2015-12-11, 00:29
Medlem
Det absolut deppigast i livet måste vara att bli gammal. När man är gammal och pensionär så tappar man orken, synen och hörseln så allt man kan göra är att gå o vänta på att dö. Hur tror ni att folk som är gammla känner om döden? de vet att de kan dö vilken dag som helst och de flesta går bara runt på något tråkigt, deppigt ålderdoms hem och inväntar en tråkig långsam död.

Vad har ni för syn på detta?
Citera
2015-12-11, 00:31
Medlem
Men detta kanske bara är min syn på saken eftersom jag är ung.
Citera
2015-12-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulladeBananen
Det absolut deppigast i livet måste vara att bli gammal. När man är gammal och pensionär så tappar man orken, synen och hörseln så allt man kan göra är att gå o vänta på att dö. Hur tror ni att folk som är gammla känner om döden? de vet att de kan dö vilken dag som helst och de flesta går bara runt på något tråkigt, deppigt ålderdoms hem och inväntar en tråkig långsam död.

"Det är skönt att bli gammal. Att vara ung var för djävligt." ur "Det mörknar över vägen", 1907, av förf. Hjalmar Söderberg
Citera
2015-12-11, 03:03
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Träffat folk som varit pensionärer och sagt de vill leva för alltid. En bodde på Kanarieöarna, hade utsikt över flera mil av Nordatlanten från sitt hus. Han bodde där med sin fru och umgicks med sina pensionärskamrater.

Träffat flera som han och undrat hur de kan tycka det är kul att vara pensionärer. Sen finns det självklart många som hellre dör än bor på ett ålderdomshem. Kanske därför de tycker om sina liv så länge de inte är på hemmet?
Citera
2015-12-11, 04:23
Medlem
De som är riktigt gamla nu gör ju vad dem gjorde när dem var unga; typ läsa, sticka, äta, läsa tidningen, fika, är ute på små promenader eller tar sig en sup.
Vi kommer ju göra vad vi gör idag; Knarka, Lyssna på Elektroniskt, spela tv-spel, resa mycket mer etc etc
Citera
2015-12-11, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
De som är riktigt gamla nu gör ju vad dem gjorde när dem var unga; typ läsa, sticka, äta, läsa tidningen, fika, är ute på små promenader eller tar sig en sup.
Vi kommer ju göra vad vi gör idag; Knarka, Lyssna på Elektroniskt, spela tv-spel, resa mycket mer etc etc
Knarkare behöver inte oroa sig för att hamna på ålderdomshem...
Citera
2015-12-13, 11:04
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:

Många äldre längtar bara efter att få dö, ja. Själv är jag bara mellan 40 och 50 och hoppas redan på att resterande väntetid blir kort. Under förutsättning att det finns ett liv efter detta.
Citera
2015-12-13, 11:08
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Träffat folk som varit pensionärer och sagt de vill leva för alltid. En bodde på Kanarieöarna, hade utsikt över flera mil av Nordatlanten från sitt hus. Han bodde där med sin fru och umgicks med sina pensionärskamrater.

Det är denna kategori som är rädd för döden, tror jag. Kan inte tänka sig att det finns något annat än detta därbortom.
Citera
2015-12-13, 11:14
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit

Ålderdomen för många i Generation X och Millenniegenerationen kan troligen bli ganska svår. Glöm välfärdssamhälle, pension och hälsa för att inte tala om "knark". Äldrevården består av halvsvält på en brits i en nedgången korridor, servad av kabubber som hatar gamla stinkande svennedjävlar och plågar de hjälplösa intagna.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-12-13 kl. 11:21.
Citera
2015-12-13, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Ålderdomen för många i Generation X och Millenniegenerationen kan troligen bli ganska svår. Glöm välfärdssamhälle, pension och hälsa för att inte tala om "knark". Äldrevården består av halvsvält på en brits i en nedgången korridor, servad av kabubber som hatar gamla stinkande svennedjävlar och plågar de hjälplösa intagna.
Och därför bör man göra något åt saken nu. Jag håller med dig om dessa dystra framtidsutsikter. Jag tror att det gäller att se till att man inte hamnar i den situationen. Det är en mycket komplicerad värld vi lever i nu just och jag är rädd att det bara finns en väg. En väg som förefaller hård, men som är bättre än mna kanske tror. Först läser man Kurt Meyers grenadier, sen tar man bivyn och lämnar skiten och kämpar; den här gången inte med vapen utan för mat och ett ställe att sova på. Kriget slutade inte 45 ser du, det fortsätter.

För den som är fullt frisk och under 60 och arier är det rent skamligt att ta del av det där: inte ett öre i skatt skall man dra in åt statskassan!

https://archive.org/details/KurtMeye...ralPanzermeyer

Trevlig läsning! Vi träffas på barrikaderna! Vi kapitulerar aldrig! Heil Hitler!
Senast redigerad av Tinman 2015-12-13 kl. 13:15.
Citera
2015-12-13, 16:54
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Och därför bör man göra något åt saken nu. Jag håller med dig om dessa dystra framtidsutsikter. Jag tror att det gäller att se till att man inte hamnar i den situationen. Det är en mycket komplicerad värld vi lever i nu just och jag är rädd att det bara finns en väg. En väg som förefaller hård, men som är bättre än mna kanske tror. Först läser man Kurt Meyers grenadier, sen tar man bivyn och lämnar skiten och kämpar; den här gången inte med vapen utan för mat och ett ställe att sova på. Kriget slutade inte 45 ser du, det fortsätter.

För den som är fullt frisk och under 60 och arier är det rent skamligt att ta del av det där: inte ett öre i skatt skall man dra in åt statskassan!

https://archive.org/details/KurtMeye...ralPanzermeyer

Trevlig läsning! Vi träffas på barrikaderna! Vi kapitulerar aldrig! Heil Hitler!

Gratis bok? Tack! Grymt!
Citera
2021-09-09, 01:40
Medlem
skribenten00s avatar
Citat:

Att bli gammal tror jag är det värsta man kan råka ut för, kroppen går sönder, långsamt plågas han eller hon till döds av ålderskrämpor. Men det mänskliga livet ska förlängas, inte förkortas, så ska man leva och dö i Sverige. Jag har aldrig velat bli gammal, men processen går successivt. Exakt när blir en människa gammal? En individ kan inte ha varit ung i går om han eller hon är gammal i dag. Medellivslängden är för hög, jag tror inte det är meningen att en människa ska leva mer än 35 år, åldrandet börjar efter 25 års ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in