2025-08-05, 12:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nu ska vi inte märka ord, då blir det aldrig någon vidare diskussion. Då skulle jag ju kunna hävda att komma med Aftonbladet som källa på att inga kvinnor frivilligt ägnar sig åt detta, är att göra sig själv till åtlöje.

Bara för att du aldrig har träffat några kvinnor som sysslar med OF frivilligt betyder ju inte att det är så verkligheten ser ut. Har du stort umgänge? Fråga runt lite bland vänner och bekanta så kommer du säkert höra att det finns någon som känner någon som...

Det är givetvis svårare att hitta någon i 80-årsåldern som pysslar med sånt, men så gammal tror jag inte att du är. De jag känner är i 45-årsåldern, vilket betyder att det finns kvinnor i alla åldrar som kan dra in en slant på OF, om de nu är lagda åt det hållet.

Sedan har du drösvis med podcasts inom dokumentärer (svenska också) där de pratar med yngre tjejer och kvinnor som gladeligen berättar om hur de gjort om sovrummet hemma till en mindre studio för att spela in sitt eget OF-material, antingen ensamma eller tillsammans med sin pojkvän. Ofta är dessa personer inte blåsta i huvudet som många tror, de utnyttjar istället blåsta män för att nå ekonomiska mål. Pengarna investerar de också smart.

Det är väl bara bra att de uppmanar sina kunder att kringgå lagen. Det är ju ett bevis för att det finns kvinnor som faktiskt gillar det de gör och vill fortsätta tjäna pengar.

Du ska dock ha beröm för att du för en gångs skull bryr dig om kvinnor.

Du ska ha beröm för att du endast känner två kvinnor som säljer sex online, det brukar väl heta att "säg mig med vem du umgås så ska jag säga dej vem du är" 😁

Du har också en rätt avvikande syn på lagstiftning eftersom du anser att det är bra att kvinnorna uppmanas sina kunder att bryta mot lagen. Gäller det bara sexköp eller även helt andra brott? Du tycker alltså att det är bra att människor bryter mot lagen?

Hur många pensionärer tror du att det finns som sitter och blickar tillbaka på ett lyckat arbetsliv som prostituerad? Är det något att sitta berätta för barnbarnen när mormor var aktiv som "glädjeflicka" med många nöjda kunder som bröt mot sexköpslagen ☺️

Måste även tillägga att du har en väldigt märklig kvinnosyn eftersom du ser kvinnokroppar som vilken handelsvara som helst, har du verkligen tänkt igenom det där ordentligt?
Citera
2025-08-05, 14:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Nej vuxna män och kvinnor kan ta ansvar själva för hur mycket dom runkar knullar eller kollar porr eller har sex grejer online.

Du länkar till källor föratt få ihop din illusion om en verklighet som inte finns. Du har helt enkelt inte lärt dig att vuxna är ansvariga för sin egen sexualitet om det sker i samtycke.

Alla studier jag läst om sexköp är bristfälliga dom saknar styrka och det är så pass fåtal som deltar för vem vill delta när sveriges system ser ut såhär, dels blandar man in andra problem och också att det ligger djupa normer i Sverige om att hora är något fult. En kvinna som ligger skall bli utstött, en kvinna som säljer sex är offer och saknar värde och talan.

Att säga att sexualitet mellan vuxna som sker frivlligt är ett hor mot demokratin privatliv sexualiteten. Snart förbjuds väll anal sex också.

Återigen ignorerar du att prostitution är intimt förknippat med sexuell exploatering, koppleri, hallickar, psykisk ohälsa, tvång, människohandel, trafficking, drogmissbruk etc och det är en bidragande orsak till att sexköp och sexförsäljning ses som någonting förkastligt.

Det är dessutom en milsvid skillnad mellan frivilliga sexuella relationer utan inslag av ekonomisk ersättning jämfört med prostitution som ofta är organiserad i vinstsyfte.

Det spelar inte heller någon roll hur många debattinlägg du skriver, den nya sexköpslagen är här för att stanna och det får du helt enkelt acceptera.

Du borde åtminstone vara lite glad att en ny lag kan få så pass stor effekt efter så kort tid, våra lagstiftare i riksdagen kan bara dom vill.
Citera
2025-08-05, 14:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Nej sidorna kommer inte låsa upp för svenskar tyvärr

Men nu är det väl ändå bara en liten marginaliserad grupp som blir direkt "lidande" av den nya sexköpslagen? Är det verkligen någonting att bli upprörd över?

Kan inte du istället ägna din tid och energi åt någonting mer vettigt än att sponsra och göda arbetsskygga nakenkreatörer på OF?
Citera
2025-08-05, 14:33
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu är det väl ändå bara en liten marginaliserad grupp som blir direkt "lidande" av den nya sexköpslagen? Är det verkligen någonting att bli upprörd över?

Kan inte du istället ägna din tid och energi åt någonting mer vettigt än att sponsra och göda arbetsskygga nakenkreatörer på OF?
Liten? Gosse kan lova dej det är hundratusentals i Sverige som använt CAM siter. Ni ska bekämpas era vidriga feminist as.
Citera
2025-08-05, 14:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Liten? Gosse kan lova dej det är hundratusentals i Sverige som använt CAM siter.

Hur kan du lova något som du inte ens kan bevisa?

Antalet män som någon gång köpt sex ligger på 9 procent, det ska vi jämföra med att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män ger sitt stöd till sexköpslagen.

De män som besöker CAM sajter eller som har besökt digitala bordeller och plattformar för sexhandel borde därför vara avsevärt lägre än 9 procent.

Vi pratar alltså om en liten marginaliserad grupp som nu dessutom har fått en ny sexköpslag att tampas med.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-08-05 kl. 14:42.
Citera
2025-08-05, 15:37
Medlem
Citat:

Antalet män som någon gång köpt sex ligger på 9 procent, det ska vi jämföra med att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män ger sitt stöd till sexköpslagen.

De män som besöker CAM sajter eller som har besökt digitala bordeller och plattformar för sexhandel borde därför vara avsevärt lägre än 9 procent.

Vi pratar alltså om en liten marginaliserad grupp som nu dessutom har fått en ny sexköpslag att tampas med.

...och ändå har du skrivit oräkneliga inlägg om denna för dig så marginella grupp och företeelse...varför?

Du upprepar samma argument och gissningar baserade på fördomar och moraliserande gång på gång. Om det är så marginellt: vad motiverar dig att skriva alla dessa inlägg? Du är ju uppenbarligen väldigt nöjd med lagändringen, så varför lägger du så mycket tid och energi på att tjata med oss som inte tycker att lagändringen bara berör en marginell grupp eller utveckling?

Börjar mer och mer se dig som en sorts haverist, som av oklar anledning blivit fixerad vid dessa frågor. Vad har du varit med om som fått dig att bli så fanatisk? Anar någon form av personlig tragedi, kanske i din släkt eller liknande... Trodde först att du bara är en simpel Maktkramare, men det verkar vara mer personligt. Mitt råd till dig är, att eftersom du är så nöjd med lagen och den Svenska attityden till sexköp, så kanske det finns annat att fokusera på för dig?

Upp till dig förstås, men särskilt friskt verkar inte ditt spammande.
Citera
2025-08-05, 15:50
Avslutad
Citat:
Du ska ha beröm för att du endast känner två kvinnor som säljer sex online, det brukar väl heta att "säg mig med vem du umgås så ska jag säga dej vem du är" 😁

Du har också en rätt avvikande syn på lagstiftning eftersom du anser att det är bra att kvinnorna uppmanas sina kunder att bryta mot lagen. Gäller det bara sexköp eller även helt andra brott? Du tycker alltså att det är bra att människor bryter mot lagen?

Hur många pensionärer tror du att det finns som sitter och blickar tillbaka på ett lyckat arbetsliv som prostituerad? Är det något att sitta berätta för barnbarnen när mormor var aktiv som "glädjeflicka" med många nöjda kunder som bröt mot sexköpslagen ☺️

Måste även tillägga att du har en väldigt märklig kvinnosyn eftersom du ser kvinnokroppar som vilken handelsvara som helst, har du verkligen tänkt igenom det där ordentligt?

Det är ju kvinnorna själva som bestämmer om de vill ägna sig åt OF och inte jag. Hur gör det att jag har en märklig kvinnosyn?

Om jag skulle ägna mig åt att sitta på OF och runka i kameran samtidigt som jag knullar mig själv med en dildo och kvinnor finner nöje i att betala för att se mig göra så, skulle det göra att kvinnor har en märklig syn på vad män gör med sina kroppar och att de främjar manlig prostitution?

De betalar ju för något de själva tänder på och jag själv är ju då den som annonserar om vilka tjänster jag erbjuder.

Sen är det inte bara män som betalar för att se sexuellt innehåll på OF. Det finns gott om kvinnor som gör det också, vad är din åsikt om det?
Citera
2025-08-05, 15:52
Medlem
Citat:
Tidigare påstod du att man hade inte utvärderat den första sexköpslagen, jag bevisade att du hade fel som vanligt ☺️

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2010/07/sou-201049/

Allt går att motverka med lämplig lagstiftning.

Ett stort antal e-prostituerade är upprörda över den nya sexköpslagen, det finns även nakenkreatörer som hotar att flytta utomlands, andra sexsäljare uppmanar sina kunder att kringgå och "runda" den nya sexköpslagen med utländska bankkort och VPN.

https://www.dn.se/sverige/polisen-onlyfans-profiler-forsoker-runda-nya-sexkopslagen/

Allt detta pekar entydigt på att den nya sexköpslagen har stor påverkan på sexhandeln online.

Man har gjort en utvärdering men själva resultatet av den verkar inte stämma överens med innehållet. Det saknas helt det andra perspektivet. Man resonerar att sexköpslagen fungerat för att det nästan inte finns gatuprostution längre. Man tar upp att man vet att den flyttat. Och genom att gatu prostution minskat säger man då att sexköpslagen fungerat. Vilket det helt uppenbart inte gjort. Det är verkligen ingen med kritisk analys som varit med och deltagit!
Citera
2025-08-05, 15:54
Medlem
Citat:

Hahah du behöver ju hjälp. Tror snarare 5 av 10 köpt av alla män, varför skulle dom vilja delta i Sifo undrrsökning, det skulle aldrig jag göra, det kopplas till min identitet.
Citera
2025-08-05, 16:01
Medlem
Citat:
Liten? Gosse kan lova dej det är hundratusentals i Sverige som använt CAM siter. Ni ska bekämpas era vidriga feminist as.

Ja jag strejkar börjar gå runt med kort kort kanske dags börja gå med extremt sexiga kläder, har så mycket sånt hemma. Dom försöker föra en agenda om att bara traditionellt äktenskap erkänns där dessutom giftmålsbalken reglerar makarnas ekonomi.
Citera
2025-08-05, 16:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
...och ändå har du skrivit oräkneliga inlägg om denna för dig så marginella grupp och företeelse...varför?

Du upprepar samma argument och gissningar baserade på fördomar och moraliserande gång på gång. Om det är så marginellt: vad motiverar dig att skriva alla dessa inlägg? Du är ju uppenbarligen väldigt nöjd med lagändringen, så varför lägger du så mycket tid och energi på att tjata med oss som inte tycker att lagändringen bara berör en marginell grupp eller utveckling?

Börjar mer och mer se dig som en sorts haverist, som av oklar anledning blivit fixerad vid dessa frågor. Vad har du varit med om som fått dig att bli så fanatisk? Anar någon form av personlig tragedi, kanske i din släkt eller liknande... Trodde först att du bara är en simpel Maktkramare, men det verkar vara mer personligt. Mitt råd till dig är, att eftersom du är så nöjd med lagen och den Svenska attityden till sexköp, så kanske det finns annat att fokusera på för dig?

Upp till dig förstås, men särskilt friskt verkar inte ditt spammande.

Borde inte du koncentrera dig på sexköparna som bryter mot sexköpslagen istället för att tjafsa emot när seriösa skribenter försöker få till en saklig debatt kring den nya lagen? Om du har problem med yttrandefrihet så är kanske FB fel forum för dig?

Det går inte komma ifrån att det är en liten marginaliserad grupp som köper sexuella tjänster online, det kan inte heller anses som friskt sunt beteende att köpa sexuella tjänster online av prostituerade kvinnor som med stor sannolikhet har män eller nätverk bakom sig som tar del av inkomsterna. Nu pratar vi om kvinnliga "kreatörer " internationellt sett, inte bara om de svenska nakenkreatörerna som fått se sina inkomster krympa betänkligt pga den nya lagen.

Om du är intresserad av en seriös och saklig debatt så får du anstränga dig lite mer, just nu tillför du ingenting av värde tyvärr.
Citera
2025-08-05, 16:14
Medlem
Citat:
Borde inte du koncentrera dig på sexköparna som bryter mot sexköpslagen istället för att tjafsa emot när seriösa skribenter försöker få till en saklig debatt kring den nya lagen? Om du har problem med yttrandefrihet så är kanske FB fel forum för dig?

Det går inte komma ifrån att det är en liten marginaliserad grupp som köper sexuella tjänster online, det kan inte heller anses som friskt sunt beteende att köpa sexuella tjänster online av prostituerade kvinnor som med stor sannolikhet har män eller nätverk bakom sig som tar del av inkomsterna. Nu pratar vi om kvinnliga "kreatörer " internationellt sett, inte bara om de svenska nakenkreatörerna som fått se sina inkomster krympa betänkligt pga den nya lagen.

Om du är intresserad av en seriös och saklig debatt så får du anstränga dig lite mer, just nu tillför du ingenting av värde tyvärr.

Vi är tusentals och är ingen liten marginaliserad grupp. Min inkomst har ökat. Det är viktigt att ha flera ställen och olika typer av försäljning så står man helt säker tex tele sex chatt videos cam trosor osv.

Om folket inte samtycker till din nya lagen kommer den inte kunna upprätthållas, så var det med förbjudna dansbanor förr i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in