerad av Upplyften 2025-08-14 kl. 17:51.
Citera
2025-08-14, 18:40
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Självklart ska inte svenska ungdomar behöva konkurrera med hela världens befolkning, med ett sådant tänk hade inte välfärdstaten fungerat.
Sverige är en nationalstat, inte en ekonomisk zon som Wallenberg styr över.

Du tycker inte svenska ungdomar ska skärpa till sig och skaffa nödvändiga kvalifikationer istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in