Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, men jag vet hur människor fungerar. Och att folk gillar att känna ömsesidig förälskelse och att ömsesidig förälskelse leder till samtyckande sex och kaninfas. Detta är tidlöst.

Dagens dejtingkultur ligger i total osynk/o-fas med hur människor fungerar.

Så. Gå tillbaka till hederlig uppvaktning, lära känna varandra, hångla, promenader. Invänta sex tills båda är förälskade och därmed verkligen vill. Detta motverkar att råka utsätta någon för oaktsam våldtäkt.och det motverkar att bli falskt anmäld för våldtäkt.

Det är irrelevant. Dagens omständigheter gör dina råd oapplicerbara. Varenda tjej idag har hundratals killar som står på kö, redo att träffa henne med minsta möjliga varsel. Du får ingen tid på dig att bygga upp någon förälskelse. Är hon inte kär och kåt inom de första 10 minuterna är det friendzone, tack och hej och next.

Så fungerar det idag. Det märks att du har noll koll och tror att det fortfarande är 1987. Dina råd är alltså meningslösa och irrelevanta idag 2025. I alla fall för personer under 40 och definitivt under 30.
Citera
2025-08-07, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det är irrelevant. Dagens omständigheter gör dina råd oapplicerbara. Varenda tjej idag har hundratals killar som står på kö, redo att träffa henne med minsta möjliga varsel. Du får ingen tid på dig att bygga upp någon förälskelse. Är hon inte kär och kåt inom de första 10 minuterna är det friendzone, tack och hej och next.

Så fungerar det idag. Det märks att du har noll koll och tror att det fortfarande är 1987. Dina råd är alltså meningslösa och irrelevanta idag 2025. I alla fall för personer under 40 och definitivt under 30.

Låter tragiskt.
Så är inte min verklighet. Är över 30.
Citera
2025-08-07, 23:40
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Låter tragiskt.
Så är inte min verklighet. Är över 30.

Det är inte de flesta 20 åringars verklighet heller.

Allt det här med att tjejer friendzonar killar efter 10 minuter om killen inte lyckas få henne kär och kåt och att tjejer har hundratals som står i kö för att dejta dem så fort de knäpper med fingrarna kommer från podcast bros och hook-up killarna med flera. De här hook-up killarna ser oftast extremt bra ut och kör en massa ganska basic psykologiska spel på dem de dejtar. De dejtar och sätter på hundratals tjejer. Sen lär de ut en massa pseudovetenskap till de mindre tursamma killarna och helst ska de köpa deras privatledda online kurser osv.

Dessutom handlar det mesta om hook-up, alltså inte hur man respekterar varandra och lever som ett team i 5, 10, 15 år och hur man får ett långvarigt förhållande att fungera.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-07 kl. 23:47.
Citera
2025-08-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är inte de flesta 20 åringars verklighet heller.

Allt det här med att tjejer friendzonar killar efter 10 minuter om killen inte lyckas få henne kär och kåt och att tjejer har hundratals som står i kö för att dejta dem så fort de knäpper med fingrarna kommer från podcast bros och hook-up killarna med flera. De här hook-up killarna ser oftast extremt bra ut och kör en massa ganska basic psykologiska spel på dem de dejtar. De dejtar och sätter på hundratals tjejer. Sen lär de ut en massa pseudovetenskap till de mindre tursamma killarna och helst ska de köpa deras privatledda online kurser osv.

Dessutom handlar det mesta om hook-up, alltså inte hur man respekterar varandra och lever som ett team i 5, 10, 15 år och hur man får ett långvarigt förhållande att fungera.

Du är precis som TomatKungen närmare 50 och har således ingen trovärdighet i denna fråga. Hur ni boomers dejtade på 90-talet har ingenting med dagens verklighet att göra.
Citera
2025-08-08, 00:19
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Du är precis som TomatKungen närmare 50 och har således ingen trovärdighet i denna fråga. Hur ni boomers dejtade på 90-talet har ingenting med dagens verklighet att göra.

Men Joeyboy, boomers är 40-talisterna (och fram till 60-talisterna).

Jag misstänker att du inte har så mycket erfarenhet av att dejta överhuvudtaget, hur gammal du nu än är. Misstänker att du är äldre än du vill erkänna.

Men ett tips på vägen är att inte lyssna på, inte enbart iallafall, en massa hook-up killar på nätet.
Citera
2025-08-08, 00:41
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Då får väl de män som känner sig unga nog att dejta, men som känner att de inte vågar pga. Lagen om oaktsam våldtäkt ta till sig av mina goda råd

Följer de mina goda råd, så kommer det bli lugnare och tryggare för dem att dejta. Här kommer råden igen i förenklad form:

Dejta gentlemannamässigt. Men kramar och pussar och hålla hand kan föras in tidigt om det "klickar". Avvakta med sex, tills det är lite mer ömsesidig förälskelse. Men var då noga med att inhämta samtycke. Undvik alkohol, så sinnena är öppna för signaler om att hon inte vill. Detta sättet att dejta på främjar även barnafödandet, eftersom detta sättet att dejta på leder till fler stabila förhållanden.

Blir inte många barn gjorda i hooked up kulturen/slit och släng-dejt kulturen. Väldigt få kvinnor vill ha barn med ett one night stand. Och risken ökar för oaktsam våldtäkt i en forcerade dejtingkultur.

Vet inte om vi kommer längre i diskussionen än såhär. Jag är nöjd med att ha tagit reda på att du och eventuellt andra som du vill lägga dig i hur människor har sex. Frivilligt sex kan numera innebära juridiska risker. Jag ser problem med det. Du tycker folk istället ska ändra hur de har sex för att minska de juridiska riskerna.
Frivilligt sex är en överordnad prioritering att det inte regleras, enligt mig. Det är något högst privat som inte staten eller tomatkungen ska lägga sig i.
Citera
2025-08-08, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Vet inte om vi kommer längre i diskussionen än såhär. Jag är nöjd med att ha tagit reda på att du och eventuellt andra som du vill lägga dig i hur människor har sex. Frivilligt sex kan numera innebära juridiska risker. Jag ser problem med det. Du tycker folk istället ska ändra hur de har sex för att minska de juridiska riskerna.
Frivilligt sex är en överordnad prioritering att det inte regleras, enligt mig. Det är något högst privat som inte staten eller tomatkungen ska lägga sig i.

Du verkar lite eljest nu.
Jag skriver att om man är rädd för att dejta kvinnor pga grund av lagen gällande oaktsam våldtäkt. Så ska man lyssna på mina råd. Följer man mina råd är det mycket låg sannolikhet att man råkar oaktsamt våldta någon eller bli falskt anklagad för våldtäkt.

Är man inte rädd för att dejta kvinnor, "trots" lagen gällande oaktsam våldtäkt. Därför att man har god koll på när samtycke finns/inte finns och man är noga med att samtycke finns, innan man har sex. Och man även ser till att dejta stabila kvinnor. Så har man inte samma behov av att lyssna på mina råd. Man reder sig bra själv och är socialt lyhörd.

Mina råd riktar sig alltså främst till de som är rädda för den nya lagen. Förstått?
Citera
2025-08-08, 04:28
Medlem
Citat:
Nej, lagen behövs verkligen inte. Begreppet "oaktsam våldtäkt" är fullständigt löjeväckande och ett feministiskt hittepå-begrepp. Lagen har redan orsakat stor skada och många förstörda liv. Det är dags att ta bort den innan fler unga män får sina liv förstörda.

Men om vi nu måste ha kvar den onödiga samtyckeslagen så måste åtminstone beviskraven höjas så att de hamnar i nivå med andra brott. Detsamma gäller för andra sexualbrott. Beviskraven är mycket lägre i sexualbrottmål jämfört med andra typer av brott. Det är ett vetenskapligt bevisat faktum (länkat några sidor bakåt i tråden), så det är ingen idé att du försöker förneka att det är så.

Dina jämförelser med mord är för dumma för att ens kommentera.

Jo, den behövs. Om du tex har samtyckande sex med en kvinna. Och så känner du plötsligt att du vill köra in stocken i henne analt. Sagt och gjort: du gör det utan att fråga. Hon blir rädd och vet inte vad hon ska göra, men säger ifrån efter några juck. Men mår ändå skit. Både fysiskt och psykiskt. Hon ville verkligen inte ha analsex. Och nu gjorde du så ändå och juckade på flera tag innan hon lyckades stoppa dig.

Kan du förstå att detta är en oaktsam våldtäkt? Du är totalt likgiltig inför om du har samtycke eller inte till analsexet, du kör på utan att fråga. Och skadar hennes psykiska och fysiska mående och tillit till män för lång tid framöver, rädd för att de ska ta sig friheter med hennes kropp som de inte får göra för henne... bra att du kan dömas för det.

Detta är bara ett av flera väldigt konkreta tillfällen då lagen kommer väl till pass.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-08-08 kl. 04:30.
Citera
2025-08-08, 04:42
Medlem
Citat:

Låter som du lyssnar för mycket på män som tjänar pengar på att sprida dessa lögner, för att sedan ge tips hur osäkra män ska "lyckas".

Mina råd är gratis. Och sanna. Lyssna på dem istället.

Går en kvinna på dejt med dig så är hon redan intresserad av dig och du kommer då ha mer, betydligt mer än 10 minuter på dig att få henne förälskad och kåt.

Men som sagt: kramar, pussar och hålla handen, när du märker att det är läge för det, så att du inte hamnar i friendzone. Lära känna varandra parallellt med kramar, hålla hand och pussar. Och kanske rentav en kyss, om det är läge för det. Allt detta bygger upp en god grogrund för ömsesidig förälskelse och kåthet och attraktion.

Att vänta med sex tills ömsesidig förälskelse har uppstått, förebygger att du skulle råka oaktsamt våldta henne. Och det förebygger även falsk anmälan om våldtäkt.

Vid forcerat sex där man knappt känner varandra, ökar risken för att man oaktsamt råkar våldta någon. Samt även risken att bli falskt snmäld. Så undvik forcerat sex där du knappt känner kvinnan om lagen om oaktsam våldtäkt skrämmer dig.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-08-08 kl. 04:46.
Citera
2025-08-08, 10:12
Medlem
Citat:
Låter som du lyssnar för mycket på män som tjänar pengar på att sprida dessa lögner, för att sedan ge tips hur osäkra män ska "lyckas".

Mina råd är gratis. Och sanna. Lyssna på dem istället.

Går en kvinna på dejt med dig så är hon redan intresserad av dig och du kommer då ha mer, betydligt mer än 10 minuter på dig att få henne förälskad och kåt.

Men som sagt: kramar, pussar och hålla handen, när du märker att det är läge för det, så att du inte hamnar i friendzone. Lära känna varandra parallellt med kramar, hålla hand och pussar. Och kanske rentav en kyss, om det är läge för det. Allt detta bygger upp en god grogrund för ömsesidig förälskelse och kåthet och attraktion.

Att vänta med sex tills ömsesidig förälskelse har uppstått, förebygger att du skulle råka oaktsamt våldta henne. Och det förebygger även falsk anmälan om våldtäkt.

Vid forcerat sex där man knappt känner varandra, ökar risken för att man oaktsamt råkar våldta någon. Samt även risken att bli falskt snmäld. Så undvik forcerat sex där du knappt känner kvinnan om lagen om oaktsam våldtäkt skrämmer dig.

Det spelar ingen roll om man så får betalt för att följa dina råd. De är lika värdelösa och oapplicerbara ändå i dagens kontext.

Vi lever i en tid av Tiktok och Instagram-reels. Det är snabba kickar och instant gratification som gäller. Dagens unga, särskilt kvinnor, har ett attention span så kort att det knappt är mätbart. Tror du på allvar att det skulle fungera annorlunda i dejtingsammanhang?

Newsflash: Det gör det inte.

"Klickar" det inte inom 10 minuter (snarare 5) så är det kört. Finns inte en chans att någon får tid på sig att i lugn och ro bygga upp någon förälskelse. Det fungerar inte så idag.

Män måste ta risker för att ha minsta chans på dejtingmarknaden idag. Och att de då, trots noll ont uppsåt, ska behöva riskera att bli dömda sexualförbrytare när de tar dessa nödvändiga risker gör en redan svår situation för dagens män ÄNNU svårare. Det leder till att färre män vågar ta risker, vilket leder till mindre parbildning, vilket leder till mindre barnafödande.

Du förstår inte hur det fungerar idag, det är alldeles uppenbart. Dina råd om bio, uppvaktning och blommor och choklad hör hemma på 50-talet.
Citera
2025-08-08, 18:57
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll om man så får betalt för att följa dina råd. De är lika värdelösa och oapplicerbara ändå i dagens kontext.

Vi lever i en tid av Tiktok och Instagram-reels. Det är snabba kickar och instant gratification som gäller. Dagens unga, särskilt kvinnor, har ett attention span så kort att det knappt är mätbart. Tror du på allvar att det skulle fungera annorlunda i dejtingsammanhang?

Newsflash: Det gör det inte.

"Klickar" det inte inom 10 minuter (snarare 5) så är det kört. Finns inte en chans att någon får tid på sig att i lugn och ro bygga upp någon förälskelse. Det fungerar inte så idag.

Män måste ta risker för att ha minsta chans på dejtingmarknaden idag. Och att de då, trots noll ont uppsåt, ska behöva riskera att bli dömda sexualförbrytare när de tar dessa nödvändiga risker gör en redan svår situation för dagens män ÄNNU svårare. Det leder till att färre män vågar ta risker, vilket leder till mindre parbildning, vilket leder till mindre barnafödande.

Du förstår inte hur det fungerar idag, det är alldeles uppenbart. Dina råd om bio, uppvaktning och blommor och choklad hör hemma på 50-talet.

Jag har väldigt många unga kollegor och tar emot en hel del gymnasieelever som kommer på praktik också och de stämmer verkligen inte in på den bild du målar upp. Fokus ligger på att hitta en partner med något sånär liknande hobbies så att man kan göra saker tillsammans. Om det är att gå på bio, jaga älg, spela brädspel, spela TV-spel, gymma etc. spelar ingen roll. Man vill hitta någon som kan vill spendera sin tid med och där det även finns attraktion.
Citera
2025-08-11, 15:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jo, den behövs. Om du tex har samtyckande sex med en kvinna. Och så känner du plötsligt att du vill köra in stocken i henne analt. Sagt och gjort: du gör det utan att fråga. Hon blir rädd och vet inte vad hon ska göra, men säger ifrån efter några juck. Men mår ändå skit. Både fysiskt och psykiskt. Hon ville verkligen inte ha analsex. Och nu gjorde du så ändå och juckade på flera tag innan hon lyckades stoppa dig.

Kan du förstå att detta är en oaktsam våldtäkt? Du är totalt likgiltig inför om du har samtycke eller inte till analsexet, du kör på utan att fråga. Och skadar hennes psykiska och fysiska mående och tillit till män för lång tid framöver, rädd för att de ska ta sig friheter med hennes kropp som de inte får göra för henne... bra att du kan dömas för det.

Detta är bara ett av flera väldigt konkreta tillfällen då lagen kommer väl till pass.

Så på samma sätt så är det oaktsam våldtäkt om en tjej börjar suga av mig, utan att ha frågat, och jag efter en stund säger att jag inte vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in