2025-08-01, 16:50
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Mycket vackert, älskar körmusik och speciellt med orkester. Har spenderat många timmar med att sjunga i allt från motett- till gospelkörer. Men jag kommer ej lägga nästintill en timme idag på att lyssna på ditt begravningsrequiem 😅

Jag har ett lite kortare önskemål för min begravning. Men den är så sjukt vacker så jag tror jag får köra ett för-rep för jag vill verkligen inte missa detta.

https://youtu.be/86-ulHbApOM?si=biv8FptDCsTiVPBw

Sen är jag faktiskt redo att slå mig med något hårt i huvudet.
Herregud, jag börjar genuint se fram emot min begravning!
Jag vill fan vandra vidare i just denna stund till denna musik
Asså, Det är en ros utsprungen, i körsättning, är verkligen superfin, och kanske speciellt denna långsamma version. Vilket påminner mig om en annan superfin version av en annan låt: Jag har hört om en stad ovan molnen (för att igen återanknyta till Topic så att tråden får vara kvar). Originalet är ryskt och handlar om något HELT annat, Den lilla bjällran, som skrevs efter att de hade hittat en sönderfrusen hästkusk i Sibirien med egna skrivna dikter i bagaget. Detta ger rysningar redan efter första takten.
https://youtu.be/IurNDNjghlU?si=4M481NFQxH8FjqgL

Och hoppet om att ses ovan där är ju för många också ett sätt att hantera den kommande skröpligheten och det oundvikliga slutet.
Senast redigerad av nerdnerd 2025-08-01 kl. 16:53.
Citera
2025-08-01, 18:37
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Haha bra idé hörrni!

Förhoppningsvis är jag redan avliden då eller rätt så dement att jag inte bara glömt bort lösenordet, men även mitt användarnamn hör på flashback 😂
Citat:
Haha, jag är inte det minsta förvånad. Tyvärr lär jag väl vara avliden när du anländer dit som brukare. Om inte, bjud in mig. Man vet ju inte om jag kommer kunna säga ja då om jag ens lever.

Nu är det väl faktiskt på tiden att flashback börjar fundera lite på speciella äldreboenden. Vi kan ha ett speciellt rum för incels och extremfeminister. Med stora glaspartier där vi bara kan se in. Sen låser vi bara dörren från utsidan. Fatta hur mycket pengar detta kommer bespara samhället!?! I princip gratis underhållning.

Axelsson, har du tänkt på detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja det är klart att du får komma in till mitt rum på hemmet. Då kan vi dela en flaska vin och köra lite klädpoker. Sen kan vi kanske bada lite i mitt badkar tillsammans.

Haha det är ju en toppenidé att inför särskilda flashbackavdelningar på ålderdomshemmen. Då kan man köra veckans bråk varje torsdag efter ärtsoppan, höger mot vänster användare varsågoda 😂
Citera
2025-08-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Haha bra idé hörrni!

Förhoppningsvis är jag redan avliden då eller rätt så dement att jag inte bara glömt bort lösenordet, men även mitt användarnamn hör på flashback 😂

Hahaha 😂 Ja ålderdomen börjar kännas roligare och roligare tack vare den här tråden. En flashbackavdelning på alla ålderdomshem i Sverige hade varit nice. Istället för moderatorer så blir det ordningsvakter på dessa avdelningar för det kan nog bli stökigt 😅

Men du och XY kan fly in i mitt rum ibland så kör vi klädpoker istället 😍
Citera
2025-08-02, 13:31
Medlem
Citat:
Hahaha 😂 Ja ålderdomen börjar kännas roligare och roligare tack vare den här tråden. En flashbackavdelning på alla ålderdomshem i Sverige hade varit nice. Istället för moderatorer så blir det ordningsvakter på dessa avdelningar för det kan nog bli stökigt 😅

Men du och XY kan fly in i mitt rum ibland så kör vi klädpoker istället 😍
Det kan eventuellt bli rejält stökigt ja. Eller så blir det bara väldigt lugnt. Alla åldringar sitter knäpptysta och skriver i samma rum och väntar emellanåt på någon annan i rummet ska citera och svara.
Låter ju sjukt roligt att bli gammal nu när vi spånat fram helt nya lösningar
Citera
2025-08-02, 14:28
Medlem
Joe Blows avatar
“Livet är kort. Men inte kort nog.” Garry Shandling
Citera
2025-08-02, 14:30
Medlem
Allting handlar om vilken attityd man har till livet.

Jag har hört 20-åringar som på fullt allvar säger att de kommer ta livet av sig när de blir gamla och säga att de absolut inte vill bli gamla och skröpliga som 30-åringar är.

Sedan har de ångest i nästan 10 år inför att fylla 30.
Citera
2025-08-02, 14:39
Medlem
Citat:
Det kan eventuellt bli rejält stökigt ja. Eller så blir det bara väldigt lugnt. Alla åldringar sitter knäpptysta och skriver i samma rum och väntar emellanåt på någon annan i rummet ska citera och svara.
Låter ju sjukt roligt att bli gammal nu när vi spånat fram helt nya lösningar

En annan rolig sak man kan underhålla sig med på ålderdomshemmet är att hjälpa sina medfångar att byta sängkläder. När man bäddar deras säng så är det alltid bra att dekorera lakanet med lite nedsmulat knäckebröd. Även räkskal inne i örngottet brukar garantera en skön nattsömn. Sen byter man även ut sömntabletterna till koffeintabletter.
Citera
2025-08-02, 14:59
Medlem
Citat:
En annan rolig sak man kan underhålla sig med på ålderdomshemmet är att hjälpa sina medfångar att byta sängkläder. När man bäddar deras säng så är det alltid bra att dekorera lakanet med lite nedsmulat knäckebröd. Även räkskal inne i örngottet brukar garantera en skön nattsömn. Sen byter man även ut sömntabletterna till koffeintabletter.
Alltså fyfan nu börjar ondskan i dig uppenbara sig
Fast iofs, man kanske behöver någon som ser till att man håller sig lite på tå när livet saktar ner. Så att man får känna att man lever liksom.
Den här tråden är på god väg att förändra framtidens ålderdom och hur vi ser på den märker jag. Ju längre den blir ju mer ser jag fram emot den.
Citera
2025-08-02, 19:05
Medlem
Citat:
Alltså fyfan nu börjar ondskan i dig uppenbara sig
Fast iofs, man kanske behöver någon som ser till att man håller sig lite på tå när livet saktar ner. Så att man får känna att man lever liksom.
Den här tråden är på god väg att förändra framtidens ålderdom och hur vi ser på den märker jag. Ju längre den blir ju mer ser jag fram emot den.

Haha ja det är bara att säga till om du behöver hjälp med att bädda sängen i framtiden 😂

Det var fint sagt av dig - "Den här tråden är på god väg att förändra framtidens ålderdom". Hoppas alla med åldersångest hittar hit.
Citera
2025-08-03, 00:13
Medlem
Citat:
Haha ja det är bara att säga till om du behöver hjälp med att bädda sängen i framtiden 😂

Det var fint sagt av dig - "Den här tråden är på god väg att förändra framtidens ålderdom". Hoppas alla med åldersångest hittar hit.
Ja jag kan definitivt se oss bo på samma äldreboende. Det gäller bara att vara medveten om de värsta sidorna hos sina medbrukare. Skulle fö kunna tänka mig att dela mina sista dagar med en hel bunt av både kvinnor och män jag stött på här på flashback
Citera
2025-08-03, 06:11
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Skulle fö kunna tänka mig att dela mina sista dagar med en hel bunt av både kvinnor och män jag stött på här på flashback

Å fy fan så tragiskt det låter. Gud bevare mig för etc.

Men om du trivs, så får du väl hållas. Stackars jävel.

(OnT så känns det rätt skönt att bli gammal. Det har jag alltid varit.)
Citera
2025-08-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Å fy fan så tragiskt det låter. Gud bevare mig för etc.

Men om du trivs, så får du väl hållas. Stackars jävel.

(OnT så känns det rätt skönt att bli gammal. Det har jag alltid varit.)
Ha ja hade nog räknat med att du skulle tänka det! Men vi tryffelsvin har en lite annan uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in