2025-08-05, 16:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Hahah du behöver ju hjälp. Tror snarare 5 av 10 köpt av alla män, varför skulle dom vilja delta i Sifo undrrsökning, det skulle aldrig jag göra, det kopplas till min identitet.

Det är nog istället du som behöver hjälp.

Du kan inte på något sätt bevisa dina fantasisiffror som verkar grundas på fördomar och ren rappakalja.

Här i länken nedanför kan du skaffa dig kunskap så att du är bättre förberedd när du skriver ditt nästa debattinlägg 😁

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/44020c33e88749c988d1464e017c4cdf/sex-mot-ersattning.pdf
Citera
2025-08-05, 16:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är ju kvinnorna själva som bestämmer om de vill ägna sig åt OF och inte jag.

Hur vet du det? Har du intervjuat alla kvinnor som säljer sig online?

Är det inte mycket bättre att vi lyssnar på de som är insatta? En vice överåklagare har yttrat detta.

"Jag har aldrig i min karriär hittills träffat på någon kvinna som frivilligt gör detta. Kvinnor hamnar i detta på grund av missbruk, psykisk ohälsa och på grund av trauma. Sedan fastnar man"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XbAewn/vice-overaklagare-onlyfans-diskussionen-normaliserar-sexkop
Citera
2025-08-05, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Är det inte mycket bättre att vi lyssnar på de som är insatta? En vice överåklagare har yttrat detta.

"Jag har aldrig i min karriär hittills träffat på någon kvinna som frivilligt gör detta. Kvinnor hamnar i detta på grund av missbruk, psykisk ohälsa och på grund av trauma. Sedan fastnar man"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XbAewn/vice-overaklagare-onlyfans-diskussionen-normaliserar-sexkop
Har du intervjuat alla kvinnor då?

https://poddtoppen.se/podcast/1498424920/brottsutredarna/porrexplosionen-pa-onlyfans-paret-som-staller-upp-pa-det-mesta-del-23

https://www.expressen.se/noje/anna-lisa-herascus-nya-liv-i-dubai-lever-pa-onlyfans/

Här kan du läsa en studie kring vilka olika typer av kvinnor som självmant lägger upp material på OF. Som du ser är det inte bara trasiga individer som gör det.

https://gupea.ub.gu.se/bitstream/handle/2077/81791/VT24_MPH241_PA_IL.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Citera
2025-08-05, 17:28
Medlem
Citat:

Haha men snälla bara för hon inte har det. Vem vill prata med henne som gör det frivlligt. Skulle själv inte vilja sitta irl och bli smutskastad av andra fast jag gör det frivlligt. Ja du kan ju börja med att lyssna på oss som jobbar med detta eller läsa på om sexarbetare online och irl.
Citera
2025-08-05, 17:31
Medlem
Citat:

Du kan inte på något sätt bevisa dina fantasisiffror som verkar grundas på fördomar och ren rappakalja.

Här i länken nedanför kan du skaffa dig kunskap så att du är bättre förberedd när du skriver ditt nästa debattinlägg 😁

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/44020c33e88749c988d1464e017c4cdf/sex-mot-ersattning.pdf

Haha vem tror du vill prata med myndigheter när dom riskerar att bli övervakade eller dömda? Ja har du löst artikeln? Att ha sex mot ersättning kan innebära frivillighet från båda partner. Annat handlar om ett brott. Vet inte varför just att sälja någon att komma in i fittan skulle vara så fult.
Citera
2025-08-05, 17:33
Medlem
Citat:

Om du kollar på dom som är svenska only fans tjejer kommer du se väldigt snygga och fräscha tjejer. Låt folk göra vad dom vill. Du lider av hat mot tjejer som säljer sex. Du har svårt att se problemet när ingen som intr far illa vill prata med myndigheter eller forskare
Citera
2025-08-05, 17:59
Medlem
Citat:
Borde inte du koncentrera dig på sexköparna som bryter mot sexköpslagen istället för att tjafsa emot när seriösa skribenter försöker få till en saklig debatt kring den nya lagen? Om du har problem med yttrandefrihet så är kanske FB fel forum för dig?

Det går inte komma ifrån att det är en liten marginaliserad grupp som köper sexuella tjänster online, det kan inte heller anses som friskt sunt beteende att köpa sexuella tjänster online av prostituerade kvinnor som med stor sannolikhet har män eller nätverk bakom sig som tar del av inkomsterna. Nu pratar vi om kvinnliga "kreatörer " internationellt sett, inte bara om de svenska nakenkreatörerna som fått se sina inkomster krympa betänkligt pga den nya lagen.

Om du är intresserad av en seriös och saklig debatt så får du anstränga dig lite mer, just nu tillför du ingenting av värde tyvärr.

Men... du säger ju samma sak om och om igen, märker du verkligen inte det?

...med stor sannolikhet... och så vidare, inte det minsta sakligt heller.

Jag förstår att du inte vill gå in på dina personliga motiv för ditt maniska postande, men du lär inte ändra någons uppfattning, snarare gör du en stark insats för att bekräfta bilden av dem som är för denna typ av lagar.
Citera
2025-08-05, 18:16
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Hur kan du lova något som du inte ens kan bevisa?

Antalet män som någon gång köpt sex ligger på 9 procent, det ska vi jämföra med att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män ger sitt stöd till sexköpslagen.

De män som besöker CAM sajter eller som har besökt digitala bordeller och plattformar för sexhandel borde därför vara avsevärt lägre än 9 procent.

Vi pratar alltså om en liten marginaliserad grupp som nu dessutom har fått en ny sexköpslag att tampas med.
Är väl inget konstigt många kvinnor vill ha sexköpslagar och förbud mot strippklubbar. Dom är ju rädda för konkurrens. Dom skiter i dom prostituerade dom vill bara inte ha konkurrens. Märkt då jag en gång debatterade med en tjej om denna lagen hon började slåss nästan så ilsken vart hon. Sen har vi dom kvinnor som är avundsjuka för att dom är gamla och fula och bittra för att unga snygga tjejer kan tjäna pengar på onlyfans tex. Men återigen skall man ta dina fantasi siffror med en nypa salt. Sen är ju du också en sån som länkar till fejk undersökningar från staten. Statens fejk undersökningar.
Senast redigerad av rudi1985 2025-08-05 kl. 18:21.
Citera
2025-08-05, 21:52
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Om du kollar på dom som är svenska only fans tjejer kommer du se väldigt snygga och fräscha tjejer. Låt folk göra vad dom vill. Du lider av hat mot tjejer som säljer sex.

Hela det svenska moralistiska ideologiska etablissemanget lider av det, och eftersom folkvalda och statens hejdukar öppet förespråkar och promotar hatretoriken så får det såklart effekten att tanketröga grottmongon rapar upp och repeterar hetsen överallt i samhället.
Citera
2025-08-06, 01:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Är väl inget konstigt många kvinnor vill ha sexköpslagar och förbud mot strippklubbar. Dom är ju rädda för konkurrens. Dom skiter i dom prostituerade dom vill bara inte ha konkurrens.

Dina förvirrade teorier motsägs av fakta, hela 63 procent av Sveriges män är också för sexköpslagen.

Den här tråden handlar inte heller om strippklubbar utan om den nya sexköpslagen så blanda inte ihop korten.

Riksdagen består dessutom av 193 manliga och 156 kvinnliga ledamöter sist jag kollade så din vansinniga teori om att kvinnorna inte vill ha konkurrens motsägs alltså av den manliga övervikten. Du känner kanske till att nya lagar röstas igenom i riksdagen? Den nya sexköpslagen är bara en i raden av nya lagar som har sett dagens ljus nu i år.

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Märkt då jag en gång debatterade med en tjej om denna lagen hon började slåss nästan så ilsken vart hon. Sen har vi dom kvinnor som är avundsjuka för att dom är gamla och fula och bittra för att unga snygga tjejer kan tjäna pengar på onlyfans tex. Men återigen skall man ta dina fantasi siffror med en nypa salt. Sen är ju du också en sån som länkar till fejk undersökningar från staten. Statens fejk undersökningar.

Du hittar bara på saker, du har inte debatterat med någon tjej som blev ilsken.

Du glömmer dessutom bort att de unga och snygga prostituerade tjejerna på Onlyfans tex blir också gamla, fula och bittra till slut. Det finns inga lyckliga prostituerade i 50 och 60-års åldern när livet och åldern har tagit ut sin rätt.

Man undrar faktiskt hur många nakenkreatörer på OF tex har tänkt sig att deras liv ska se ut om 20-25 år när det är för sent att börja tänka på framtiden med utbildning, jobb och familj &barn osv?

Du har kanske några råd att ge dessa kvinnor som idag ägnar sig åt prostitution online? Ska de fortsätta med sitt "yrke" tills de är gamla och utslitna och ingen är intresserad längre?
Citera
2025-08-06, 02:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Om du kollar på dom som är svenska only fans tjejer kommer du se väldigt snygga och fräscha tjejer. Låt folk göra vad dom vill. Du lider av hat mot tjejer som säljer sex. Du har svårt att se problemet när ingen som intr far illa vill prata med myndigheter eller forskare

De unga och snygga nakenkreatörerna på Onlyfans kommer inte att vara unga, snygga och fräscha för evigt utan till slut kommer också de att bli gamla trötta tanter som ingen är intresserad av. Jag bad en annan skribent att ge några råd vad de ska göra nu idag för att undvika att hamna i åldersfällan om 20-25 år när tåget har gått vad gäller utbildning, jobb, familj och barn men du kan kanske svara istället?

Dina tröttsamma försvarstal för sexköp och prostitution går bara ut på att försöka normalisera sexhandeln online och IRL eftersom du tjänar ditt uppehälle där. Du vägrar att se till alla de negativa sidor som finns kring prostitution.

Nåt har ju helt uppenbart gått snett i din tankevärld, dina åsikter känns väldigt avvikande om vi betänker att hela 91 procent av Sveriges kvinnor är för sexköpslagen. Hoppas att du någon gång inser detta.
Citera
2025-08-06, 02:13
Medlem
flytandelyckas avatar
Svenskar brukar ofta slå sig för bröstet och säga att man minsann är liberal och att Sverige är ett så liberalt land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in