Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyDungeon
Jag tror du tänker på scenen i Fargo när Marge Gunderson träffar en gammal klasskamrat i en bar som visar sig vara en knepig typ. Han sade sig jobba på Honeywell.
Sedan kanske du inte ska dra för stora växlar på det, i princip alla stora företag håller sig med diverse små/stora högriskprojekt.
Nja, ser nästan aldrig på underhållning i vilken skepnad den än blir presenterad i. Livet ska huvudsakligen vara grått och trist endast avbruten med en rensande kanonfylla emellanåt.
Nä, så är det förstås. Får man en kund som Honeywell är det ganska givet att man vill stoltsera med kundens namn om nu kunden tillåter det. Jag förknippar i vart fall Honeywell med spetsteknologi inom vissa sektorer. Om det sedan har bäring just mot detta projekt har jag ingen aning om. Honeywell arbetar en del gentemot rymd- och försvarsindustrin. Inom det förstnämnda spelar kostnaderna ingen som helst roll. Inom det sistnämnda har kostnaderna liten betydelse. Sedan kommer sportindustrin. Så var det åtminstone på den tiden jag var verksam.
Ser redan nu att det ryktas om batterier till högpresterande bilar inom sportindustrin.
Intressant twist i så fall som blir svår att psykologiskt tackla för bägge sidor i den s.k "gröna omställningen".
Klimattroende:
- Ja men vi ska ju per definition vara emot motortävlingar!
- Om sportbilarna körs med högpresterande batterier? Kan ni inte acceptera sådana klimatanpassade tävlingar?
- Ja, öh....mmm..hmhm...
Klimatskeptiker:
- Ja men vi ska ju per definition vara för motortävlingar!
- Om nu sportbilarna körs med högpresterande batterier för klimatets skull? Sportbilarna kommer att ha acceleration vida överstigande fordon med förbränningsmotorer. Vill ni verkligen inte se sådana tävlingar?
- Ja, öh...mmm...hmhm...
Jag ser framför mig folk från båda sidor som går in i väggen, tänk i bästa MAD-stil, och med efterföljande förskrivningar av psykofarmaka etc.
Livet är inte alltid så lätt att förstå.
-