2024-08-15, 12:30
  #9433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodmbko
Ni som har varit spelberoende i flera år och lyckades att sluta spela permanent, vad har ni gjort för att sluta spela?? Jag har provat allt, ingenting funkar, även om jag slutar spela ett eller två år, jag börjar spela eller tänker på spel igen.

Anmäl dig till den här studien? Du har ingenting att förlora på att göra det iaf.
Min sambo som är speltorsk väntar på besked om att få vara med.
https://nyheter.ki.se/har-du-matt-daligt-pa-grund-av-spel-om-pengar-fa-internet-kbt-for-spelberoende
Citera
2024-08-15, 18:11
  #9434
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodmbko
Ni som har varit spelberoende i flera år och lyckades att sluta spela permanent, vad har ni gjort för att sluta spela?? Jag har provat allt, ingenting funkar, även om jag slutar spela ett eller två år, jag börjar spela eller tänker på spel igen.
Jag har inte spelat på sex år nu snart, men jag skulle säga att jag har bytte beroendet mot ett annat i början! Började med TV-spel och datorspel, sen blev det träning och hälsa som man kan grotta ner sig i hur mycket som helst! Under hela tiden lyckades jag bli äcklad av tanken på spel: läs detta inlägg: (FB) Spelberoende/ Spelmissbruk ( Officiell )

Idag tänker jag nästan aldrig på spel, och när jag gör det så lyckas jag hitta den där äckelkänslan av misären.
Citera
2024-08-16, 18:01
  #9435
Bannlyst
Hur bra tycker ni jag har det?

Jag klassar mig för första gången som spelmissbrukare. Förlorat cirka 2 miljoner på börshandel. Har CSN skulder på 70k och ett fast jobb där jag kan lägga undan 16.000 i månaden (det gör jag inte). Kastar bort alla pengar och jag står inte i bostadskön och hyr lägenhet av pappa.

Kontantinsats har jag int heller. Hur ska jag lyckas ta mig ur?

Jag mår bajs och förlorar allt. Klarar inte av att hantera relationer som i längden påverkar allt annat.
Citera
2024-08-16, 19:04
  #9436
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Hur bra tycker ni jag har det?

Jag klassar mig för första gången som spelmissbrukare. Förlorat cirka 2 miljoner på börshandel. Har CSN skulder på 70k och ett fast jobb där jag kan lägga undan 16.000 i månaden (det gör jag inte). Kastar bort alla pengar och jag står inte i bostadskön och hyr lägenhet av pappa.

Kontantinsats har jag int heller. Hur ska jag lyckas ta mig ur?

Jag mår bajs och förlorar allt. Klarar inte av att hantera relationer som i längden påverkar allt annat.

Lägg undan 16k direkt i indexfonder varje månad. Direkt vid löning och samtidigt som du betalar din lön. 16k är få förunnat att kunna lägga undan varje månad. Csn är ju inget att tänka på, det betalar du tillbaka under hela livet.. Du har lägenhet och fast jobb, du har det bra mycket bättre än många andra i dem här tråden. Du måste bara hitta andra outlets än spel. Träning är en bra start
Citera
2024-08-16, 20:30
  #9437
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Lägg undan 16k direkt i indexfonder varje månad. Direkt vid löning och samtidigt som du betalar din lön. 16k är få förunnat att kunna lägga undan varje månad. Csn är ju inget att tänka på, det betalar du tillbaka under hela livet.. Du har lägenhet och fast jobb, du har det bra mycket bättre än många andra i dem här tråden. Du måste bara hitta andra outlets än spel. Träning är en bra start
Men jag har inget eget boende och står inte i kö. Vet inte vad som händer om farsan vill ha tillbaka lägenheten.

Träning kör jag ändå, tränar regelbundet men är sjukt handikappad när det kommer till pengar.
Citera
2024-08-16, 20:52
  #9438
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Men jag har inget eget boende och står inte i kö. Vet inte vad som händer om farsan vill ha tillbaka lägenheten.

Träning kör jag ändå, tränar regelbundet men är sjukt handikappad när det kommer till pengar.
Nu fokuserar du bara på det negativa.
Ställ sig i bostadskö, spara till en insats. Sluta gråta över spilld mjölk och gör något åt situationen.
Citera
2024-08-18, 11:09
  #9439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Men jag har inget eget boende och står inte i kö. Vet inte vad som händer om farsan vill ha tillbaka lägenheten.

Träning kör jag ändå, tränar regelbundet men är sjukt handikappad när det kommer till pengar.

Känner din farsa och din övriga familj till din problematik? Du har kommit till insikt och löst den första biten genom att erkänna att du har ett beroende. Du måste berätta för din familj och vänner så dom känner till det. Kanske ska din farsa ha hand om din ekonomi ett tag framöver så du inte kan spela bort det.
Citera
2024-08-18, 11:40
  #9440
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Nu fokuserar du bara på det negativa.
Ställ sig i bostadskö, spara till en insats. Sluta gråta över spilld mjölk och gör något åt situationen.
Jaja din råd var ju bra
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Känner din farsa och din övriga familj till din problematik? Du har kommit till insikt och löst den första biten genom att erkänna att du har ett beroende. Du måste berätta för din familj och vänner så dom känner till det. Kanske ska din farsa ha hand om din ekonomi ett tag framöver så du inte kan spela bort det.
De vet men de är själva i skiten delvis. Håller på med warranthandel med rätt stora belopp och alla har förlorat. Det är jag som dragit in dem i detta efter den tiden som det gick bra för mig. Hade nästan en miljon och de hoppade på. Sen förlorade vi alla över 2 miljoner. Deras problem är inte lika stora eller ens i närheten av de jag har.

Jag isolerar mig och misstänker mig för att ha adhd. Finns ingen hjälp verkar det som. De problem man har har man livet ut. Gener är allt och avgör om man lyckas.
Citera
2024-08-20, 12:26
  #9441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Jaja din råd var ju bra

De vet men de är själva i skiten delvis. Håller på med warranthandel med rätt stora belopp och alla har förlorat. Det är jag som dragit in dem i detta efter den tiden som det gick bra för mig. Hade nästan en miljon och de hoppade på. Sen förlorade vi alla över 2 miljoner. Deras problem är inte lika stora eller ens i närheten av de jag har.

Jag isolerar mig och misstänker mig för att ha adhd. Finns ingen hjälp verkar det som. De problem man har har man livet ut. Gener är allt och avgör om man lyckas.

Visst beror mycket på gener men man får göra det bästa av det man har. Det finns hjälp att få, har du luskat tillräckligt i det? Du blir säkert inte av med din beroende-gen men det går att byta ut ett beroende mot ett annat beroende som inte är lika skadligt. Och vad som avgör vad lycka är eller hur man lyckas finns det ingen som kan säga då det är individuellt. Lyckas för dig kan till exempel vara att bli spelfri och byta ut ditt beroende till något mildare. Förstår att det måste va svintufft att ha förlorat så mycket pengar och att allt känns hopplöst, men det finns hjälp om man verkligen vill.
Citera
2024-08-21, 18:05
  #9442
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Jaja din råd var ju bra

De vet men de är själva i skiten delvis. Håller på med warranthandel med rätt stora belopp och alla har förlorat. Det är jag som dragit in dem i detta efter den tiden som det gick bra för mig. Hade nästan en miljon och de hoppade på. Sen förlorade vi alla över 2 miljoner. Deras problem är inte lika stora eller ens i närheten av de jag har.

Jag isolerar mig och misstänker mig för att ha adhd. Finns ingen hjälp verkar det som. De problem man har har man livet ut. Gener är allt och avgör om man lyckas.
På 15 år har du sparat ihop 5 miljoner räknat på 7% avkastning om du investerar 16k i månaden. Börja spara pengarna istället för att spela med dom. Visst det blir en gråare vardag men att spela på börsen är som roulette om man inte är jävligt duktig. Visst vissa kan välja rätt aktier och ha tur men med warranthandel och certifikat är det svårt att ha edge.. Jag brukar tänka att man spelar mot andra som är lika duktiga och sen ska banken ha sin kommission (courtage) precis som casinot gör… folk berättigar det med att dom är på börsen och inte casinot men det är fortfarande spel för många..
Citera
2024-08-21, 18:40
  #9443
Avslutad
Spelat bort 500k minst bakom min sambos rygg men bryr mig inte fakk henne
Citera
2024-08-21, 19:56
  #9444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Adermark
Spelat bort 500k minst bakom min sambos rygg men bryr mig inte fakk henne

lögner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in