2025-08-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Inte? Jag har uppfattat den som om den verkligen handlar om vem en kvinna helst skulle möta i skogen, en främmande man eller en björn. Det är förutsättningarna, för man in andra faktorer kan man förstås diskutera det, men det är inte längre samma diskussionen.

Det är vad den handlar om men de vill modifiera frågan i efterhand (flytta målstolparna). Allting för att ha rätt till varje pris.
Citera
2025-08-04, 14:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast hela poängen med frågan är ju att man inte vet det. Och det behöver inte betyda att den inte "ska" tolkas bokstavligt.

Exakt. Och då kan vi bara vända oss mot statistiken som förklarar klart och tydligt varför så många kvinnor svarar "björnen".
Citera
2025-08-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Exakt. Och då kan vi bara vända oss mot statistiken som förklarar klart och tydligt varför så många kvinnor svarar "björnen".

Det finns ingen statistik som förklarar det.
Citera
2025-08-04, 14:45
Medlem
Citat:

Vi förstår varför vissa kvinnor svarar som de gör och vi förstår det emotionella perspektivet samt att det är vanligare med attacker ifrån män än ifrån björnar riktade mot kvinnor. Det är ett avklarat kapitel sedan länge så varför tar du upp det om och om igen när vi håller med dig på den biten? Jo, det gör du givetvis för att skapa distraktion då du inte vill backa upp andra uttalanden som du har gjort.

Du har inga belägg för att det är farligare att möta en man än en björn.

Det du sysslar med är att upprepa något som du inte har belägg för enbart för att provocera. Det är vad du sysslar med. Sådant beteende borde inte vara tillåtet.

Du borde få en rejäl varning då du fortsätter göra uttalanden på mäns bekostnad som du inte har förmått att bestyrka.

Tänk om vi skulle tramsa på samma sätt och säga: ''Kvinnor är mer korkade än apor''. Och så ber du om en referens på det och så ger inte vi dig en korrekt referens och bara fortsätter med samma uttalande: ''Kvinnor är mer korkade än apor''.

Ditt beteende är ett uttryck för manshat.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-04 kl. 14:54.
Citera
2025-08-04, 14:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Vi förstår varför vissa kvinnor svarar som de gör och vi förstår det emotionella perspektivet samt att det är vanligare med attacker ifrån män än ifrån björnar riktade mot kvinnor.

Så vad är problemet? Det är detta jag har hävdat hela tiden. Och vilka andra perspektiv än det emotionella tycker du att kvinnor ska svara utifrån och varför?
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-04 kl. 14:59.
Citera
2025-08-04, 14:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du har inga belägg för att det är farligare att möta en man än en björn.

Det du sysslar med är att upprepa något som du inte har belägg för enbart för att provocera. Det är vad du sysslar med. Sådant beteende borde inte vara tillåtet.

Du borde få en rejäl varning då du fortsätter göra uttalanden på mäns bekostnad som du inte har förmått att bestyrka.

Tänk om vi skulle tramsa på samma sätt och säga: ''Kvinnor är mer korkade än apor''. Och så ber du om en referens på det och så ger inte vi dig en korrekt referens och bara fortsätter med samma uttalande: ''Kvinnor är mer korkade än apor''.

Ditt beteende är ett uttryck för manshat.

Jo jag har statistiken bakom mig som visar klart och tydligt att män är farligare för kvinnor än björnar. Sen att du med flera är så jävla tröga och korkade att ni inte förstår kan jag inte ta ansvar för.

Sen den vanliga harangen av personangrepp från dig.
Citera
2025-08-04, 15:00
Medlem
Citat:
Så vad är problemet? Det är detta jag har hävdat hela tiden. Och vilka andra perspektiv än det emotionella tycker du att kvinnor skulle svara utifrån och varför?

Jag har redan förklarat vad problemet är. Problemet är att du säger saker som du inte har kunnat bestyrka. Exempelvis att män är farligare än björnar för kvinnor. Sedan när man frågar dig om bevis för detta så länkar du till en massa statistik om att kvinnor råkar ut för mkt våld ifrån män. Detta bestyrker inte ditt uttalande. Så varför fortsätter du länka till det för och köra med samma uttalanden? Jo, för du är enbart här på FB för att provocera och sprida felaktigheter. Du borde varnas rejält av moderatorer.
Citera
2025-08-04, 15:01
Medlem
Citat:
Jo jag har statistiken bakom mig som visar klart och tydligt att män är farligare för kvinnor än björnar. Sen att du med flera är så jävla tröga och korkade att ni inte förstår kan jag inte ta ansvar för.

Sen den vanliga harangen av personangrepp från dig.

Det är du som är för trög och korkad för att förstå att din statistik inte alls visar det du påstår.
Citera
2025-08-04, 15:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag har redan förklarat vad problemet är. Problemet är att du säger saker som du inte har kunnat bestyrka. Exempelvis att män är farligare än björnar för kvinnor. Sedan när man frågar dig om bevis för detta så länkar du till en massa statistik om att kvinnor råkar ut för mkt våld ifrån män. Detta bestyrker inte ditt uttalande. Så varför fortsätter du länka till det för och köra med samma uttalanden? Jo, för du är enbart här på FB för att provocera och sprida felaktigheter. Du borde varnas rejält av moderatorer.

Vilka andra perspektiv än det emotionella tycker du att kvinnor ska svara utifrån och varför?

Återigen - Statistiken visar klart och tydligt att män är farligare för kvinnor än björnar. Att du med flera är för jävla korkade för att förstå kan jag inte ta ansvar för.
Citera
2025-08-04, 15:07
Medlem
Citat:

OK, låt oss ignorera alla källor. Presentera enbart det logiska argumentet. Premisser och slutsatser. Du behöver inte länka till källor. Förklara med ett logiskt giltigt argument hur du har kommit fram till slutsatsen att män är farligare. Jag vill enbart se hur du resonerar.

Kör igång.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-04 kl. 15:10.
Citera
2025-08-04, 15:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
OK, låt oss ignorera alla källor. Presentera enbart det logiska argumentet. Premisser och slutsatser. Du behöver inte länka till källor. Förklara med ett logiskt giltigt argument hur du har kommit fram till slutsatsen att män är farligare. Jag vill enbart se hur du resonerar.

Kör igång.

Ok, jag ska uttrycka mig så enkelt och kortfattat som möjligt.

Björn - undviker kvinna. Kvinna kan "lita" på björn.

Män - oftast snäll mot kvinna. Ibland riktigt grym mot kvinna. Kvinna kan inte riktigt lita på män.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-04 kl. 15:23.
Citera
2025-08-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ok, jag ska uttrycka mig så enkelt och kortfattat som möjligt.

Björn - undviker kvinna. Kvinna kan "lita" på björn.

Man - oftast snäll mot kvinna. Ibland riktigt grym mot kvinna. Kvinna kan inte riktigt lita på man.

Jag bad om ett argument. Så du medger alltså att du inte har något argument att presentera?

Bedömning: Uttalande obestyrkt.

Fortsätt tramsa du.

OBS: Moderatorer, observera hennes nivå och omogna beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in