Citat:
Ursprungligen postat av
Snarkomanen
Får jag bara slänga in en blänkare här.
Ni som vet med er att ni kommer spela på utländska casinos om ni spelpausar er varför spelpausa sig? Fungerar inte spelpaus är beroendet såpass etablerat att ni måste söka professionell hjälp för att bryta eran tankebana/mönster. Lättare sagt än gjort jag vet men man läser så ofta i tråden om folk som spelar på utländska casinos och som blir lurade på eventuella vinster osv. Fan problemet är djupare än en spelpaus som uppenbarligen inte funkar och gör bara allt värre.. snälla titta på er själva, det finns bra hjälp att få i vårat avlånga land men man måste ha viljan och tro på sig själv, man måste inse sitt beroende och vilja få hjälp. Vi har spelpaus som funkar för vissa men för er som prompt måste spela på utländska sidor finns det bättre hjälp att få än bara spelpaus.
Visst är det så.
Jag började med alkohol och missbrukade det i många år. Slutade dricka men då började jag spela extremt mycket istället. Det finns ju bakomliggande anledningar till vårt beteende, bortom det specifika med just spel (eller alkohol, eller knark etc.)
När det gått för långt behöver man hjälp utifrån. Självhjälpsgrupper, vården, KBT eller vad det än är så finns vi ju till för varandra. Vi ska inte, behöver inte, bära den krossande tyngden av skam och skuld (i dubbel bemärkelse).
För min del slutade det på psyket och jag önskar verkligen jag kan förhindra att någon annan går så långt, eller ännu längre. I spel så förlorar vi alltid, oavsett om vi vinner eller inte. För alla vinster spelas upp och alla förluster måste spelas tillbaka. I slutet av vägen finns bara ångest, mörker, död.
Kämpa på allihop och som Snarkomanen säger: sök professionell hjälp. Det är ni värda!!