2025-08-03, 08:14
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Hahaha 😂 Ja ålderdomen börjar kännas roligare och roligare tack vare den här tråden. En flashbackavdelning på alla ålderdomshem i Sverige hade varit nice. Istället för moderatorer så blir det ordningsvakter på dessa avdelningar för det kan nog bli stökigt 😅

Men du och XY kan fly in i mitt rum ibland så kör vi klädpoker istället 😍
Äh man är inte äldre än vad man gör sig. Jag har ännu inte begripit att jag har den siffran jag har på pappret 😅

Jag är ingen bra deltagare på poker om jag säger så 😂
Citera
2025-08-03, 08:14
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Ha ja hade nog räknat med att du skulle tänka det! Men vi tryffelsvin har en lite annan uppfattning.

Ni ... tryffelsvin? Ni som bökar runt i skiten för att hoppas hitta något guldkorn, eller vadå?
Citera
2025-08-03, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Ni ... tryffelsvin? Ni som bökar runt i skiten för att hoppas hitta något guldkorn, eller vadå?
Ja exakt så! Du skulle se mitt guldglittrande tryne.
Citera
2025-08-03, 08:30
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ja exakt så! Du skulle se mitt guldglittrande tryne.

Så du har haft framgång med bökandet, menar du? Och det var värt insatsen?
Citera
2025-08-03, 08:32
Medlem
Citat:
Så du har haft framgång med bökandet, menar du? Och det var värt insatsen?
Oj ja, alla dagar och timmar i veckan. Herregud, vi snackar inte lite guldstoft utan rejäla guldklimpar.
Citera
2025-08-03, 08:33
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Oj ja, alla dagar och timmar i veckan. Herregud, vi snackar inte lite guldstoft utan rejäla guldklimpar.

Och jag som trodde du var kräsen. Men den illusionen får jag väl ompröva nu, då.
Citera
2025-08-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulladeBananen
Det absolut deppigast i livet måste vara att bli gammal. När man är gammal och pensionär så tappar man orken, synen och hörseln så allt man kan göra är att gå o vänta på att dö. Hur tror ni att folk som är gammla känner om döden? de vet att de kan dö vilken dag som helst och de flesta går bara runt på något tråkigt, deppigt ålderdoms hem och inväntar en tråkig långsam död.

Vad har ni för syn på detta?
Det är ju inte döden, som är problemet, utan just det kroppsliga förfallet. Och så upplever man långt ifrån alla samhälleliga förändringar som positiva. Men att vara pensionär kan vara ytterst angenämt, man bestämmer över sin dag själv, kan resa när man vill, semester hela året.
Citera
2025-08-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Äh man är inte äldre än vad man gör sig. Jag har ännu inte begripit att jag har den siffran jag har på pappret 😅

Jag är ingen bra deltagare på poker om jag säger så 😂
Jag är sämst på alla sällskapsspel så där ligger du i lä om man säger så.

Citat:
Och jag som trodde du var kräsen. Men den illusionen får jag väl ompröva nu, då.
Du känner dina svin du och har helt rätt. Men ett tvättäkta tryffelsvin med tur kan tom överraska sig själv. Jag vet, det är en på miljonen men som de vise säger; plötsligt händer det.
Citera
2025-08-03, 08:41
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Du känner dina svin du och har helt rätt. Men ett tvättäkta tryffelsvin med tur kan tom överraska sig själv. Jag vet, det är en på miljonen men som de vise säger; plötsligt händer det.

Hur går "en på miljonen" ihop med "alla dagar och timmar i veckan"?

Jeezuz, om jag träffar en mänska jag står ut med en gång vart fjärde år känner jag mig ohyggligt bortskämd.
Citera
2025-08-03, 08:44
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Jag är sämst på alla sällskapsspel så där ligger du i lä om man säger så.
Ja, jag vill minnas i en annan tråd där vi diskuterade så var vi lika sämst på just sällskapsspel där man måste ha poker face 🤣
Citera
2025-08-03, 08:47
Medlem
Citat:
Hur går "en på miljonen" ihop med "alla dagar och timmar i veckan"?

Jeezuz, om jag träffar en mänska jag står ut med en gång vart fjärde år känner jag mig ohyggligt bortskämd.
Det må låta lite konstigt men det är där turen och orimligheten liksom samspelar. Men det är en sån där sak som är ofattbar innan man själv upplevt den. Det är som att ha dött och återuppstått och mig veterligen är vi bara två som gått igenom den processen hittills.
Citera
2025-08-03, 08:51
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Det må låta lite konstigt men det är där turen och orimligheten liksom samspelar. Men det är en sån där sak som är ofattbar innan man själv upplevt den. Det är som att ha dött och återuppstått och mig veterligen är vi bara två som gått igenom den processen hittills.

Naturligtvis är ni bara två i hela världen. Låter jävligt sannolikt. Men bra om ni har det bra. Njut av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in