Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Så samtyckeslagen gör att folk behöver tänka om kring sex. Okej. För mig låter det som en hemsk utveckling när staten skapar lagar som gör att folk måste "tänka om" kring hur de har sex.
Staten ska inte reglera folks sexliv i min mening.
Lagen är till för att offer för oaktsam våldtäkt ska få upprättelse. Och för att straffa våldtäktsförövare. Och vara vägledande för vad man inte får göra. Det är vad lagen är till för.
Om
du eller andra har problem med lagen kring oaktsam våldtäkt pga att ni då inte vågar dejta kvinnor etc. Så behöver
du/ni tänka om hur ni gör i sådana situationer.
Och då är
mitt råd: börja dejta gentlemannamässigt.
Prata, lär känna, ta promenader, gå på bio, bjud varandra på mat, pussas, kramas och kyssas. De första dejterna. Tills ni känner er som ett par. Och du vet vad hon gillar/inte gillar/inte vill sexuellt. Hör sedan om samtycke till sex finns och ligg med henne utifrån de ramar hon har sagt är ok. Stäm av samtycke vid oklarheter. Då lär sexet vara fint och bra. Ingen anklagelse om oaktsam våldtäkt, inte.
Det är ju vid
tillfälliga sexuella kontakter där man knappt känner varandra Risken är som störst för oaktsam våldtäkt.
Så lär känna henne, innan sex. Så minskar du risken radikalt för oaktsam våldtäkt. Gå tillbaka till lite gamla ideal, helt enkelt.
Detta är givetvis bra för parbildandet också. Och parbildandet är positivt för barnalstrandet.
Varför sådana problem med detta? Är du inte stockkonservativ? Då borde väl seriöst dejtande innan sex, vara helt rätt för dig.