2025-08-13, 09:49
Skilleras fortsätter att exposa Anjo Simon och Rask, men säger att han är rätt trött på dom. Jag är imponerad över hur han orkat med först Subathon med Chrippa, och sen Raskathon. Dock hade jag hoppats att han grottade ner sig i Anjos historik, hur hans dokumentärserie om psykisk ohälsa blev hyllad trots att det fanns massor att ifrågasätta. Eller när han gav sig ut i HBTQ-djungeln och intervjuade personer som han sen hånade
Simon fortsätter att göra bort sig och Anjo hejar på. Dom har inte insett att skutan inte bara sprungit läck utan att hela djävla kölen är bortsprängd, allt pga deras egna handlingar
Citera
2025-08-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarmamn
Kan vara intressant att ta med verkliga inkomster i diskussionen. Gamla konton som ligger kvar oanvända och prenumererar ger inte så mycket, t.ex.

Omsättning i aktiebolaget:

2024: 2 010 000
2023: 1 552 000
2022: 955 200

Löneuttag har vad jag kan se vara i paritet med detta, 2023 låg Pontus årslön på 548 300 kr så han tog säkert ut lite mer 2024. Inte sugen på att sponsra Ratsit med pengar för att kolla exakt, och för lat för att ringa Skatteverket.

Stadig tillväxt, och Pontus och Lisens löneuttag ökat i proportion till omsättningsökningen.

Årsredovisningen för 2024 kom nyligen, laddade ner från Allabolag.se

Jag är jättenyfiken på hur 2025 har gått ekonomiskt, men det lär vi inte få veta något om förrän om ett år. Hej

Jag har följt prenumerationsantalet för den gode Pontus, som nyligen minskade till 213 000. Enligt Subscribercounter.com noterades en ökning med 333 prenumeranter inom sekunder, observerad den 29 juni och igen den 21 juli. Tidpunkterna för ökningen matchar inte med publicerade videor, och liknande syns inte hos jämförbara kanaler vid stickprov. Subscribercounter.com har inte heller förklarat noteringen. 21 juli fanns 213 333 och i skrivande stund 213 099. Det ska bli spännande att bevaka och se om det upprepar sig.
Citera
2025-08-13, 10:32
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag ville tror detsamma, men kollade upp det närmare vid tillfälle. Hon är född i Danderyd och uppvuxen i Täby som Zorita Maria Hagman. Modern hette Lillian Margareta Hagman, och en syster Maria Katarina. Modern var bara 19 när Zorita föddes och ogift - också hon från Danderyd.

Vem fadern var vet jag inte. Kanske nån svartskalle?

Resande brukar ha svenska efternamn men udda förnamn...
Citera
2025-08-13, 10:33
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Tror det diskuterades tidigare i tråden men jag tror inte någon kom med någon direkt fakta. Men det skulle inte förvåna mig med tanke på hans beteende. Riktigt tattarbeteende, allt för pengar. Typiskt tattargener också att smälta in bland den svenska befolkningen rent utseendemässigt.

Det är ju det att tattare är just svenskar, men från en klass så låg att de ofta samarbetat med zigenare.
Citera
2025-08-13, 10:34
Medlem
Polismyndighets avatar
Kul att Anjo och Rask inte på 10+ år har fått synas i media men för skilleras tog det några månader.
Citera
2025-08-13, 10:37
Citat:
Ursprungligen postat av Polismyndighet
Kul att Anjo och Rask inte på 10+ år har fått synas i media men för skilleras tog det några månader.

Fp
Citera
2025-08-13, 12:27
Medlem
0.1s avatar
Det där med subscribercounter..

Det går ju bara att se jämna tusental så är det inte så att den bara gör en uppskattning baserat på tidigare trend och lägger till 333 när den har fel?

Jag tror att han har ganska många köpta följare men inte ens anjo är så pinsam att han fyller på för att hålla sig flytande över 213k. Och då är anjo den mest pinsamma personen på hela svenska youtube ska tilläggas
Citera
2025-08-13, 12:44
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1

Det går ju bara att se jämna tusental så är det inte så att den bara gör en uppskattning baserat på tidigare trend och lägger till 333 när den har fel?

Jag tror att han har ganska många köpta följare men inte ens anjo är så pinsam att han fyller på för att hålla sig flytande över 213k. Och då är anjo den mest pinsamma personen på hela svenska youtube ska tilläggas

Säg att det hänt 5 ggr (uppskattning) för i så fall handlar det om 1665 subs vilket skulle hålla honom över 130000 ganska länge. Jag kan mycket väl tro att Anjo köper följare, och inte bara 333 st lite då och då, utan det har pågått länge
Citera
2025-08-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1

Att källan Youtube visar tusental stör mig inte.
Det intressanta är ökningen av 333 subs och frekvensen. Istället för en känsla kan detta följas i realtid minus 2h för CEST med tjänsten och jämföras mot andra kanaler.

213 098
Citera
2025-08-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Anjo försökte få en dömd våldtäkt mot barn att framstå som oskyldig. Det är 1 000 000 gånger värre än att kalla någon chokladtomte.
Simon behöver bara gå ut och be om ursäkt, förklara att han inte menade något illa, men att han nu förstår det problematiska i sitt uttalande och aldrig kommer säga så igen, sen kan Simon gå vidare. Om Simon dock fortsätter försvara uttalandet förstör han dock för sig själv.

Men Anjo kanske önskar att flera av hans vänner ska få sina karriärer förstört likt Anjo. Eftersom Anjo skulle aldrig klara av om Simon lyckades ta sig vidare ifrån youtube till större plattformar.

Varför blir du så skitnödig för att någon gör en dokumentär om någon som har blivit dömd?
Misstänker att du inte har sett speciellt många dokumentärer eftersom det inte är helt ovanligt med att ifrågasätta domar i den genren.

Man måste vara bra naiv om man tror att alla alltid är skyldiga för att det står i en dom.
Om sen anjo är rätt person för att göra en sådan dokumentär är en helt annan fråga.
Citera
2025-08-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Resande brukar ha svenska efternamn men udda förnamn...

Som härstammar från Danderyd i allra minst ett par generationer...?

Zoritas mor var ogift och mycket ung hon fick första barnet. Jag tror mer på att nån svartskalle, eller tattare, är pappan. Kanske var det vid tiden en social pinsamhet att det inte fanns en far till barnet som hon kunde gifta sig med? Minnet av fadern fick därför blir en flicknamnsvariant som förnamn?
Citera
2025-08-13, 19:12
Medlem
Undra hur Anjo mår nu, när det sjunker in att han blivit totalt blåst av Jocke angående hotet med att döda hans barn.

Jocke säger detta till Anjo, Anjo går ut med att detta är sant och begår ett riktigt grovt förtal.

Nu kommer det fram att det anmälan var totalt tagen ur luften och att inte ett enda vittne säger att något dödshot har ägt rum.

Då försöker Jocke blåsa Anjo att det är special principer och åtalsunderlåtelser, Anjo tror på det med och går ut ännu hårdare med barnen är dödshotade.

Men nu finns det inget alls och Jocke ångrar att han blandade sig i.

Anjo borde vara otroligt knäckt just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in