2025-08-02, 17:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Enligt nån fransk reporter är det inte preskriberat men jag har ingen aning om ifall det stämmer eller inte.

Preskriptionstiden är tio år efter att offret fyllt 18 år. Eftersom Macron fyllt 18 år i december 1995, och brottet är sexuella övergrepp utan våld med auktoritetsperson, gick preskriptionstiden (10 år) ut redan 2005.
Citera
2025-08-02, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Preskriptionstiden är tio år efter att offret fyllt 18 år. Eftersom Macron fyllt 18 år i december 1995, och brottet är sexuella övergrepp utan våld med auktoritetsperson, gick preskriptionstiden (10 år) ut redan 2005.
Dom pratade om nåt specialfall (eller nåt kryphål) som gör att Brigitte faktiskt kan dömas till fängelse.
Men jag har som sagt ingen aning om ifall dom hade rätt.
Citera
2025-08-02, 17:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Dom pratade om nåt specialfall (eller nåt kryphål) som gör att Brigitte faktiskt kan dömas till fängelse.
Men jag har som sagt ingen aning om ifall dom hade rätt.

Vi kanske kan förhålla oss till lagstiftning och fakta som finns istället för journalister du inte minns vilka det är som pratar om specialfall som du inte heller kommer ihåg?
Citera
2025-08-02, 18:15
Avstängd
Citat:
Om det hade varit Emmanuel som var den äldre - alternativt om det hade varit Brigitte som ställde upp i presidentvalet så kan jag hålla med om att folket skulle ha rätt att veta om det var en våldtäktsman de höll på att rösta fram.

Som situationen är nu så skulle det ju istället bli offret som straffades om du fick som du ville. Brigitte (den påhittade våldtäktsmannen) skulle gå fri eftersom brottet är preskriberat, medan Emmanuel sannolikt skulle tvingas avgå och bli än mer avskydd och få leva i skamvrån.
Trams. Väljarna har rätt veta allt som kan tänkas påverka deras val av, i det här fallet, ny president och statschef.

Allt annat är ett brott mot demokratin.
Citera
2025-08-02, 18:23
Avstängd
Citat:
Fel.

Så här skriver Xavier Poussard i sin bok, Becoming Brigitte (2025):
But at the time, the government found itself overwhelmed by the media coverage in France of the morals of the British photographer and notorious pedophile David Hamilton. This sequence led to the inclusion, in the Schiappa law of August 3, 2018, of the extension of the statute of limitations for sexual crimes against minors, which goes from 20 to 30 years from the age of majority of the victim, i.e. until the victim reaches the age of 48. If we stick to the story of the presidential couple, let's point out here that Emmanuel Macron will celebrate his 48th birthday on December 21, 2025...
Något säger mig att rättegångarna mot Candace Owens och den mot Poussard kommer att liksom draaaa uuuut liiite på tiiiiden.
Citera
2025-08-02, 18:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fel.

Så här skriver Xavier Poussard i sin bok, Becoming Brigitte (2025):
But at the time, the government found itself overwhelmed by the media coverage in France of the morals of the British photographer and notorious pedophile David Hamilton. This sequence led to the inclusion, in the Schiappa law of August 3, 2018, of the extension of the statute of limitations for sexual crimes against minors, which goes from 20 to 30 years from the age of majority of the victim, i.e. until the victim reaches the age of 48. If we stick to the story of the presidential couple, let's point out here that Emmanuel Macron will celebrate his 48th birthday on December 21, 2025...
Något säger mig att rättegångarna mot Candace Owens och den mot Poussard kommer att liksom draaaa uuuut liiite på tiiiiden.
Dumheter - det är preskriptionstiden om våldtäkt skett genom tvång. Här handlar det om Agression sexuelle eller atteinte sexuelle (mellanstadiga sexuella övergrepp, alltså délits sexuels) mot en minderårig.
Preskriptionstid 10 år.
Citera
2025-08-02, 18:48
Medlem
Citat:
Det som i så fall skiljer din transsexuella bankrånare från 'Brigitte' är att den senare råkar vara gift med Frankrikes folkvalda president som i sin tur i så fall är homosexuell.

Att den demokratiska republiken Frankrikes medborgare har rätt att veta vem de röstar på som nästa president (-par).

Du menar nu att det i Frankrike är olagligt att genomföra och därpå rapportera efterforskningar om vilka landets folkvalda president-par verkligen är för några, även om dessa utgör sanningen?

Du kanske missade en sak.
Ingen av Brigitte eller den fiktiva bankrånaren var transsexuella.
Båda var förföljda av en dåre till journalist, som hade fått för sig att de var transsexuella.
Citera
2025-08-02, 19:07
Medlem
Det finns inget i fransk lag som säger att Brigitte våldtog Macron.
För övrigt, vem polisanmälde det hela och vad hände?
Utan en polisanmälan är ditt svammel helt grundlöst.

Citat:
Du vill inte veta om Frankrikes president som barn blev våldtagen av sin mer än 20 år äldre lärare och blivande 'fru', eftersom du INTE är ett "depraverat pervo"?

På mig verkar det som att du tvärtom ÄR ett "depraverat pervo" eftersom att du inte anser att det är värt att veta.

Det tycker inte du?

Deras "förhållande" var helt uppenbart av ett slag som gjorde att barnet Emmanuel's föräldrar tog denne ur den skola som 'Brigitte' undervisade i och satte honom en ny skola långt borta i Paris.

En hyfsat drastisk åtgärd om barnets relation till läraren i fråga var helt oskyldig, tycker du inte det?

Igen:
- Jag har absolut ingenting emot transsexuella människor. Tvärtom så har de som grupp mina genuina sympatier.

- Däremot så vänder jag mig starkt emot var och en som fråntar medborgare i en demokrati rätten att veta vem de röstar på och varför.

- Och än mer vänder jag mig emot var och en som våldför sig sexuellt på barn samt de som på olika sätt försöker dölja eller försvara/normalisera sådana övergrepp.
Du delar inte mina övertygelser härvidlag, nerdnerd?
Citera
2025-08-02, 19:10
Medlem
Citat:
Dumheter - det är preskriptionstiden om våldtäkt skett genom tvång. Här handlar det om Agression sexuelle eller atteinte sexuelle (mellanstadiga sexuella övergrepp, alltså délits sexuels) mot en minderårig.
Preskriptionstid 10 år.

Han hade frivilligt sex Brigitte. Det handlar därmed inte om Agression sexuelle eller atteinte sexuelle.
Citera
2025-08-02, 19:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Han hade frivilligt sex Brigitte. Det handlar därmed inte om Agression sexuelle eller atteinte sexuelle.

Jag är inte ens övertygad om att de hade sex - men OM de hade det när Emmanuel var minderårig så borde det väl falla under någon av kategorierna även om det var frivilligt ?
Citera
2025-08-02, 19:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trams. Väljarna har rätt veta allt som kan tänkas påverka deras val av, i det här fallet, ny president och statschef.

Allt annat är ett brott mot demokratin.

Så du tycker en person ska straffas för det som anhöriga gjort? Det är ju helt sjukt.

Guilty by association är din melodi?
Citera
2025-08-02, 19:57
Medlem
Citat:
Jag är inte ens övertygad om att de hade sex - men OM de hade det när Emmanuel var minderårig så borde det väl falla under någon av kategorierna även om det var frivilligt ?

Nä?
Enligt Fransk strafflag, artikel 222-22 och 222-27 definieras “agression sexuelle” som en sexuell handling utan samtycke och “atteinte sexuelle” som en mildare form, inklusive när offret är minderårigt och det finns en maktobalans.
Jag ser inte att det fanns en maktobalans. Att en teaterlärare skulle ha någon makt över 15 årige Macron känns rätt långsökt. Han var helt enkelt en liten kåt tonårspojke som gärna ville sätta på en Milf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in