2025-08-03, 18:53
Medlem
rudi1985s avatar
https://www.dn.se/sverige/polisen-onlyfans-profiler-forsoker-runda-nya-sexkopslagen/.
Citera
2025-08-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det vet inte vi, det vet inte du.

Med stor sannolikhet har många camtjejer i Sverige män bakom sig som främjar deras prostitution på nätet på olika sätt och "hjälper" till med exempelvis fotografering, filmning och annat kring sexhandeln och de gör inte detta utan ekonomisk ersättning. Näthallickar är ett annat ord för denna stinkande kommers.

Den nya sexköpslagen kommer med överhängande sannolikhet att minska antalet "nakenkreatörer" och så också minska antalet personer som drar ekonomisk vinning av deras sexförsäljning online.

Du visar på en lite märklig kvinnosyn tycker jag, jag tror du underskattar tjejerna. Det finns många tjejer som gör detta utan ha en män bakom sig. Det finns kvinnor som älskar andra kvinnor. Är det OK om en man är på en internetsida för dig?
Citera
2025-08-04, 13:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
https://www.dn.se/sverige/polisen-onlyfans-profiler-forsoker-runda-nya-sexkopslagen/.

Det låter helt vansinnigt att uppmana sexköpare att kringgå den nya sexköpslagen med hjälp av utländska bankkort och VPN. Vore inte det en betydligt bättre idé att dessa arbetsskygga nakenkreatörer lämnar prostitutionen och skaffar sig en yrkesutbildning när förutsättningarna har ändrats pga den nya lagen?

Borde inte också Onlyfans samarbeta här med myndigheter i Sverige och stänga av svenska kreatörer på livstid om de aktivt uppmanar sexköpare att runda den nya sexköpslagen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-08-04 kl. 13:38. Anledning: Tillägg
Citera
2025-08-04, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argman62
Du visar på en lite märklig kvinnosyn tycker jag, jag tror du underskattar tjejerna. Det finns många tjejer som gör detta utan ha en män bakom sig.

Hur vet du det? Har de sagt det till dig? Hur vet du att de inte har nätverk eller män bakom sig?

Att betrakta dessa sexsäljande kvinnor som duktiga entreprenörer och egenföretagare samtidigt som prostitution sedan länge är intimt förknippat med sexuell exploatering, koppleri, människohandel, trafficking, tvång, utnyttjande etc låter väldigt motsägelsefullt.

Du ger dessutom uttryck för en rätt konstig kvinnosyn när du ser kvinnor som handelsvaror som kan köpas och säljas på exempelvis LiveJasmin. Man får också intrycket att du ser dig själv som lättlurad när du hänger med "tjejerna" där ☺️

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025
Citera
2025-08-04, 13:44
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Har de sagt det till dig? Hur vet du att de inte har nätverk eller män bakom sig?

Att betrakta dessa sexsäljande kvinnor som duktiga entreprenörer och egenföretagare samtidigt som prostitution sedan länge är intimt förknippat med sexuell exploatering, koppleri, människohandel, trafficking, tvång, utnyttjande etc låter väldigt motsägelsefullt.

Du ger dessutom uttryck för en rätt konstig kvinnosyn när du ser kvinnor som handelsvaror som kan köpas och säljas på exempelvis LiveJasmin. Man får också intrycket att du ser dig själv som lättlurad när du hänger med "tjejerna" där ☺️

Jag fick aldrig svar på min fråga.
Var den verkligen så svår?

Citat:
Vilken erfarenhet är det som gör att du har så stor kunskap inom detta,
eftersom du helat tiden påpekar för de som du diskuterar med att de enbart kan prata ut eget perspektiv?

Det kommer garanterat att visa sig snart att denna lag är verkningslös ...
Citera
2025-08-04, 14:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Det kommer garanterat att visa sig snart att denna lag är verkningslös ...

Helt uppenbart är inte den nya lagen verkningslös eftersom det finns Onlyfans-profiler som uppmanar sina kunder att runda den nya sexköpslagen ☺️

https://www.dn.se/sverige/polisen-onlyfans-profiler-forsoker-runda-nya-sexkopslagen/
Citera
2025-08-04, 14:55
Medlem
Citat:
Helt uppenbart är inte den nya lagen verkningslös eftersom det finns Onlyfans-profiler som uppmanar sina kunder att runda den nya sexköpslagen ☺️

https://www.dn.se/sverige/polisen-onlyfans-profiler-forsoker-runda-nya-sexkopslagen/

Så min fråga var för svår?
Senast redigerad av Extra-Allt 2025-08-04 kl. 14:58.
Citera
2025-08-04, 17:43
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Det låter helt vansinnigt att uppmana sexköpare att kringgå den nya sexköpslagen med hjälp av utländska bankkort och VPN. Vore inte det en betydligt bättre idé att dessa arbetsskygga nakenkreatörer lämnar prostitutionen och skaffar sig en yrkesutbildning när förutsättningarna har ändrats pga den nya lagen?

Borde inte också Onlyfans samarbeta här med myndigheter i Sverige och stänga av svenska kreatörer på livstid om de aktivt uppmanar sexköpare att runda den nya sexköpslagen?
Varför kallar du dem arbetsskygga hela tiden? Är skitsnack. För några år sedan brukade jag träffa en eskort och hon jobbade som sjuksköterska vid sidan av. Så dom
Är inte arbetsskygga du pratar alltid på ett förnedrande sätt om eskort arbetare det bevisar att dom med sämst kvinnosyn är ni stödjare av denna sjuka diktatur lag.
Citera
2025-08-04, 17:45
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:

Den är verkningslös allt fortsätter som vanligt på sajterna resten av Europas demokratiska länder har inte denna bajs lag. Så att lilla Sverige förbjuder påverkar inte ett dugg. Nä ni vill bara förtrycka eskort arbetare och sexköpare det är det enda ni vill. Ni ska bekämpas så är det bara.
Citera
2025-08-04, 19:03
Medlem
Citat:

Haha du kan bara drömma en våt dröm om att folk kommer sluta. Vi vill inte ha andra jobb vi gillar att visa upp oss för pengar. Behöver inte ens någon som styr kan onanera och få pengarna utan uppmaningar. Trodde du led av en utmattningssyndrom, det måste vara jobbigt för dig att så många tjejer gör detta frivlligt, kanske dags prata med en psykolog varför du har så dålig kvinnosyn. Har satt mig in i detta ganska bra nu. Forskning styrker inte att sexköpslagen gör något bra. Forskning säger att det är svårt att bedriva och få kunskap när ingen vill prata med myndigheter. Endast offer pratar därför ses en ensidig bild.
Citera
2025-08-04, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Den är verkningslös allt fortsätter som vanligt på sajterna resten av Europas demokratiska länder har inte denna bajs lag. Så att lilla Sverige förbjuder påverkar inte ett dugg. Nä ni vill bara förtrycka eskort arbetare och sexköpare det är det enda ni vill. Ni ska bekämpas så är det bara.

Personligen tror jag dom sidorna som stängt kommer att öppna upp. Jag tror vpn, säkra appar som signal webb sidor som brave skyddar indevider. också dags skaffa säkrare mall konton lösenord osv. För sexarbetare kan det nog vara lägligt överlag att skaffa kamerabevakning hemma och säkrare system.

Sen att skaffa nya betalningsmedel är väll också att rekommendera.
Citera
2025-08-04, 19:18
Avslutad
Citat:

Jag har ett par kvinnliga bekanta som har OF och drar in lite extra den vägen. Det är vanligare än du tror. De sitter hemma i tryggheten och tjänar pengar på något de själva går igång på. Kan inte se varför det skulle vara så konstigt. Sen kan man ju ha olika åsikter om kvinnor som ägnar sig åt det, men vem bryr sig egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in