Citat:
Ursprungligen postat av
mridontkow
Hej!
Jag är en snart 30-årig före detta elitidrottare som har spelat sedan jag var 16 – främst betting och poker, men även en del casino när tilten slår till.
Jag har ett heltidsjobb som vem som helst, men jag har lagt orimligt mycket tid på spelande genom åren. Det är inte bara en vana, utan jag är faktiskt en vinnande spelare både på betting och poker.
Mitt största problem är inte själva spelandet i sig – utan att jag har extremt svårt att acceptera att förlora pengar.
När jag ligger minus för dagen har jag nästan omöjligt att stänga ner och släppa det. Ofta slutar det med att jag hoppar in på livecasinot för att “cutta losses” – bara vinna tillbaka lite så man kan sova med någorlunda lugn i kroppen.
Ibland funkar det. Men ibland går det åt helvete. Som igår – då tiltade jag bort 25.000 euro på blackjack, helt enkelt för att jag inte kunde svälja förlusten och stänga ner i tid.
Jag har alltid varit impulsiv, och jag misstänker att jag har ADD eller ADHD, även om jag aldrig fått det utrett.
Det här kanske inte är rätt tråd, men jag söker konkreta tips på hur man kan hantera tilten och slippa impulsen att jaga förluster, särskilt efter tunga smällar.
Jag är långt ifrån nybörjare. Jag har varit med länge, är rutinerad inom både poker och betting, och tjänar faktiskt mer på det än på mitt jobb.
Men trots all den erfarenheten sitter jag ändå här ibland, som en idiot, och totalsabbar flera månaders jobb på ett par timmar.
Just nu är det bara att kriga tillbaka degen… suck.
Alla tips, tankar eller erfarenheter uppskattas verkligen.
Spelar du fortfarande poker?
Jag har aldrig haft problem med att tilta bort pengar och har aldrig rört ett casino. Däremot hade jag fruktansvärt svårt med den mentala biten i poker, alltid ny hand och nya beslut. Mitt stora problem var nog snarare passiv tilt. Känslan av förlorad tid under en förlorande session var hemsk.
Bettingen är mentalt enklare, man lägger sina spel och sedan kan man inte göra något mer. Kan brösta en förlust på 50k utan problem om jag är trygg i värdet medan ett bad beat på pokern på 500kr tar hårdare av någon anledning. Majoriteten av mina dagar inom bettingen är förlorande givet min typ av nisch och de oddsintervall jag spelar, varför det inte upplevs som lika problematiskt.
Antar att du redan har läst material om hur viktigt det är att tänka långsiktigt. Det är inte enkelt och alla är inte känslokalla robotar som inte berörs av variansen, men du får helt enkelt bita ihop och lära dig hantera det. Ditt enda andra alternativ är att gå över till en mer trading/freeroll-inriktad typ av spelande. Med detta menar jag att du primärt tar positioner du vet kommer att röra sig i en viss riktning oddsmässigt och att du trejdar så att du spelar med mindre risk och därmed undviker stora svängningar.