2025-08-02, 17:21
  #10033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jävlar i min låda.. lider med dig! Var det sparade pengar eller blev det lån med?

Gott&blandat. Det mesta är lån. Det sjukaste är att pengar a finns att betala av men någon annan har pengarna och jag kan inte ta av dom för hur fan ska man förklara varför man behöver dom. Får bli så att man betalar av 25k i månaden.

Jag förspråkar och varnar alltid andra om att hålla sig borta ifrån curucao-casino och så går jag själv in och spelar där. Jag vann 10400$ på weiss.bet.. skulle ta ut dom och då sa dom vi har en gräns på 597$ i veckan. Detta är tydligt för min säkerhet.. hahah. Men att sätta in är utan limit då skiter man i spelarens säkhert. Hursom så tiltade det där mig ännu mer o jag satte bet 50$ trycket och förlora dom på ca:1h..

Så ja med facit i han: spel på curucao casino är bara bortkastade pengar. Dom flesta har uttagslimit på 500€ i veckan och ovanpå detta verifieringar som tar 1-2 veckor. Dom vet att endast speltorskar från sverige, england och holland spelar där.

Sura pengar men det är gjort och jag tänker inte gå och må dåligt och ha ångest för det blir inte bättre av det.
Citera
2025-08-02, 17:23
  #10034
Medlem
Hörde att ica-banken inte accepterar betalningar ifrån dessa smutcasino så att jag kommer direkt öppna ett konto där
Citera
2025-08-02, 17:41
  #10035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Själv har jag fastnat vid v75... Fina hästar, spännande. Vinster som lurkar.. men jag förlorar alltid. Helvete.

Blir inte jättemycket varje helg men jag slutade snusa och nu spenderar jag minst det varje helg på denna skiten.

Helvete..



Men helvetes jävlar!! Vad i helvete ..

Hur lyckades du med det? Du MÅSTE söka hjälp nu!!
Åk in till psykakuten om det behövs. Du är rejält sjuk!

Mvh biggedy

Tack för omtanken och stämpel❤️ nej jag behöver inte akut vård just nu. Jag är mycket medveten om att jag spelat bort mycket pengar och jag accepterar den förlusten. Inte svårt att lyckas med det, 10-50€ bet då går det undan.

Ja inte fan är man frisk som spelar så.
Citera
2025-08-02, 18:01
  #10036
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Hörde att ica-banken inte accepterar betalningar ifrån dessa smutcasino så att jag kommer direkt öppna ett konto där

Perfekt!! Ica banken e mycket bra utomlands med uttag osv!

Handlar inte på ica men kanske ska öppna bank där..


Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Tack för omtanken och stämpel❤️ nej jag behöver inte akut vård just nu. Jag är mycket medveten om att jag spelat bort mycket pengar och jag accepterar den förlusten. Inte svårt att lyckas med det, 10-50€ bet då går det undan.

Ja inte fan är man frisk som spelar så.
Jo du är sjuk, så väldigt sjuk. Men det är svårt att be om hjälp. Visst går det att byta bank och anmäla sig på Spelpaus men om man går tillbaka i din historik i den här tråden så går du tillbaka över 10 år!! Och redan då säger du att du var spelberoende

Det är inte rättvist, du har en sjukdom..

Här är du för 10 år sedan:




Så ja, du är absolut inte frisk men du måste själv vilja ha hjälp.
Citera
2025-08-02, 18:25
  #10037
Medlem
[quote=Gimmi1985|92589596]
Hörde att ica-banken inte accepterar betalningar ifrån dessa smutcasino så att jag kommer direkt öppna ett konto där





Mmm
__________________
Senast redigerad av Jasy17 2025-08-02 kl. 18:34.
Citera
2025-08-02, 18:27
  #10038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Gott&blandat. Det mesta är lån. Det sjukaste är att pengar a finns att betala av men någon annan har pengarna och jag kan inte ta av dom för hur fan ska man förklara varför man behöver dom. Får bli så att man betalar av 25k i månaden.

Jag förspråkar och varnar alltid andra om att hålla sig borta ifrån curucao-casino och så går jag själv in och spelar där. Jag vann 10400$ på weiss.bet.. skulle ta ut dom och då sa dom vi har en gräns på 597$ i veckan. Detta är tydligt för min säkerhet.. hahah. Men att sätta in är utan limit då skiter man i spelarens säkhert. Hursom så tiltade det där mig ännu mer o jag satte bet 50$ trycket och förlora dom på ca:1h..

Så ja med facit i han: spel på curucao casino är bara bortkastade pengar. Dom flesta har uttagslimit på 500€ i veckan och ovanpå detta verifieringar som tar 1-2 veckor. Dom vet att endast speltorskar från sverige, england och holland spelar där.

Sura pengar men det är gjort och jag tänker inte gå och må dåligt och ha ångest för det blir inte bättre av det.
Det är rätt inställning ändå. Det är ju lätt man blir grymt deprimerad när man spelat bort stora summor men det är ju egentligen inte särskilt konstruktivt att deppa ihop.

Men du, 174.000 är ändå sjukt mycket pengar. Kanske dags att prova någon ny strategi framöver? Så det inte händer igen

Kämpa på!
__________________
Senast redigerad av ladicius 2025-08-02 kl. 18:33.
Citera
2025-08-02, 19:35
  #10039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Perfekt!! Ica banken e mycket bra utomlands med uttag osv!

Handlar inte på ica men kanske ska öppna bank där..



Jo du är sjuk, så väldigt sjuk. Men det är svårt att be om hjälp. Visst går det att byta bank och anmäla sig på Spelpaus men om man går tillbaka i din historik i den här tråden så går du tillbaka över 10 år!! Och redan då säger du att du var spelberoende

Det är inte rättvist, du har en sjukdom..

Här är du för 10 år sedan:




Så ja, du är absolut inte frisk men du måste själv vilja ha hjälp.
100% sjuk och spelat typ 20år. Men har ändå hållt mig senast åren. Men ja ett återfall kom och det är bara att rikta framåt nu.
Citera
2025-08-02, 19:39
  #10040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det är rätt inställning ändå. Det är ju lätt man blir grymt deprimerad när man spelat bort stora summor men det är ju egentligen inte särskilt konstruktivt att deppa ihop.

Men du, 174.000 är ändå sjukt mycket pengar. Kanske dags att prova någon ny strategi framöver? Så det inte händer igen

Kämpa på!
Jag är van. Det är inte första gången jag trycker bort sånna summor. Jag är ändå glad att jag inte är riktigt stort skuldsatt. Det var värre för några år sedan då hade jag ungefär 450k i skulder pga spel men vann 75k euro som jag betalade in allt på. Jag har inte ens ångest det som är skrämmande. Har gjort pannkakor med nutella och 1liter mjölk till det🤪
Citera
2025-08-02, 21:17
  #10041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Jag är van. Det är inte första gången jag trycker bort sånna summor. Jag är ändå glad att jag inte är riktigt stort skuldsatt. Det var värre för några år sedan då hade jag ungefär 450k i skulder pga spel men vann 75k euro som jag betalade in allt på. Jag har inte ens ångest det som är skrämmande. Har gjort pannkakor med nutella och 1liter mjölk till det🤪

En fråga som jag ställt tidigare i tråden

Man vet liksom om att dessa utländska casino är rena skiten men ändå kan man inte låta bli !

Är det då inte nästan bättre att köra öppet på dom svenska så man kan ta ut pengarna direkt om man har tur ?

Jag fattar att det då måste ställas mot att man kanske spelar oftare men mot att man kan ta ut pengarna iallafall smidigt !
Citera
2025-08-02, 21:21
  #10042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
En fråga som jag ställt tidigare i tråden

Man vet liksom om att dessa utländska casino är rena skiten men ändå kan man inte låta bli !

Är det då inte nästan bättre att köra öppet på dom svenska så man kan ta ut pengarna direkt om man har tur ?

Jag fattar att det då måste ställas mot att man kanske spelar oftare men mot att man kan ta ut pengarna iallafall smidigt !
Ja ren idioti är det. Spelpusa för att sedan spela på utländksa casino. man får inga pengar helt enkelt. Dom flesta som spelpausar gör det i affekt, dvs efter en stor förlust och man ”bestämmer” sig för att sluta. Efter 1 månad eller nått så kommer suget tbx och man kan inte spela på svenska casino. Då spelar man på dessa svincasino. Undermedvetna vet om att man får inte pengarna om man vinner men man spelar ändå
Citera
2025-08-04, 18:48
  #10043
Medlem
Får jag bara slänga in en blänkare här.

Ni som vet med er att ni kommer spela på utländska casinos om ni spelpausar er varför spelpausa sig? Fungerar inte spelpaus är beroendet såpass etablerat att ni måste söka professionell hjälp för att bryta eran tankebana/mönster. Lättare sagt än gjort jag vet men man läser så ofta i tråden om folk som spelar på utländska casinos och som blir lurade på eventuella vinster osv. Fan problemet är djupare än en spelpaus som uppenbarligen inte funkar och gör bara allt värre.. snälla titta på er själva, det finns bra hjälp att få i vårat avlånga land men man måste ha viljan och tro på sig själv, man måste inse sitt beroende och vilja få hjälp. Vi har spelpaus som funkar för vissa men för er som prompt måste spela på utländska sidor finns det bättre hjälp att få än bara spelpaus.
Citera
2025-08-04, 19:28
  #10044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Får jag bara slänga in en blänkare här.

Ni som vet med er att ni kommer spela på utländska casinos om ni spelpausar er varför spelpausa sig? Fungerar inte spelpaus är beroendet såpass etablerat att ni måste söka professionell hjälp för att bryta eran tankebana/mönster. Lättare sagt än gjort jag vet men man läser så ofta i tråden om folk som spelar på utländska casinos och som blir lurade på eventuella vinster osv. Fan problemet är djupare än en spelpaus som uppenbarligen inte funkar och gör bara allt värre.. snälla titta på er själva, det finns bra hjälp att få i vårat avlånga land men man måste ha viljan och tro på sig själv, man måste inse sitt beroende och vilja få hjälp. Vi har spelpaus som funkar för vissa men för er som prompt måste spela på utländska sidor finns det bättre hjälp att få än bara spelpaus.
Visst är det så.

Jag började med alkohol och missbrukade det i många år. Slutade dricka men då började jag spela extremt mycket istället. Det finns ju bakomliggande anledningar till vårt beteende, bortom det specifika med just spel (eller alkohol, eller knark etc.)

När det gått för långt behöver man hjälp utifrån. Självhjälpsgrupper, vården, KBT eller vad det än är så finns vi ju till för varandra. Vi ska inte, behöver inte, bära den krossande tyngden av skam och skuld (i dubbel bemärkelse).

För min del slutade det på psyket och jag önskar verkligen jag kan förhindra att någon annan går så långt, eller ännu längre. I spel så förlorar vi alltid, oavsett om vi vinner eller inte. För alla vinster spelas upp och alla förluster måste spelas tillbaka. I slutet av vägen finns bara ångest, mörker, död.

Kämpa på allihop och som Snarkomanen säger: sök professionell hjälp. Det är ni värda!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in