2015-02-13, 21:26
  #1933
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaidarHaran
Personligen tycker jag (spel)beroende är rent trams.

Alla beroenden går att ta sig ur. Enda som krävs är att man har viljan till det.

Har personlig erfarenhet av det från alla möjliga olika saker och det enda som funkar är helt gratis, ge sig fan på att nu får det vara nog helt enkelt. Inte svårare än så.

Personligen tycker jag att du inte verkar ha en jävla aning om vad du svamlar om.
Citera
2015-02-13, 21:43
  #1934
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Personligen tycker jag att du inte verkar ha en jävla aning om vad du svamlar om.
Precis, det är inte lätt!
Citera
2015-02-14, 01:48
  #1935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaidarHaran
Personligen tycker jag (spel)beroende är rent trams.

Alla beroenden går att ta sig ur. Enda som krävs är att man har viljan till det.

Har personlig erfarenhet av det från alla möjliga olika saker och det enda som funkar är helt gratis, ge sig fan på att nu får det vara nog helt enkelt. Inte svårare än så.


Du har inte helt fel i det du säger enligt hur jag tänker. Vilja är nummer ett såklart. Finns inte viljan finns ju ingenting, ingen anledning.

Sen är ju beroende ett ord, eller en känsla som kan yttra sig på olika sätt. Ex. fysiskt och psykiskt.

Vad menar du att din personliga erfarenhet ligger i?

Jag ser mig själv om missbrukarpersonlighet och inte beroendepersonlighet- Vad jag menar med det är att det känns som om allt jag rör vid missbrukar jag till fullo. Jag är väldigt intensiv. Allt eller inget. Jag har svårt att säga stopp till mig själv, jag överdriver det jag gör.

Exempelvis alkohol, droger och spel. Inget kan jag nyttja, eller bruka, if you will. Allt blir missbruk. Men inte beroende.

Det enda jag någonsin, enligt mig själv, varit rent beroende av är nikotin. Det handlar inte om att gå galet in utan hämningar till slut, utan rent beroende. Varje dag vilja ha hela tiden och det känns sjukt jobbigt att gå länge utan.

Men jag är fortfarande med dig på viljan. Vill man så gör man, punkt. Dock är den där punkten på olika avstånd beroende på vilket ämne vi pratar om och beroende på individ.

Så det kan absolut vara olika svårt från individ till individ, just för att vi helt enkelt är olika. Vi fungerar olika och våra system är inte kopplade på samma sätt.

Men du som kväker så "insiktsfulla" ord av vad som mest verkar inbegripa din egna upplevelser framför andras kanske behöver ta dig en stund att reflektera över det?

Alla lika alla olika... come on dude, common sense.
Citera
2015-02-17, 16:52
  #1936
Medlem
Nightfevers avatar
Blev av med SMS-lånen på 18.000 genom ett större lån.

Spelade sedan för gratis-cash på lite olika sidor och vann drygt 12.000 kr.

Det skulle betala skulden bland annat, lirade bort 3000 av det igår. Det var fan droppen. Den onda spiralen är sluten.

Betfilter är ännu en gång installerat. Adblock är installerat. Inget kan stoppa mig nu. Jag har accepterat mina förluster och jag kommer aldrig mer spela igen. Jag kärleken som blev hatkärlek har gått över i hat.
Den enda motivationen som är större än kärlek. Nu ska jag bekämpa denna demon för gott.
Citera
2015-02-17, 22:55
  #1937
Medlem
Har inte spelat nu heller på 20 dagar typ. Det är fan inte lönt altså man är dömd till och misslyckad med livet helt. Det känns som skiten är så jävla riggad så det skirker om det, sen vet jag inte om så är fallet. Men trött på att mata nån snubbe nere på malta med mina surt intjänade pengar. Har bestämt mig för och föröska sluta iallafall med internetcasino vil jag spela så är det COSMOPOL som gäller.Aldrig mer Netent
Citera
2015-02-18, 01:03
  #1938
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaidarHaran
Personligen tycker jag (spel)beroende är rent trams.

Alla beroenden går att ta sig ur. Enda som krävs är att man har viljan till det.

Har personlig erfarenhet av det från alla möjliga olika saker och det enda som funkar är helt gratis, ge sig fan på att nu får det vara nog helt enkelt. Inte svårare än så.

Det räcker inte med att vilja ta sig ur ett beroende, en hel drös andra saker måste klaffa också för att projektet ska lyckas.

Alla som missbrukar vill vara nyktra, extremt få blir nyktra.
Citera
2015-02-20, 00:58
  #1939
Medlem
Det börjar lätta nu, tycker inte det är kul längre.
Skönt.
Jag har skulder på 260 00, dom växte just..
Men, vill inte spela och känner ingen lust, jag dricker mycket, det är nästa grej.
Men kanske, förhoppningsvis, så släpper det.
Att sluta spela släppte, nästa är att sluta missbruka alkohol.
Citera
2015-02-21, 16:35
  #1940
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MokkoLokko
Det börjar lätta nu, tycker inte det är kul längre.
Skönt.
Jag har skulder på 260 00, dom växte just..
Men, vill inte spela och känner ingen lust, jag dricker mycket, det är nästa grej.
Men kanske, förhoppningsvis, så släpper det.
Att sluta spela släppte, nästa är att sluta missbruka alkohol.

Om du ändå ska missbruka så är ju inte alkohol att rekommendera. Då du ofta tappar omdömet vilket kan leda till mer spel och fler förluster. A missbruka arbete, kärlek, sex, träning ger ju ofta mer och är mindre skadligt i det långa loppet. I värsta fall kan du ju köra på något som inte sliter så hårt på kroppen som alkohol gör.
Citera
2015-02-22, 18:33
  #1941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfever
Om du ändå ska missbruka så är ju inte alkohol att rekommendera. Då du ofta tappar omdömet vilket kan leda till mer spel och fler förluster. A missbruka arbete, kärlek, sex, träning ger ju ofta mer och är mindre skadligt i det långa loppet. I värsta fall kan du ju köra på något som inte sliter så hårt på kroppen som alkohol gör.
Nä, det har jag förstått sen länge,50 plussare som jag är, sen sköter jag mitt arbete också, men försöker bara vara ärlig mot mig själv.
Citera
2015-02-25, 01:18
  #1942
Medlem
många som har spelat upp sin lön än då? :P

Själv är jag i damascus och här är spelsider blockade lol...
Citera
2015-02-25, 01:49
  #1943
Medlem
pigginattens avatar
Som synes i min signatur har jag börjat stänga av mig från diverse casinon, skriver till dom och säger att jag är spelberoende och vill bli spärrad för alltid! Då gör dom det ochså som tur är.

Varför? Spelandet har eskalerat, upptäckte att man kunde spela med faktura när det var tomt på kontot! Ja vilken bra idé! NOT.
När det saldot var utnyttjat upptäckte jag att man kunde sätta in pengar via mobilen, yippie!! NOT.

Just nu har jag inga planer på att sluta spela helt, vill bara spela för det jag har råd med och på sidor där man INTE kan sätta in pengar via räkningar.

Så numera spelar jag enbart på Unibet, Paf & Vera&John.

Har långt ifrån stängt av mig från alla men dom största bovarna iaf.

Spela inte upp era löner/bidrag nu! Kämpa!!
Citera
2015-02-25, 01:54
  #1944
Medlem
pigginattens avatar
Ska vi lista dom sidor där man kan sätta in pengar via räkningar så att folk kan spärra sig där eller uppmuntrar man bara folk till att göra det då kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in