2026-05-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vilken bild?
Bra fråga. Ser när jag söker att det finns fler bilder nu än när jag senast undersökte saken för flera månader sedan. Hittar tyvärr inte den bilden jag refererar till föreställande en gammal man, men däremot har det sedan dess publicerats fler bilder på en ung vuxen JMT som faktiskt talar för att BM är JMT.

Orkar inte lägga ned tid på att detaljgranska allt som publicerats så jag får ödmjukt böja mig och ta tillbaks mitt påstående, utan bilden har jag ju ingenting.

Jag respekterar din ihärdighet och hoppas men har ingen förhoppning att du har rätt i denna fråga. Konsekvenserna om detta rykte mot förmodan skulle bekräftas skulle kunna bli enorma, det skulle kunna leda till ett ifrågasättande av makten långt utanför Frankrikes gränser.
Citera
2026-05-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Bra fråga. Ser när jag söker att det finns fler bilder nu än när jag senast undersökte saken för flera månader sedan. Hittar tyvärr inte den bilden jag refererar till föreställande en gammal man, men däremot har det sedan dess publicerats fler bilder på en ung vuxen JMT som faktiskt talar för att BM är JMT.

Orkar inte lägga ned tid på att detaljgranska allt som publicerats så jag får ödmjukt böja mig och ta tillbaks mitt påstående, utan bilden har jag ju ingenting.

Jag respekterar din ihärdighet och hoppas men har ingen förhoppning att du har rätt i denna fråga. Konsekvenserna om detta rykte mot förmodan skulle bekräftas skulle kunna bli enorma, det skulle kunna leda till ett ifrågasättande av makten långt utanför Frankrikes gränser.
Det finns bilder på brodern https://www.techarp.com/articles/brigitte-macron-jean-michel-trogneux/
Däremot så är de svåra att hitta med en google sökning.
Jonathan Moadab har träffat brodern.

Nicolas Faure har postad foto av brodern på X.
https://x.com/nfaure_tfw/status/1767683289593049532

Båda är höger / alt-höger.
Senast redigerad av Piii... 2026-05-17 kl. 19:10.
Citera
2026-05-17, 19:35
Avstängd
Citat:
Bra fråga. Ser när jag söker att det finns fler bilder nu än när jag senast undersökte saken för flera månader sedan. Hittar tyvärr inte den bilden jag refererar till föreställande en gammal man,
Ja, det är den "Jean-Michel Trogneux" i Amiens som Brigitte hävdar är hennes äldre biologiska broder och som enligt en journalist har hävdat samma sak.

Han syns även i bilder där Emmanuel Macron gratuleras till en valseger, men inte i samspråk eller tillsammans med vare sig Brigitte eller Emmanuel Macron eller någon annan tillhörande de bådas respektive släkt eller familj.

Det finns helt enkelt inte ett enda bevis så här långt för att den äldre mannen i fråga är Brigittes äldre biologiska broder, Jean-Michel.

Noll.

Citat:
men däremot har det sedan dess publicerats fler bilder på en ung vuxen JMT som faktiskt talar för att BM är JMT.
Ja, i den bilden så är Jean-Michel Trogneux en exakt kopia av Brigitte Auziere/Macron, inget snack.

Citat:
Som sagt, fotografiet är ett av bevisen som säger att Brigitte Macron är född Jean-Michel Trogneux, här har du helt rätt.

Citat:
Som sagt, jag har personligen inget emot homosexuella eller transsexuella, tvärtom, men det jag har något emot är individer som är demokratiskt valda ledare och väljarnas främsta representanter i ett lands styre, hemlighåller mycket viktig information avseende deras identitet, vilka de verkligen är.

Att de därmed våldför sig på väljarnas demokratiska rätt att själva välja vem de vill ha som högsta politiska representant i landets styre.

DET är fascism.

Edit: Hittade den här bilden på Reddit där Brigitte kan ses hålla om den äldre mannen. Men ingenting om vem som ska ha tagit fotografiet, var, när eller i vilket sammanhang.

Någon som tror sig veta?
Senast redigerad av onopono 2026-05-17 kl. 19:42.
Citera
2026-05-17, 19:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det finns bilder på brodern https://www.techarp.com/articles/brigitte-macron-jean-michel-trogneux/
Jonathan Moadab har träffat brodern.
Något vi bara har Moadabs ord på, men även om så är fallet så kom det inte fram något utöver att mannen ifråga ska ha sagt att, ja, han är Brigittes äldre broder, Jean-Michel Trogneux.

Citat:
Nicolas Faure har postad foto av brodern på X.
https://x.com/nfaure_tfw/status/1767683289593049532

Båda är höger / alt-höger.
Igen, du vet inte om det är "brodern".
Citera
2026-05-17, 20:03
Medlem
Citat:
Tack. Där var ju bilden jag sökte som jag menar tydligt visar att den gamle JMT är samma person som JMT som pojke.

Men när jag tittar på denna bild är jag inte längre lika säker: https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Ffirst-lady-brigitte-macron-was-born-as-jean-michel-trogneu x-v0-0m3kql9ib0ke1.jpeg%3Fwidth%3D640%26crop%3Dsmart%26 auto%3Dwebp%26s%3D6fb9fa81c006f960d66a9414dc7 4251d29ba9e41

Jag får väl helt enkelt titta in i tråden om ett halvår igen och se om det har hänt något.

Citat:
Som sagt, jag har personligen inget emot homosexuella eller transsexuella, tvärtom, men det jag har något emot är individer som är demokratiskt valda ledare och väljarnas främsta representanter i ett lands styre, hemlighåller mycket viktig information avseende deras identitet, vilka de verkligen är.

Att de därmed våldför sig på väljarnas demokratiska rätt att själva välja vem de vill ha som högsta politiska representant i landets styre.
Ja, det är ju givet att detta är problemet i det hypotetiska scenariot att Brigitte visar sig vara Jan-Mikael. Det är nog få som kan säga emot detta om de får tid att reflektera.

Vad folk har för sexualitet är ju såklart helt ointressant men att ljuga om sin identitet för franska folket och världen är något helt annat.
Citera
2026-05-17, 20:07
Medlem
Citat:
Något vi bara har Moadabs ord på, men även om så är fallet så kom det inte fram något utöver att mannen ifråga ska ha sagt att, ja, han är Brigittes äldre broder, Jean-Michel Trogneux.

Igen, du vet inte om det är "brodern".
Du har bara Xavier Poussards ord på att han inte är brodern.
Citera
2026-05-17, 20:10
Medlem
Citat:
Tack. Där var ju bilden jag sökte som jag menar tydligt visar att den gamle JMT är samma person som JMT som pojke.

Men när jag tittar på denna bild är jag inte längre lika säker: https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Ffirst-lady-brigitte-macron-was-born-as-jean-michel-trogneu x-v0-0m3kql9ib0ke1.jpeg%3Fwidth%3D640%26crop%3Dsmart%26 auto%3Dwebp%26s%3D6fb9fa81c006f960d66a9414dc7 4251d29ba9e41

Jag får väl helt enkelt titta in i tråden om ett halvår igen och se om det har hänt något.
Har du aldrig träffat på syskon som liknar varandra?
Citat:
Ja, det är ju givet att detta är problemet i det hypotetiska scenariot att Brigitte visar sig vara Jan-Mikael. Det är nog få som kan säga emot detta om de får tid att reflektera.

Vad folk har för sexualitet är ju såklart helt ointressant men att ljuga om sin identitet för franska folket och världen är något helt annat.
Det finns många, många hål i Xavier Poussards undersökning.
Citera
2026-05-17, 20:45
Avstängd
Citat:
Vilken av dem? Det finns många bilder bakom länken?

Citat:
De två fotografierna föreställer en och samma person, inget snack. Och personen var och här Jean-Michel Trogneux a.k.a. Brigitte Macron.

Citat:
Som sagt, även om det mot förmodan skulle visa sig var den hon påstår sig vara, så kvarstår ändå det faktum att hennes liv från födseln fram till ca 40 års ålder är i princip ett svart hål.

Varför, om hon nu inte har något att dölja?

Kvarstår gör även det faktum att hon inledde en relation med Emmanuel Macron redan när denne fortfarande ett barn. Att hans föräldrar därför tvingade honom att byta skola till en i Paris.

Citat:
Vad folk har för sexualitet är ju såklart helt ointressant
Inte för miljontals katolska väljare i Frankrike, nej.

Citat:
men att ljuga om sin identitet för franska folket och världen är något helt annat.
Precis min poäng, ja.
Citera
2026-05-17, 21:15
Medlem
Citat:
Du har bara Xavier Poussards ord på att han inte är brodern.

Citat:
Nu ljuger du rakt upp ner igen.

Handen på lilla hjärtat, Piii, bor det ändå inte liten ynklig fascist i dig?
Ljuger? Har du inget bättre att komma med?
Fascist? Du känner verkligen inte mig om du tror det.
Vad får did att tro att jag är fascist? Jag är nyfiken.

Xavier Poussard, som inte ens lyckades träffa, eller ens se Jean-Michel Trougneux. Medan Jonathan Moadab hade inga problem med det.
Lyckades Xavier ens träffa Jean-Michel Trougneux barn?
Xavier Poussard ringde väl bara Jean-Michels exfru? Som inte var så sugen att prata med Xavier.
Kan det vara så att Xavier Poussard inte ens bemödat sig att resa dit där Jean-Michel Trougneux bor?
Har Xavier ens försökt träffa Brigitte Macron's barn?

Du och andra kallar Xavier Poussard för en undersökande journalist.
Hah!
Citera
Igår, 22:29
Medlem
Eftersom både brodern och Biggan var gifta på varsitt håll redan innan hon gifte sig med Macron, är det väl inte troligt att Macron har gift sig med brodern. Brigitte var ju dessutom bröllopsvittne när brodern gifte sig.

Dessutom är brodern äldre än Brigitte och har väl heller aldrig kunnat föda barn, om jag fattar det där med blommor och bin rätt.

Brodern syns även på bild med Macron, litet bakom honom tillsammans med andra. Han ser definitivt ut som en man och är även klädd så. Skulle det annars vara möjligt att brodern springer och ändrar kläder, drar på sig peruk, sminkar sig och ändrar röstläge mellan varven? Now you see him/now you don't?

Litet märkligt också att ett par frilansande 'journalister' skulle lägga ner åratal på en sådan här lånsökt historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in